Buna ziua!
Poate cineva sa-mi ofere in linii generale, modul de redactare a unei actiuni pentru un litigiu de munca? Am inteles ca aceste actiuni nu se timbreaza si angajatul nu plateste nimic, insa din pacate, nu am bani pentru a plati un avocat. Este vorba de o modificare salariala fara acceptul meu si de indemnizatia de concediu care a fost afectata in urma deciziei luata unilateral de catre angajator. Credeti ca as avea castig de cauza? Detin documentul din care rezulta ca nu am fost de acord cu modificarea (nu l-am semnat). Ma poate ajuta cineva?
Multumesc anticipat!
Am omis sa va spun ca banii se dau numerar, nu pe card.
Sediul s-a schimbat si a obtinut certificat de inregistrare in luna februarie, iar contractul a fost intocmit in luna urmatoare, cand documentatia era deja finalizata.
Ar fi bine sa fie lovit de nulitate, insa s-ar parea ca legea este destul de permisiva. Am refuzat sa semnez acel act aditional iar directorul a consemnat refuzul meu de a semna, i-a solicitat unui coleg care era de fata, sa fie trecut ca martor (mai rau ca la Militie!!!!) , a pus data, ora, etc...
Momentul in care am intrebat de unde rezulta cei 201 brut, a coincis cu declansarea scandalului. Mi s-a spus ca reprezinta suma celor 2 ore/zi, la salariul minim pe economie. Dar eu nu am primit un act aditional cu reducerea salariului de la 1378 la 804. Ar fi daca vreti, un pic mai plastic "2 in 1". Deci printr-un singur act, ma informau ca am fost de acord ca de la 1378 sa trec la 804, pentru ca mai apoi sa accept 201 brut. Sunt intr-un labirint din care nu stiu daca mai ies.
Datorita situatiei financiare a societatii, am solicitat preaviz, dar mi s-a spus ca nu sunt bani pentru plata acestuia, iar daca nu-mi convine, sa-mi dau demisia. Ei nu ma pot concedia, pentru ca li se suspenda autorizatia de functionare si n-au niciun interes si nici motiv intemeiat pentru acest lucru. De acerea am scris mai sus de constrangere.
Sa inteleg ca ar fi recomandat ca sesizarea sa fie cat se poate de scurta, cu ideile principale si fara alte interventii personale. Usor asemanator cu ceea ce am scris pe forum?
Multumesc!
Buna ziua,
Multumesc frumos pentru implicare.
Nu doresc sa va plictisesc dar avand in vedere interesul dvs. de a ma sfatui, apreciez ca este oportun sa va mai aduc la cunostinta cateva aspecte:
1. Copia CIM pe care o detin (atentie, nu originalul asa cum ar fi normal!!!) are trecuta alta adresa decat cea la care functioneaza in momentul actual firma (nu stiu daca are relevanta, dar presupun ca este un prim minus);
2. posed in original 2 (doua) acte aditionale redactate in 01.04 respectiv 30.04.2011, care mi s-au inmanat pentru luare la cunostinta si semnare in data de 13.05.2011 (nu au stampila societatii!!!)
3. in original, preaviz de incetare a activitatii incepand cu data de 29.07.2011, fara numar de inregistrare!!!
4. dupa aceasta perioada, am lucrat program normal, fara sa primesc un alt document care sa ma informeze ca perioada de preaviz a expirat si sunt/nu sunt angajat in continuare.
5. actul aditional in al carui continut se regaseste formula "de comun acord, partile au convenit..." modificarea salariului de la 1378 brut la 201 brut, nu mi s-a pus la dispozitie. Este adevarat ca am refuzat sa-l semnez dar acest lucru nu l-a impiedicat pe angajator sa-l tina "sub cheie" si sa nu mi-l inmaneze.
6. plata concediului de odihna se va face raportat la salariul de 201 brut, adica mai exact, pentru 14 zile CO voi primi o indemnizatie de putin peste 100 RON (pe 15 ianuarie este ziua de salariu si voi sti atunci cu exactitate).
7.Din Codul Muncii am aflat de Regulamentul Intern, nu stiu ce continut are, si daca societatea la care lucrez are un asemenea document de functionare.
8. In ceea ce priveste refuzul acordarii preavizului, s-a facut numai cu martori, nu am un document in acest sens.
Ce ziceti?
Multumesc!
La multi ani!
Credeti ca ITM-ul va veni in control la o sesizare transmisa prin e-mail?
Daca depun personal petitia este acelasi lucru?
Motivele ar fi urmatoarele:
- CIM incheiat si inregistrat de catre angajator, la alta adresa decat cea la care avea sediul societatea la momentul semnarii contractului;
- lipsa state de plata (nu am semnat in fiecare luna statul de plata si implicit nu am nici fluturas) cu semnatura subsemnatului;
- lipsa regulamentului intern de functionare unde sunt trecute obligatiile si drepturile angajatilor;
- lipsa condicii de prezenta;
- modificarea salariului unilateral;
- diminuarea indemnizatiei concediului de odihna fara justificare legala;
- refuzul acordarii preavizului;
- constrangere prin diferite metode pentru a ma determina sa-mi dau demisia.
Sunt suficiente motivele pentru a-i determina sa vina in control?
Credeti ca am vreo sansa sa verifice cineva , sau ....#-o
Va multumesc anticipat!
Buna seara,
Am o rugaminte la Dumneavoastra:
La un salariu fix de incadrare ( fara sporuri si altele), veniturile lunare ar trebui sa difere de la o luna la alta?
Adica,
la 1378 brut pentru 21 de zile lucratoare = 1000 ron?
la 1378 brut pentru 22 de zile lucratoare = 1000 ron?
Venitul este acelasi?
Va multumesc frumos!
In aceste conditii, se poate sa-mi spuneti ce baza de calcul are acest concediu in situatia in care ultimele trei luni anterior concediului venitul net a fost de 1000/luna, iar de la 01.dec.2011 (fara acordul meu si fara o informare prealabila, s-a redus salariul la minim pe economie pentru personal calificat) salariul brut este 201 ron cu durata de 2 ore/zi? Mi s-a comunicat ca voi primi indemnizatia pentru concediu calculata la salariul de 201 brut pentru 2 ore/zi (putin peste 100 ron). Sa inteleg ca sunt platit numai pentru 3,5 zile concediu (desfasurate cate 2 ore/zi), urmand sa efectuez si restul de 11.5 zile concediu?
In speranta ca nu sunt foarte insistent (deoarece imi doresc sa inteleg cum gandeste angajatorul), va multumesc!
Am omis sa va intreb daca indemnizatia de concediu este afectata de reducerea timpului de lucru ( 2 ore/zi) in luna in care se efectueaza concediul. Mai exact, de la inceputul lunii programul este de 2 ore/zi cu salariul diminuat, iar incepand cu 12.12.2011 pana la 30.12.2011 concediu de odihna aferent perioadei lucrare (14 zile CO).
decembrie salariul diminuat / program de lucru 2 ore/zi
2,5,6,7,8,9.12.2011 - zile lucrate
12.12 - 30.12.2011 - CO
Va multumesc frumos!
Buna seara,
Va rog frumos daca se poate sa-mi spuneti, cum se calculeaza indemnizatia concediului de odihna in situatia in care angajatul nu are un an vehime intr-o societate, dar salariul a suferit mai multe modificari?