avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 823 soluții astăzi
Forum Activitate bugy

Activitate bugy

Răspuns la discuția CIF gresit in contract comercial
Ok numai ca eu ma refeream la o "greseala" intentionata... caz in care nu se mai semneaza niciun act aditional. Sunt astfel de greseli posibile pentru a le specula in viitor si a se sustrage o firma tepara de la indeplinirea obligatiilor contractuale?
Multumesc pt raspuns!
Buna ziua,
As avea o intrebare pentru cei care au experienta cu contracte comerciale. Ce se poate intampla daca intr-un contract dintre doua companii, CIF-ul uneia este scris gresit peste tot in contract, voit sau nu? (celelalte date fiind corecte - inclusiv Nr.Reg.Com). Daca pe viitor sa zicem ca cea care are CIF-ul gresit pe contract nu-si respecta obligatiile cealalta care a platit pentru anumite servicii poate ramane cu paguba? Ce stiti? In instanta cum se vad aceste lucruri? Pot duce la nulitatea contractului, iar cel care a luat banii sa scape cu fata curata?
Multumesc.
Buna ziua,
Cei care cunosc legislatia in domeniu sau v-ati lovit de problema mea de mai jos as vrea sa ma ajutati putin cu cateva sfaturi si lamuriri.
De-alungul carierei mele am avut mai multe credite de la diferite banci sau IFN-uri. Cu toate am rezolvat foarte diplomat problema returnarii banilor, chiar daca unele dintre credite au ajuns in executare silita la terte firme de recuperare creante din motive independente de vointa mea...(pierderea locului de munca, ramas fara salariu mai multe luni, samd). Oricum, ideea e ca nu am vrut intentionat sa fiu rau-platnic si am rezolvat pe parcurs aceste datorii.
Ei cu acestia ultimii cu care mai am acum batai de cap nu ma pot scapa de ei nicicum. A fost un nenorocit de card de credit "venit din america" pt cei cunoscatori, la o banca mare (mare, puturoasa si acoperita cu o frunza) din Romania la care o gramada de oameni au probleme din cate am citit pe net. Valoarea retrasa de pe card a fost 3350 lei. A fost contractat in anul 2008 acest credit si au fost platite ratele la timp cam 1 an jumate dupa care n-am mai reusit sa tin pasul... Bineinteles nu va spun ce amenintari am primit si cum vorbeau angajatii acestei banci la telefon... in fine, sunt barbat si stiu sa fac fata. Dupa vreo jumate de an (poate mai bine) in 2010 am cazut de-acord cu ei, telefonic, sa rezolvam datoria mea care dupa tot ce am platit ajunsese la 5750 de lei (cu toate comisioanele si penalitatile). Am stabilit sa returnez 2750 de lei intr-o prima transa si apoi in 6 rate egale tot ce a mai ramas din cei 5750. Am zis ok si m-am prezentat la ghiseul bancii pentru a plati cei 2750 promisi pana la data. Am platit iar luna urmatoare cand m-am prezentat cu prima rata din cele 6 mi s-a spus de la ghiseu ca e o problema si trebuie sa stau de vorba cu mai marele unitatii. Am intrat intr-un alt birou si mi se spune ca, creditul meu a fost dat in executare silita si ca atare nu mai pot plati in contul meu si cu alte cuvinte sa-mi bag undeva intelegerea mea telefonica cu ei. Nemaiputand plati... am asteptat un semn de la executor sa ne putem intelege.... N-am primit decat o instiintare de la un birou executor la vreo luna de la faza cu banca. De-atunci si pana in februarie anul acesta n-am primit o hartoaga, nimica, o incercare de a recupera ceva, un telefon... etc.. NIMIC. In luna februarie anul curent compania la care lucrez a primit o notificare (sau cum se numeste) in care se impune poprire din salariul meu valoarea legala maxima (25% sau cat e..) eu in continuare nefiind contactat sau notificat de ceva. Suma la care s-a ajuns este 13500 lei (n-am gresit niciun 0) iar in acea hartoaga vad ca dosarul s-a plimbat pe la mai multe (5-6) birouri de executori, fiecare cumparandu-l si revanzandu-l la alta firma. Am luat o copie a acelei notificari de la contabilitate si am facut contestatie la executare iar de atunci se tot amana judecata pentru diferite hartii ce mai trebuie depuse. Acum dupa ultimul termen am primit de la judecatorie o copie a situatie mele cu banca si aceasta spune ca mai am de plata 16500 lei. Asta dupa ce mi s-a retinut lunar valoarea de ~300 de lei din salariu in fiecare luna. Asta ma face sa cred ca ei continua sa creasca dobanzile si penalitatile in fiecare luna ca si cum ar fi activ creditul, chiar daca este dat in executare silita si ceea ce mi se retine mie din salariu nu acopera ceea ce creste in fiecare luna. Daca este dat in executare dobanzile si penalitatile cresc la fel ca in contractul care l-am semnat? Daca este asa eu voi fi sclavul acestei banci toata viata pentru ca niciodata nu voi ajunge sa achit acest credit, pt ca ceea ce mi se poate retine din salariu nu acopera dobanzile si penalitatile ce cresc in fiecare luna. Este legal asa ceva? Daca este legal de ce nu procedeaza toate bancile sau birourile de executare silita la fel?

