avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Activitate mishupatra

Activitate mishupatra

Răspuns la discuția Litigiu cu o firmă de training
Prestatorul a modificat ulterior comunicarilor prin email, sectiuni din termenii si conditiile de utilizare, adaugand la sectiunea Aspecte juridice urmatoarea mentiune:

Comerciantul își asumă obligațiile ce îi revin din actul comercial, însă încălcarea bunelor moravuri, a comportamentului civilizat, a lipsei de respect, a ordinii, a liniștii sau a siguranței celorlalți participanți la activitate, atrage de la sine excluderea clientului în cauză. Comerciantul își rezerva dreptul să refuze un client și clientul nemulțumit are dreptul să reclame.

Acest lucru se poate observa utilizand o captura a website-ului din luna Mai 2024, acest paragraf neexistand.

- 2.17 din Regulament: Identificarea unor persoane fizice sau juridice în titlul topicului sau în mesajele postate nu este de dorit. Pe forumul Avocatnet discutam ideea/speța, nu persoanele implicate. -

Răspuns la discuția Litigiu cu o firmă de training
Las mai jos șirul de emailuri transmise din care reiese atitudinea abuzivă:

Buna ziua,

Va multumesc pentru amabilitatea si profesionalismul oferite pe intreg parcursul colaborarii.

Ca urmare a calitatii indoielnice a materialului didactic pus la dispozitie cat si a orelor de curs prezentate intr-o maniera heirupista, am luat decizia de a ma retrage din program.

Va rog ca rambursarea sumei sa fie făcută în următorul cont IBAN:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buna ziua,

Avand in vedere ironiile nefondate la adresa instructorului pe care le-ați adresat in cadrul tuturor ședințelor de curs pe parcursul programului, dvs. ați fost exclus din acest curs.

Aveți in continuare acces la toate materialele de curs puse la dispoziție, dar nu la ședințele Webex sau la înregistrările acestora.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buna ziua,

Avand in vedere obligatiile si raspunderile contractuale stipulate in anexa termeni si conditii, va rog sa procedati la respectarea acestor termeni si conditii, asa cum apar mai jos:

III. Obligațiile părților

III.a. Prestatorul se obligă:

să restituie contravaloarea texei de participare în urma solicitării Participantului la curs, dar numai în situația în care acesta are un număr de prezențe minime în cumul de 70% din ședințele de curs realizate până în acel moment la Programul de pregătire și fără a solicita clarificări.

V. PREȚUL CURSULUI. MODALITĂȚI DE PLATĂ

V.d. În cazul retragerii Participantului de la curs, înainte de începerea cursului, sumele achitate ca plată a cursului vor fi returnate integral de către Prestator. Ulterior începerii cursului, indiferent de momentul în care ar putea interveni retragerea, până la ultima ședință de curs, sumele achitate ca preț al cursului vor fi returnate de către Prestator în 30 de zile de la data solicitării și numai în situația în care Participantul la curs are un număr de prezențe minime în cumul de 70% din ședințele de curs realizate până în acel moment. La restituire se vor păstra comisioanele aferente tranzacției/tranzacțiilor. De asemenea, se restricționează accesul la toate resursele și pe toate platformele puse la dispoziție de către Prestator.

Totodata, vreau sa mentionez si faptul ca a fost deja incalcata una dintre clauzele mentionate in contract, avand in vedere depasirea termenului de 4 saptamani:

II.b. Prestatorul poate lua unilateral decizia amânării începerii cursului. Prestatorul va anunța Participantul la curs, prin intermediul e-mail-ului/SMS în legătura cu noua dată de începere a cursului, ziua de organizare a cursului rămânând aceiași. Amânarea începerii cursului nu poate fi mai mare de 4 săptămâni față de data stabilită la art. II.a. pentru începerea cursului. Pentru amânarea începerii cursului Participantul la curs nu poate solicita penalități de întârziere.

