Daca am un apartment cu 2 camere dat in chirie unei persoane, mai pot inchiria a doua camera unei alte persoane? Este posibil sa inregistrez la ANAF doua contracte de chirie concomitent pentru aceeasi adresa?
Va multumesc tare mult pentru raspunsul prompt. Aceasta procedura de inregistrare se poate face si online?
Daca am inchiriat un apartment ca si proprietar, cum trebuie sa procedez pentru inregistrarea contractului la ANAF? Se poate realiza aceasta procedura si online (locuiesc in alt judet decat cel de domiciliu si mi-e greu sa ajung fizic la ghiseu)? Vreau sa fiu in legalitate cu totul.
Citisem undeva ca se poate trece peste declararea contractului si pur si simplu sa declari acest venit in declaratia unica dar nu prea inteleg cum ar functiona. Nu am nevoie de un numar de contract inregistrat de ANAF pentru a-l putea trece in declaratie?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Pai avem noi proprietatea, problema este ca prin aceasta metoda, o pot radia doar de la politie, nu si de la SPIT. Atata timp cat masina nu este declarata ca fiind distrusa sau vanduta, vom plati in continuare impozit pentru ea. Gresesc?
Va prezint situatia foarte pe scurt. Tatal meu (decedat in noiembrie 2018) avea un autorism vechi care statea in curtea casei. Acum 3 luni, mama mea a dat autoturismul la fier vechi, dar nu unei firme autorizate, deci nu a primit certificat de dezmembrare, casare, sau ce se mai ofera in aceste cazuri.
Cum pot eu sa radiez acum masina, fara acest certificat? Am actele originale ale masinii, am placutele de inmatriculare, am certificat de mostenitor pentru masina respectiva pe numele meu, dar imi lipseste dovada ca am dat masina la fier vechi. Exista vreo cale legala pentru a radia masina si de la SPIT, si de la politie?
Multumesc anticipat pentru raspuns
Exista posibilitatea unei expertize tehnice in situatia data? Pot sa angajez un expert tehnic si sa constate ca lucrarea a fost executata conform proiectului?
Doamna de la primarie careia i-am prezentat pe scurt situatia, mi-a dat o foaie standard cu ce acte sunt necesare pentru a declara constructia finalizata. Necunoscand terminologia, ma gandesc ca poate unele din ele deja exista in dosarul meu, doar ca sunt denumite altfel.
Cateva exemple de pe lista:
- Comunicarea de incheie a lucrarilor.
- Memorii finalizare lucrari pe specialitati.
- Incadrarea constructiei in categoria de importanta.
Este exact cum ati spus si dvs: fiecare persoana cu care am discutat pana acum, are o alta parere. Unii imi spun ca trebuie sa iau tot procesul de la capat, sa caut un alt arhitect si sa refac dosarul pentru a obtine o noua autorizatie de constructie, si altii imi spun ca nu am nevoie de o alta autorizatie, ci doar de niste procese verbale constatatoare. Problema e ca toti isi dau cu parerea si nimeni nu imi spune efectiv ca ma poate ajuta.
In cele din urma, cred ca voi apela la un avocat.
Parintii mei au obtinut in luna mai 2017 autorizatie de constructie pentru un balcon situat la parter, pentru o persoana cu handicap (tatal meu). Au construit balconul, uitand sa anunte primaria de inceperea si finalizarea lucrarilor.
Intre timp, autorizatia a expirat (balconul s-a ridicat cand autorizatia era inca valabila), tatal meu a decedat, si mama mea doreste sa intre in legalitate cu acest balcon. Problema este ca am facut zeci de drumuri intre ISC, primarie, ingineri proiectanti, diriginti de santier, etc. Toti isi paseaza responsabilitatea de la unii la altii, si noi nu stim ce este de facut. Nu cunosc procedura legala, si toti oamenii cu care am discutat ma sfatuiesc sa merg in directii total diferite.
1. Cei de la ISC m-au trimis la primarie sa achit niste penalizari.
2. Cei de la primarie nu mi-au luat banii, mi-au dat o lista cu procese verbale de care am nevoie, mi-au spus sa caut un inginer proiectant.
3. Inginerul proiectant mi-a spus ca am nevoie de un diriginte de santier.
4. Dirigintele de santier mi-a spus ca imi trebuie o noua autorizatie, sa vorbesc cu un arhitect.
5. Arhitecta care a facut proiectul nu mai raspunde la telefon, am cautat alti arhitecti, nici unul "nu se baga" si ma trimit din nou la primarie.
Asta sunt doar cateva exemple de cum m-am plimbat de colo-colo, si tot nu stiu ce este de facut.
Am o microintreprindere cu sediu social in Bucuresti, dar expirat de 1 luna. Doresc sa mut sediul social intr-un apartament din Constanta. Imi puteti spune, va rog, unde se depune dosarul ce solicita schimbarea? La Registrul Comertului din Constanta sau din Bucuresti? Multumesc anticipat.
Locuiesc singura intr-un apartament si as dori sa mut sediul social al firmei (microintreprindere) la aceasta adresa (ma ocup cu activitati de editare si scris articole). Daca apartamentul este pe numele mamei mele, mai am nevoie de contract de comodat sau de vreun alt act similar? Multumesc anticipat