Multumesc frumos!
Răspuns la discuția Concediere angajat
Va multumim foarte mult pentru raspuns. Vis-a-vis de regulamentul de ordine interioara cel de mai jos ar fi ROI-ul care il avem in momentul acesta la punctul de lucru... Spuneti-mi, va rog din experienta dvs, daca dpdv juridic ar trebui sa mai completam ceva in el, pentru a acoperi astfel de probleme, sau chiar daca observati ca sunt alte lacune...

REGULAMENT DE ORDINE
INTERIOARA

C U P R I N S

CAPITOLUL I - DISPOZITII GENERALE 1
CAPITOLUL II - DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR 3
CAPITOLUL III - NORME DE IGIENÃ SI DE SECURITATEA MUNCII 5
CAPITOLUL IV - DISCIPLINA MUNCII SI RÃSPUNDEREA DISCIPLINARÃ (SANCTIUNI) 6
CAPITOLUL V - RECOMPENSE 7
CAPITOLUL VI - DISPOZITII FINALE 7


CAPITOLUL I - DISPOZITII GENERALE


Art.1 Regulamentul de Ordine Interioarã, stabileste dispozitii referitoare la organizarea si disciplina muncii în cadrul SC ________________ SRL, în conformitate cu prevederile Codului Muncii - Legea nr.53/2003 si cele ale legislatiei în domeniu.
Art.2 Salariatii SC ________________ SRL au obligatia sã respecte regulile generale privind organizarea muncii, disciplina si toate celelalte dispozitii ale prezentului regulament.
Art.3 Regulamentul se aplicã tuturor salariatilor angajati cu contract de muncã, denumiti în continuare personalul ________________ SRL, precum si persoanelor detasate sau care efectueazã stagii de practicã în cadrul SC ________________ SRL.
Art.4 Prezentul Regulament cuprinde norme referitoare la:
1. Organizarea muncii, drepturile si obligatiile personalului;
2. Norme de igienã si de securitate a muncii;
3. Disciplina muncii si rãspunderea disciplinarã.
Art.5 Dispozitiile prezentului Regulament pot fi completate prin decizii interne de serviciu, privind organizarea si disciplina muncii, emise de administratorul ________________ SRL