Mai mult decat atat, este imposibil ca excluderea sa survina ulterior deciziei unilaterale de retragere din contract, in plus motivul invocat nu are fundament legal cuprins in contractul semnat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buna seara,

Dumneavoastra ati fost exclus din curs din motive disciplinare.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bună seara,

Având în vedere că pentru motivul invocat ("motive disciplinare" si ironii nefondate adresate instructorului...") nu a fost înaintat niciun avertisment in timpul cursului ori în orice alt moment anterior înștiințărilor pe care le-am comunicat prin intermediul canalului de comunicații Discord și Gmail in data de 14.08 si 22.08.2024, acest motiv nu are niciun temei legal, moral sau logic.

Este absurd, nefondat, lipsit de bun simt si ilegal ca decizia de a mă retrage din program cu respectarea termenilor și condițiilor impuse la semnarea contractului să fie întâmpinată de un abuz ordinar.

1. Ca urmare a excercitarii drepturilor conform REGULAMENTUL (UE) 2016/679:

Art. 13 - Informații care se furnizează în cazul în care datele cu caracter personal sunt colectate de la persoana vizată;

Art. 15 - Dreptul de acces al persoanei vizate;

Art. 17 - Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”).

vă solicit:

punerea la dispoziție a materialului de înregistrare audio-video a sesiunii online in care am participat pe platforma Cisco WebEx din data de 22.08.2024;
stergerea tuturor inregistrarilor in care am participat in cadrul sesiunilor Cisco WebEx susținute de CLOUD TRADING SRL;
stergerea tuturor documentelor transmise de catre mine catre CLOUD TRADING SRL ca urmare a solicitarii primite (Carte de identitate, Diploma de licenta, Certificat de naștere).
Totodata, vreau sa subliniez faptul ca nu a existat niciun consimtamant din partea mea privind prelucrarea datelor cu caracter personal, incalcandu-se astfel prevederile de la urmatoarele articole prevazute in REGULAMENTUL (UE) 2016/679:

Art. 5 - Principii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal;

Art. 6 - Legalitatea prelucrării;

Art. 7 - Condiții privind consimțământul;

Art. 9 - Prelucrarea de categorii speciale de date cu caracter personal.

2. Revin catre firma CLOUD TRADING SRL cu rugamintea si cu solicitarea de a returna suma, tinand cont de termenii și condițiile existente la momentul semnării contractului:

III. Obligațiile părților

III.a. Prestatorul se obligă:

să restituie contravaloarea texei de participare în urma solicitării Participantului la curs, dar numai în situația în care acesta are un număr de prezențe minime în cumul de 70% din ședințele de curs realizate până în acel moment la Programul de pregătire și fără a solicita clarificări.

V. PREȚUL CURSULUI. MODALITĂȚI DE PLATĂ

V.d. În cazul retragerii Participantului de la curs, înainte de începerea cursului, sumele achitate ca plată a cursului vor fi returnate integral de către Prestator. Ulterior începerii cursului, indiferent de momentul în care ar putea interveni retragerea, până la ultima ședință de curs, sumele achitate ca preț al cursului vor fi returnate de către Prestator în 30 de zile de la data solicitării și numai în situația în care Participantul la curs are un număr de prezențe minime în cumul de 70% din ședințele de curs realizate până în acel moment. La restituire se vor păstra comisioanele aferente tranzacției/tranzacțiilor. De asemenea, se restricționează accesul la toate resursele și pe toate platformele puse la dispoziție de către Prestator.

3. Avand in vedere toate cele mentionate mai sus si tinand cont de existenta mentiunilor cu privire la garantia de returnare a banilor de pe site-ul: [ link extern ] /
la care se ataseaza termenii contractuali acceptati la inscrierea aferenta, solicit restituirea integrala a sumei de 4389 RON impreuna cu adresarea tuturor celorlalte solicitari.

