Am rezolvat. Dupa mai multe telefoane la Casa de Pensii Suceava, o doamna draguta a luat dosarul bunicii si in urma unei noi verificari au constatat ca totul era in regula si ca defapt bunica nu beneficia si de pensie MAPN.
Dar stie careva sa ma lamureasca daca este pe buna dreptate sau su decizia respectiva?
Am mai clarificat cateva detalii:
Bunica are pensie MAPN 92 RON
si inca o pesie de 31 RON (nu stiu exact pt ce)
in 2010 a primit 258 RON pensie sociala ca sa ajunga la un total de 350 ... am inteles ca asta este suma minima..
Acum cei de la pensii spun ca nu trebuia sa primesca pensia sociala de 258 pt ca are penise MAPN ... chiar daca cele doua cumulate nu ajung la 350...
Bunica mea, a primit o decizie in care este specificat ca trebuie sa restituie suma de 8172 RON.
Bunica mea are 82 ani, sta la sat si are o pensie dupa bunicu, care era veteran de razboi, de 31 RON.
Conform hartiei primite, incepand din 2010 a primit si o pensie sociala in valoare de 227 RON - inca nu stiu exact pentru ce a fost pensia respectiva.
Decizia spune ca nu are voie sa aibe pensie sociala daca are pensie MAPN. si cere restituirea sumei de 8172 (pesia sociala primita pt 3 ani de zile).
Mai scrie aici ca decizia care nu este contestata in termen de 15 zile este definitiva si ca constituie titlu executoriu.
Intrebarile mele...
Este normal sa i se ceara restituirea sumei respective?
Ce poate sa faca bunica mea? Adica are o varsta de 82 ani si este si bolnava.
Daca trebuie restituita suma respectiva, cum se va face? Se retrage din pensia de 31 RON lunar? Trebuie platita toata odata, esalonat?
Daca nu face nimic, se poate ajunge la soaterea la licitatie a bunurilor care sunt pe numele ei?
Exista posibilitatea sa renunt la calitatea de asociat? E greu? Stiu ca pt inchiderea unei firme e o adevarata procedura care dureaza si costa ceva bani.
Nu pot sa-i las firma doar asociatului meu si sa faca el ce vrea cu ea?
Am o firma care este suspendata. Cu toate astea tot au trbuit depuse declaratiile 100 trimistrial si 101 anual.
Am facut eu declaratia 100 pt 12/2011 si declaratia 101 pt 01/01-31/12 2011 si m-am dus la finante.
Mentionez ca nu am certificat digital deoarece firma este suspendata si nu-i vad rostul.
La ghiseu doamna mi-a spus: Declaratia 100 nu mai trebuie depusa pt 12/2011 din moment ce depun 101, si ca delaratia 101 nu poate sa o ia ca inca nu au nush ce program si ca oricum trebuie depusa pana in 25 februarie.
Eu am scos declaratiile folosind aplicatia de pe mfinante (cele cu code de bare)
Intrebarea este: Chiar nu mai trebuie depusa delaratia 100? si daca trebuie cum trebuie sa o fac fara cetrificat digital... la fel si cu 101 ce tool trebuie folosit.
O intrebare destul de simpla. Am facut o firma cu un prieten acum 2 ani. Cum nimeni nu a avut timp sa se ocupe de ea a ramas in paragina, fara acte contabile/declaratii la zi, etc .
Eu ma tot rog de "prietenul" meu sa mergem sa o inchidem. El acum sta in alta localitate si nu stiu daca nu poate sau pur si simplu nu vrea sa se mai ocupe.
Intrebarea mea este ca mi se poate intampla mie daca lasam firma asa. Suntem 2 asociati 50-50, el este administratorul firmei.