1. ORGANIZAREA MUNCII

Art.6 Durata timpului de lucru este de 8 ore efectiv pe zi si 40 ore pe sãptãmânã sau 2 ore efectiv pe zi si 10 ore pe saptamana (dupa caz) si este valabilã pentru tot personalul SC ________________ SRL, indiferent de functia ocupatã.
Art.7 (1) Programul zilnic de lucru începe la ora 800 si se terminã la ora 1600, pentru personalul angajat cu o norma de lucru de 8 ore pe zi.
(2) Programul de lucru prevãzut la alin.(1) este obligatoriu pentru personalul care îsi desfãsoarã activitatea la sediul ________________ SRL, la punctele teritoriale sau pe teren.
(3) Activitatea specifica fiecarui angajat, se poate desfãsura si în afara orelor de program stabilite la alin.(1), in functie de activitatiile pe care firma le desfasoara, cu o informare prealabila a angajatilor.
(4) Conducerea ________________ SRL are dreptul, respectând legislatia în vigoare, sã modifice programul de lucru în functie de necesitãtile companiei.
Art.8 Orele suplimentare pot fi efectuate de personalul companiei, în cazurile si conditiile prevãzute de legislatia în vigoare.
Art.9 (1) Evidenta prezentei la serviciu se tine pe fiecare punct de lucru sau stand în parte, pe baza condicii de prezentã, în care personalul va semna zilnic, la începutul si sfârsitul programului de lucru.
(2) În cazul în care angajatul întârzie sau absenteaza de la locul de munca si acest lucru se datoreaza unor situatii neprevãzute sau a unor motive independente de vointa angajatului (boalã, accident, etc.) salariatul are obligatia de a informa in scris, în urmãtoarele douã zile lucrãtoare, pe administratorul ________________ SRL.
Art.10 (1) Angajatii companiei ________________ SRL pot fi învoiti sã lipseascã de la serviciu, în interes personal un numãr de maxim 4 ore în cursul unei zile.
(2) Biletul de voie se întocmeste de administrator si va cuprinde mentiunea cã angajatul pleacã în interes personal motivat, data, ora când începe învoirea si durata acesteia.
(3) Administratorul ________________ SRL sau persoana desemnata de acesta va tine evidenta învoirilor efectuate lunar de fiecare persoanã în parte si va scãdea durata acestora din programul normal de lucru cu reducerea corespunzãtoare a drepturilor salariale.
Art.11 ________________ SRL poate acorda, potrivit legii, concedii pentru studii si fãrã platã la cererea celor interesati.
Art.12 (1) Programarea concediilor de odihnã se face la sfârsitul fiecãrui an pentru anul viitor. Propunerile de programare a concediilor se fac de catre fiecare angajat in parte si se aprobã de administratorul companiei.
(2) Ordinea efectuãrii concediilor de odihnã va fi stabilitã esalonat în tot cursul anului, tinându-se seama de buna desfãsurare a activitãtii dar si de interesele personalului.
Art.13 Administratorul ________________ SRL va tine evidenta întârzierilor, învoirilor, a concediilor de boalã, de studii si fãrã platã si separat, a concediilor de odihnã.

2. NORME GENERALE DE CONDUITA PROFESIONALA A SALARIATILOR DIN CADRUL ________________ SRL

Art.14 În exercitarea atributiilor de serviciu, salariatii ________________ SRL au obligatia de a avea un comportament profesionist si corectitudine in promovarea produselor companiei.
Art.15 Salariatii ________________ SRL au obligatia ca, prin actele si faptele lor, sã respecte Constitutia, legile tãrii si sã actioneze pentru punerea în aplicare a dispozitiilor legale, în conformitate cu atributiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale.
Art.16 (1) Salariatii ________________ SRL au obligatia de a apãra în mod loial prestigiul companiei, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acestei entitati.
(2) Salariatilor ________________ SRL le este interzis:
a. sã exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legãturã cu activitatea ________________ SRL, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de dezvoltare;
b. sã facã aprecieri neautorizate în legãturã cu litigiile aflate în curs de solutionare si în care ________________ SRL are calitatea de parte;
c. sã dezvãluie informatii care nu au caracter public, în alte conditii decât cele prevãzute de lege, dacã nu sunt abilitati în acest sens;
d. sã nu dezvãluie informatiile la care au acces în îndeplinirea atributiilor de serviciu, dacã aceastã dezvãluire este de naturã sã atragã avantaje necuvenite ori sã prejudicieze imaginea sau drepturile ________________ SRL;
(3) Prevederile alin.(2) se aplicã si dupã încetarea raportului de munca, pentru o perioadã de inca 3 ani.
(4) Dezvãluirea informatiilor care nu au caracter public sau remiterea documentelor care contin asemenea informatii, la solicitarea reprezentantilor unei autoritãti ori institutii publice, este permisã numai cu acordul administratorului ________________ SRL.
Art.17 (1) În relatiile interpersonale ale angajatilor ________________ SRL, precum si cu alte persoane fizice sau juridice, angajatii sunt obligati sã aibã un comportament bazat pe respect, bunã-credintã, corectitudine si amabilitate.
(2) Angajatii au obligatia de a nu aduce atingere onoarei, reputatiei si demnitãtii persoanelor din cadrul ________________ SRL, precum si persoanelor cu care intrã în legãturã în exercitarea sarcinilor de serviciu, prin:
a. întrebuintarea unor expresii jignitoare;
b. dezvãluirea unor aspecte ale vietii private;
c. formularea unor sesizãri sau plângeri calomnioase.
(2) Salariatii ________________ SRL au obligatia sã foloseascã timpul de lucru, precum si bunurile apartinând companiei, exclusiv pentru desfãsurarea activitãtilor aferente atributiilor de serviciu stabilite.


