Am un PFA platiror de TVA (tocmai am depasit plafonul de scutire TVA si m-am inregistart ca platitor). Prestez servicii informatice catre tzari din toata lumea. Nelamurirea mea este in leguatura cu facturile emise pentru clienti din afara spatiului comunitar.
Din cate am inteles, pentru prestari servicii informatice se aplica urmatoarele:
1) Pentru persoana impozabila din UE, care pune la dispozitie un cod valid de TVA verificabil in VIES, -> se emite factura fara TVA
2) Pentru persoana ne-impozabila din UE -> se emite factura cu TVA (se aplica cota TVA din tara clientului). Sumele colectate se transfera prin sistemul M1SS
Nelamuriri
3) Pentru persoane ne-impozabile din afara spatziului comunitar, se aplica TVA?!
4) Pentru persoane impozabile (care pun la dispozitzie cod TVA care incepe cu EU) , se aplica TVA?
1) "Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hârtie sau în format electronic" daca inteleg bine, eu nu sunt obligat sa listez facturile pentru indosariat?
2) "cu condiţia să asigure autenticitatea originii" Cum se poate indeplini o astfel de cerinta?
Buna seara,
Am incercat sa caut procedura / modalitatea prin care un PFA neplatitor de TVA poate inregistra in Registrul Incasari si Plati incasarile din Paypal, se pare ca multi se lovesc de aceasta problema dar nicaieri un raspuns clar. Sper ca cineva sa poata da mai multe detalli. Mentionez ca prestez servicii informatice in toata lumea, mai putin in RO.
Pana acum, eu am procedat in felul urmator:
1) In momentul incasarii sumei in PayPal, am trecut exhivalentul in lei in RJIP
2) Am emis factura (in aceiasi zi, pentru vanzare software / licenta) cu suma in valuta, o copie am atasat-o la dosar.
3) La sfarsitul lunii, cand in general transfer banii din PayPal in Banca, dupa ce au ajuns in cont, deduc cheltuielile PayPal in RJIP aferente tranzactiilor (platilor)
4) Atasez extras cont PayPal si Banca la acte pentru a se putea urmari tranzactile efectuate.
Sunt PFA neplatitor de TVA in tara, inregistrat in scopuri de TVA pentru intracomunitaer (cod TVA de la fisc) si inscris in ROI, am niste nelamuriri, la care as ruga clarificare:
1) Pentru clientii intracomunitari catre care prestez servicii informatice, care imi pun la dispozitie un cod valid de tva, ce elemente in plus trebuie sa contina factura? Presupun ca in loc de CIU trec codul meu de TVA?
2) Dupa cate stiu, trebuie sa tin o copie a facturilor emise. Se poate ca cele trimise catre clienti sa fie in Engleza si sume in valuta, pe cand cele tiparite de mine (pentru evidentza) sa fie in Romana / lei? Datele de indentificare al facturii fiind acelasi.
Buna Seara,
Am urmarit celelalte postari similare dar nu am gasit un raspuns concret, sper ca cineva sa ma lamureasca.
Sunt PFA neplatitor TVA, prestez servicii informatice (realizare software), de curant m-am inregistrat in scopuri TVA pentru furnizare servicii intracomunitare si m-am inscris in ROI. Nedumerirea mea este legata de modul de facturare:
1) Catre o firma platitoare de TVA, se aplica taxarea inversa, deci factura mea nu va contine TVA.
2) Catre o firma neplatitoare de TVA, factura mea va contine TVA?
3) Catre o persoana fizica, cum se factureaza cu sau fara TVA?
Nu am contact de munca (nici nu as avea cum pentru ca practic nu lucrez cu aceiasi clientzi). Deci un site unde cineva posteaza un proiect, si unul sau mai multzi programatori posteaza oferte.
Cu alte cuvinte nu platesc impozite in alt stat.
Buna ziua,
Nu am gasit nicaieri nici o infomratie sper sa primesc un raspuns aici.
Mentionez ca sunt angajat cu carte de munca. Pentru venitul global declarat (alte venituri decat cele din cartea de munca) sunt indreptatzit sa primesc o reducere a impozitului? Dupa cate stiu, aste este valabil pentru PF, in cazul asta reducerea e de 50%.
De asemenea sunt oblicat sa platesc toate contributile sociale, sau poate doar CASS(sanatate)?