În caz contrar rambursării integrale a sumei, voi înainta o plângere instantelor competente si voi face apel la toate resursele pentru a aduce o judecata obiectiva in cazul acestui abuz, pentru incalcarea termenilor si conditiilor - Art.II.b, Art.III.a, Art.V.d, cat si pentru conduita instructorului *****, care pe langa o serie de stangacii teoretice si practice, in timpul sustinerii orelor de curs a adus atingeri demnitatii umane, creand un climat intimidant, umilitor sau ofensator inclusiv pe baza criteriilor protejate conform OG 137/2000, fapte ce reies in baza inregistrarilor existente.

Multumesc,

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buna ziua,

Dupa cum v-am transmis si anterior, ați fost exclus din acest curs.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bună seara,

Vin către dumneavoastră cu rugamintea de a-mi explica care sunt pașii ce trebuie urmați pentru a trimite în judecata o companie privata din România care oferă servicii educationale online, unde am optat pentru un curs de retelistica. În urma parcurgerii câtorva sesiuni, am ales sa ma retrag din contract, decizie ce respecta termenii și condițiile stabilite de prestatorul de servicii și se afla sub incidenta regulii conform căreia prestatorul va rambursa întreaga sumă fără a cere vreun motiv.

Am transmis inițial feedback negativ cu privire la calitatea îndoielnică a modalității de predare a cursului de catre instructor, care este chiar administratorul companiei, interesandu-mă de alternative cu privire la instructorii care predau aceste noțiuni, fără succes însă, întrucât toate celelalte grupe programate aveau sa fie susținute de același instructor.

Am decis sa mai acord o șansă întregii experiente care pana la acel moment era neplăcută, atât prin prisma faptului ca materialele didactice erau de calitate îndoielnică cât și din cauza atitudinii necorespunzătoare a instructorului.

La următoarea ședință, lucrurile au decurs tot mai rău, astfel ca am luat decizia de a mă retrage definitiv, comunicând acest fapt în scris pe chat și prin email.

Răspunsul cererii de retragere l-am primit după 7 zile și a fost unul negativ, fiindu-mi respinsa cererea, invocandu-se motivul ca am fost exclus din curs întrucât am adus ironii nefondate instructorului.

Acest lucru aveam sa îl aflu pentru prima data abia la 7 zile dupa ce am facut cerereade retragere, care se afla in continuare sub incidenta respectarii termenilor si conditiilor stabilite de prestator cu privire la politica de retragere si rambursare a sumei aferente cursului, nefiind adus în vedere în niciuna dintre sesiunile WebEx înregistrate audio-video, ori prin alta metoda de comunicare, faptul ca am un comportament neadecvat.

Totodată nu este stipulat nicăieri obligația de a respecta un regulament de ordine interioara unde sa fie cuprinsa o asemenea abatere și o consecință de acest gen.

Consider ca aceasta decizie este abuzivă și vreau sa trimit în judecată aceasta companie, mai ales ca au încălcat termenii și condițiile pe care ei și le-au stabilit și în ceea ce privește data de început a cursului care a fost amânată cu 12 săptămâni în condițiile în care ei au stipulat faptul ca data de început a cursului poate suferi modificări, dar că poate fi amânată cu cel mult 30 de zile.

Reclamata a fost concediata imediat ca urmare a reclamatiei facute. Foarte multi dintre cei care sunt angajati ca suport client in cadrul bancilor au acest tip de acces asupra intregii baze de date bancare fara sa existe un protocol intern care sa le ofere acest acces in baza unei solicitari expres a detinatorului acelui cont prin contact telefonic ori prin contact electronic. Singura restrictie pe care o intampina este cea pentru conturile bancare VIP, cele care apartin unor persoane foarte importante, cu functie politica.
Buna ziua,

Am nevoie de un expert într-o speță care sa includă RGDP.

Mai multe detalii va voi oferi in privat.

Multumesc
Am inteles, deci este indicat sa exista inainte de toate plângerea RGDP care sa se soluționeze cu sancționarea băncii, ulterior fiind cazul de deschidere a unui proces.

Ionut.ion a scris:

Eventuala contraventie primita de la aceasta institutie va poate ajuta intr-un eventual proces.
Gasiti pe site-ul dumnealor un formular pentru reclamatii.