CAPITOLUL II - DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR


Art.18 Personalul ________________ SRL, are urmãtoarele drepturi:
a. sã i se asigure stabilitate în muncã, raportul de serviciu sau de muncã, neputând sã înceteze sau sã fie modificat decât în cazurile prevãzute de lege;
b. sã beneficieze de conditii corespunzãtoare de muncã, de protectia muncii, de indemnizatie de asigurãri sociale în cazul pierderii temporare a capacitãtii de muncã, de pensie si de alte drepturi de asigurãri sociale prevãzute de lege;
c. sã primeascã pentru activitatea depusã drepturile salariale stabilite potrivit legii, în raport cu pregãtirea profesionalã, activitatea depusã si importanta acesteia;
d. sã se asocieze în conditiile legii, în sindicate sau organizatii profesionale având ca scop reprezentarea intereselor profesionale, promovarea pregãtirii profesionale;
e. sã-si exercite în conditiile legii, dreptul la grevã;
f. sã li se asigure repaus sãptãmânal si concediu de odihnã anual plãtit, în conditiile legii;
g. sã beneficieze de concediu de studii sau fãrã platã, în conditiile legii;
h. sã primeascã sprijin si înlesniri pentru îmbunãtãtirea pregãtirii profesionale;
i. sã beneficieze de egalitate de sanse si tratament conform legii;

Art.19 (1) Personalul ________________ SRL are obligatia de a respecta ordinea si disciplina la locul de muncã, de a îndeplini toate sarcinile de serviciu ce îi revin potrivit fisei postului, contractului individual de muncã si dispozitiilor date de administratorul companiei;
(2) Principalele obligatii ale salariatilor din cadrul ________________ SRL sunt:
a. sã-si îndeplineascã cu profesionalism, impartialitate si în conformitate cu legea îndatoririle de serviciu;
b. sã se abtinã de la orice faptã care ar putea sã aducã prejudicii activitãtii ________________ SRL;
c. sã respecte normele de conduitã profesionalã si civicã prevãzute de lege;
d. sã respecte programul de lucru stabilit si sã foloseascã cu eficientã timpul de muncã;
e. sã respecte ordinea si disciplina la locul de muncã, sã manifeste colegialitate si tolerantã în relatii cu colegii de serviciu;
f. sã execute întocmai si la timp obligatiile de serviciu ce le revin si sã cunoascã bine produsele ce le promoveaza;
g. sã pãstreze secretul de serviciu si confidentialitate, în legãturã cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostintã în exercitarea atributiilor de serviciu;
h. sã se prezinte la serviciu în stare corespunzãtoare îndeplinirii în bune conditii a sarcinilor ce le revin;
i. sã-si perfectioneze pregãtirea profesionalã, sã participe nemijlocit la sedintele profesionale sau cursurile organizate de companie în acest scop;
a. sã respecte normele de protectie a muncii si de prevenire a incendiilor sau a oricãror altor situatii care ar putea pune în primejdie clãdirile, viata si integritatea corporalã a sa sau a altor persoane;
b. sã respecte regulile de acces în companie, sã ia mãsuri de îndepãrtare a oricãror persoane, dacã prezenta acestora ar putea provoca pericol pentru siguranta sau functionarea normalã a ________________ SRL;
c. sã înstiinteze administratorul companiei de îndatã ce au luat cunostintã de existenta unor greutãti sau lipsuri;
d. sã cunoascã continutul actelor normative, regulamentelor si al oricãror altor dispozitii cu caracter normativ în legãturã cu atributiile si sarcinile de serviciu, referitoare la activitatea desfãsuratã, conformându-se acestora întocmai;
e. sã se abtinã în exercitarea atributiilor ce îi revin de la exprimarea sau manifestarea publicã a convingerilor lor politice, sã nu favorizeze vreun partid politic si sã nu participe la activitãti politice în timpul programului de lucru;
f. sã rezolve în termenele stabilite de cãtre administratorul companiei, lucrãrile repartizate;
g. sã nu introducã, distribuie si sã nu consume bãuturi alcoolice sau substante halucinogene în cadrul companiei;
h. sã respecte întocmai prevederile legale privind circuitul documentelor în cadrul ________________ SRL.

Art.20 (1) SC ________________ SRL are, în principal, urmãtoarele drepturi:
a. sã stabileascã organizarea si functionarea unitãtii;
b. sã stabileascã atributiile corespunzãtoare pentru fiecare salariat, în conditiile legii;
c. sã dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitãtii lor;
d. sã exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;
e. sã constate sãvârsirea abaterilor disciplinare si sã aplice sanctiunile corespunzãtoare, potrivit legii si regulamentului intern.

(2) SC ________________ SRL în revin, în principal, urmãtoarele obligatii:
a. sã informeze salariatii asupra conditiilor de muncã si asupra elementelor care privesc desfãsurarea relatiilor de muncã;
b. sã asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncã si conditiile corespunzãtoare de muncã;
c. sã acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de muncã aplicabil si din contractele individuale de muncã;
d. sã comunice periodic salariatilor situatia economicã si financiarã a unitãtii;
e. sã se consulte cu sindicatul sau, dupã caz, cu reprezentantii salariatilor în privinta deciziilor susceptibile sã afecteze substantial drepturile si interesele acestora;
f. sã plãteascã toate contributiile si impozitele aflate în sarcina sa, precum si sã retinã si sã vireze contributiile si impozitele datorate de salariati, în conditiile legii;
g. sã înfiinteze registrul general de evidentã a salariatilor si sã opereze înregistrãrile prevãzute de lege;
h. sã elibereze, la cerere, toate documentele care atestã calitatea de salariat a solicitantului;
i. sã asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.


CAPITOLUL III - NORME DE IGIENÃ SI DE SECURITATEA MUNCII


Art.21 (1) Fiecare salariat are obligatia sã asigure aplicarea mãsurilor referitoare la securitatea si sãnãtatea sa in munca, precum si a celorlalti salariati.
(2) Pentru desfãsurarea activitãtii în conditii de securitate si sãnãtate, personalul are urmãtoarele obligatii:
a. sã îsi însuseascã si sã respecte normele si instructiunile de protectia muncii si mãsurile de aplicare a acestora;
b. sã desfãsoare activitatea în asa fel încât sã nu se expunã la pericol de accidentare sau îmbolnãvire profesionalã, atât persoana proprie cât si a colegilor;
c. sã aducã la cunostintã conducãtorilor orice defectiune tehnicã sau altã situatie care constituie un pericol de accidentare sau îmbolnãvire profesionalã;
d. sã utilizeze corect echipamentele tehnice din dotarea institutiei;
e. sã nu procedeze la deconectarea, schimbarea sau mutarea arbitrarã a dispozitivelor de securitate a echipamentelor tehnice;
(3) Pentru desfãsurarea activitãtii în conditii de securitate si sãnãtate, conducerea are urmãtoarele obligatii:
a. sã asigure si sã controleze cunoasterea si aplicarea de cãtre toti angajatii a prevederilor legale în domeniul protectiei muncii;
b. sã asigure cercetarea si evidenta accidentelor de muncã si a accidentelor usoare suferite de personal;
c. sã asigure materialele igienico-sanitare specifice activitãtii desfãsurate;
Art.22 (1) În caz de evenimente deosebite, de accidente la locul de muncã, fiecare salariat va informa de urgentã administratorul companiei.
(2) Toate accidentele survenite în timpul serviciului mai ales cele cu consecinte grave, vor fi imediat aduse la cunostinta administratorului companiei.
(3) Aceleasi reguli vor fi respectate si în cazul accidentelor survenite pe traseul domiciliu - loc de muncã si invers.
Art.23 (1) Pentru a asigura securitatea la locul de muncã, salariatii ________________ SRL au urmãtoarele obligatii:
a. salariatii rãspund pentru respectarea normelor de igienã si de tehnica securitãtii muncii;
b. fumatul este permis numai în locurile special stabilite si semnalizate corespunzãtor, fãrã a fi afectatã buna desfãsurare a activitãtii companiei;
c. se interzice pãstrarea, distribuirea sau vânzarea de substante sau medicamente al cãror efect pot produce dereglãri comportamentale, în incinta companiei sau in mijloacele auto ale acesteia;
d. se interzice introducerea, distribuirea sau înlesnirea introducerii bãuturilor alcoolice în incinta companiei sau in mijloacele auto ale acesteia.