Buna ziua,

Multumesc pentru răspunsul rapid!

În ce măsura sunt necesare dovezi?

Am conversații pe WhatsApp din care reiese faptul că persoana respectiva a facut verificarile, prin faptul ca a precizat numele unei persoane care mi-a trimis bani online.

La momentul respectiv se poate dovedi faptul că angajatul era in timpul muncii si bineinteles din logurile aplicatiei care a fost folosită pentru interogarea bazei de date (acest din urmă fapt, ar trebui pus la dispoziție de bancă, ca dovezi la dosar; ma gandesc ca doar la o trimitere in judecata va fi posibil sa se puna la dispoziție astfel de informații).

Ideea este in felul urmator, ca daca acest angajat încalcă regulile in mod abuziv, sigur mai sunt si altii. In acest moment nu ma intereseaza tragerea la raspundere a angajatului, cat a bancii.

Care ar fi pașii de urmat, în afara de plângerea RGDP la ANSPDPC?

Si la ce sume s-ar putea ridica cheltuielile de judecată, respectiv pentru daune?

Multumesc

Ionut.ion a scris:

Buna ziua,
Eu, in prima faza, m-as adresa ANSPDCP, apoi as cere eventuale daune in instanta.

Buna ziua întregii comunități de avocați,

Va contactez in legatura cu o situație în care am fost implicat in urma cu putine luni de zile.

Este vorba despre o persoană angajată în cadrul departamentului de relatii cu clientii al unei bănci, care a făcut în mod repetat interogări in baza de date pentru a afla informatii despre starea conturilor mele si ale unor apropiați, fără a exista cererea expresă prin telefon sau alte mijloace de comunicare, din partea vreunuia dintre titulari.

In acest sens, vreau sa stiu sub incidența căror legi se afla această încălcare gravă de violare a vieții private și a drepturilor de protejare a datelor cu caracter senzitiv.

Totodată, ce sanse sunt de a acționa si a castiga un proces in instanta împotriva acestei instituții?

Astept raspunsul dumneavoastra, multumesc!
Răspuns la discuția Inselatorie sau de buna voie?
Singurele probe pe care le am sunt conversatiile cu persoana respectiva. As zice ca e vorba de escrocherie, dar nu am cunostintele necesare pentru catalogarea acestei fapte, de aceea voiam sa stiu care sunt posibilitatile sa-mi recuperez banii. Sau mai degraba, ceva ce m-ar face sa ma simt mai bine, daca exista vreo sansa ca facand o plangere la Politie in urma careia sa se demareze o ancheta si sa se poata lua masurile necesare pentru identificarea celui care se afla in spatele escrocheriilor. Inca activeaza pe aceeasi pagina de Facebook, pe care o mai urmaresc asteptand sa faca o greseala. Pentru Politie, ma gandesc ca nu ar fi o problema sa-l localizeze.

Asadar se incadreaza intr-o fapta de ilegalitate/penala? Din conversatie reiese explicit faptul ca detine ponturi pentru meciuri aranjate si ca imi ofera un abonament pentru acestea.
Buna ziua,

Ceea ce mi s-a intamplat probabil au mai patit-o si multi altii. Este vorba despre inselatoriile in legatura cu ponturile pentru pariuri sportive contra cost.

Se presupunea ca eu trebuie sa fac plata unei sume prin intermediul unui terminal Zebrapay folosind PaySafeCard. In urma platii primeam in schimb un bon, pe care era scris un cod cu care escrocul putea sa isi insuseasca suma folosind un cont online aferent serviciului PaySafeCard.

Contactul cu persoana respectiva a fost facuta prin intermediul retelei de socializare Facebook si in urma discutiei in care ma asigura de veridicitatea serviciului pe care il ofera, i-am trimis acel cod.

Vreau sa stiu ce metode exista pentru a-l combate sau eventual pentru a fi tras la raspundere, daca se incadreaza intr-o fapta penala.

Va multumesc anticipat!