CAPITOLUL IV - DISCIPLINA MUNCII SI RÃSPUNDEREA DISCIPLINARÃ (SANCTIUNI)


Art.24 (1) Orice actiune sau inactiune, sãvârsitã cu vinovãtie de cãtre personalul companiei, prin care au fost încãlcate îndatoririle de serviciu, normele de conduitã profesionalã si civicã prevãzute de lege, regulamentul de ordine interioarã, contractul individual de muncã sau dispozitiile legale ale conducãtorilor ierarhici, constituie abatere disciplinatã si se sanctioneazã conform prevederilor prezentului regulament.

(2)Constituie abatere disciplinarã urmãtoarele fapte:
a. întârzierea sistematicã în efectuarea lucrãrilor;
b. neglijenta repetatã în rezolvarea lucrãrilor;
c. desfãsurarea altor activitãti decât cele stabilite prin fisa postului în timpul orelor de program;
d. refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile si atributiile de serviciu;
e. lipsa nemotivatã de la serviciu sau întârzierea repetatã de la serviciu;
f. pãrãsirea sediului companiei, a punctului de lucru sau a standurilor de vanzare în timpul orelor de program fãrã aprobarea conducatorului de grup sau a administratorului companiei;
g. manifestãri care aduc atingere prestigiului companiei;
h. orice alte fapte considerate abateri disciplinare prin prezentul regulament;

Art.25 În raport cu gravitatea abaterii disciplinare comise, sanctiunile disciplinare ce se aplicã personalului sunt:
a. avertismentul scris;
b. suspendarea contractului individual de muncã pentru o perioadã ce nu poate depãsi 10 zile lucrãtoare;
c. retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzãtor functiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o duratã ce nu poate depãsi 60 de zile;
d. reducerea salariului de bazã pe o duratã de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;
e. reducerea salariului de bazã si/sau, dupã caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioadã de 1 - 3 luni cu 5 - 10%;
f. desfacerea disciplinarã a contractului individual de muncã.
Art.26 Constatarea, cercetarea, aplicarea si contestarea sanctiunilor disciplinare se face, potrivit prevederilor Codului Muncii (L.53/2003).
Art.27 Rãspunderea materialã, contraventionalã si penalã a personalului ________________ SRL, survine conform legislatiei în vigoare.


CAPITOLUL V - RECOMPENSE

Art.28 Personalul ________________ SRL care îsi îndeplineste la timp si în bune conditii atributiile si sarcinile ce le revin si au o conduitã ireprosabilã, pot fi recompensati în conditiile prevãzute de lege.


CAPITOLUL VI - DISPOZITII FINALE

Art.29 Prezentul regulament se completeazã cu prevederile legislatiei în vigoare privind organizarea muncii, drepturile si obligatiile pârtilor, igiena si securitatea muncii, disciplina muncii si rãspunderea disciplinarã, civilã si penalã.
Art.30 (1) Prezentul regulament intrã în vigoare cu data de 21 iulie 2005, respectarea lui fiind obligatorie pentru tot personalul ________________ SRL.
(2) Prezentul regulament a fost adus la cunostinta personalului prin informare si prin afisare la sediul ________________ SRL.
Buna ziua,
Am si eu o intrebare privind concedierea in tara noastra mirifica.
Si anume, se mai poate concedia un angajat in Romania? Care sunt metodele/procedurile prin care poate fi concediat un angajat?
Acum va expun problemele de care ma lovesc eu ca angajator la firma proprie (eu fiind la randul meu angajat la o alta firma mai mare):
Am avut /avem angajati care sunt mediocri din punct de vedere profesional (unii pentru ca sunt la inceput de drum intr-ale profesiei), pretentiile lor salariale devin maxime in foarte scurt timp de la angajare(desi profesional nu demonstreaza mare lucru in acest timp), dar ce este mai rau este faptul ca aceasta "specie" de angajati odata ce se vad in firma au proasta impresie ca li se cuvine totul chiar si postul de sef al tau, permitandu-si sa-ti comenteze deciziile tale si chiar sa se "traga de sireturi" cu tine ca angajator, sef al lui si om care ai investit in acea afecere (bani, timp, nervi, talent...etc.). Am scris asta ca sa se inteleaga la ce fel de angajati ma refer si a nu se intelege gresit ca sunt foarte dificil a intelege un om care munceste, care poate sa-ti dea sfaturi constructive si care isi cam vede de atributiile sale in firma(avem si astfel de angajati).
Ei, exact de acel tip de angajat as vrea sa ma descotorosesc cat mai repede posibil, intrucat perturbeaza grav activitatea firmei, aceasta fiind un loc unde este nevoie de liniste, relaxare si respect fata de client si nu ca acesta din urma sa simta faptul ca este o atmosfera tensionata intre angajati, care printre altele in fisa postului au obligatia sa creeze o atmosfera placuta. Daca nu s-ar lucra cu clientul final, nu as avea nicio problema sa-i fac sa plece de buna voie, insa nu se pot face scene in fata clientilor, pentru ca pe mine ma intereseaza imaginea firmei, pe acest tip de angajat insa, nu. Acestia nu au scrupule in a se certa cu tine fata de toata lumea. Nu ne putem permite asemenea probleme.
As vrea sa stiu daca este o posibilitate in primul rand de a-i interzice sa intre in campul muncii unui astfel de angajat (pentru ca ei n-au nicio problema in a-ti indeparta clientii, de a se purta urat cu ei si deopotriva cu tine... samd) si apoi de concediere individuala, disciplinara sau de oricare ar fi ea.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
morainhe a scris:

buna ziua, am si eu o problema si as vrea daca se poate sa ma lamuriti . sunt insarcinata si trebuie sa intru in concediu de sarcina cu risc iar angajatorul ma ameninta ca imi va schimba incadrarea la salar, adica imi va micsora salariul, are dreptul sa faca asa ceva?
si inca o rugaminte daca imi puteti explica mai exact procedurile prin care pot solicita concediul medical si pe ce perioada fara sa afecteze concediul prenatal care stiu de la doctori ca e de 120 de zile

multumesc mult astept un raspuns cat mai repede


Buna ziua,
As avea si eu o intrebare pe aproximativ acelasi subiect... am o ruda apropiata care va ramane in concediu de sarcina cu risc. Angajatorul nu a amenintat-o cu schimbarea salariului de incadrare dar i-a cerut sa semneze o hartie (probabil un act aditional la cm - zic eu) ca sa-i scada salariul de incadrare... Ce interes are angajatorul sa-i scada salariul daca indemnizatia de risc maternal se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat (asa cum am citit pe alte site-uri)? O va afecta la calculul indemnizatiei prenatale/postnatale in vreun fel? Sau cand se va intoarce la serviciu? Sau plateste angajatorul ceva la stat pe perioada pre si post natal?

Multumesc mult!