Conform Legii nr. 4/2014 pentru completarea OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, sotul/sotia, poate participa la activitatiile desfasurate in cadrul intreprinderii individuale, daca se inregistreaza la Reg. Com. o mentiune cu privire la acest lucru.
Intrebare:
1. In cazul in care sotul/sotia participa la desfasurarea activitatii in cadrul II, conform legii este obligata sa plateasca CAS si CASS?
2. Daca nu este obligata sa plateasca, in cazul unui eventual control de la ITM exista vre-un risc cu privire la activitatile pe care le desfasoara, sotul/sotia, in cadrul II? Sotul/Sotia poate desfasura activitati in cadrul II, perfect legal, fara a fi salariata, doar pe baza mentiunii inregistrare la Reg. Com. si fara a plati contributii?
Contract de prestari servicii o sa inchei cu clientii care o sa ne angajeze.
Sa inteleg ca se poate incheia un contract asemanator intre intr. indiv. si videograf, de fiecare data cand avem un eveniment la care participam impreuna?
In cazul acesta cum se procedeaza cu impozitul pe venit. Pentru ca el o sa primeasca o parte din valoarea contractelor incheiate cu clientii.
Un raspuns mai complet ar fi binevenit. Multumesc!
Multumesc pentru raspuns!
Alte variante nu exista? Am citit ceva despre un contract de conventie civila.
Avand in vedere ca evenimentele la care o sa participam impreuna o sa fie cu caracter ocazional (doar in sezon ), as prefera sa lucram pe baza de contract de colaborare. Nu vad rostul angajarii pentru cateva evenimente pe an. El este angajat deja la o alta companie. As vrea sa stiu daca exista o alta varianta prin care am putea intra in legalitate, excluzand angajarea sau autorizarea lui ca PFA.
Detin o intreprindere individuala care desfasoara activitati fotografice. Vreau sa colaborez cu un videograf (persoana fizica neautorizata). Practic, fotografiez la diverese evenimente si doresc sa colaborez cu un videograf pentru a oferi clientilor un pachet complet foto-video.
As dori sa stiu care ar fi cea mai simpla si legala metoda de colaborare in acest caz?
Mentionez ca videograful detine propria aparatura video.
Am intrebat la registrul comertului si mi s-a spus ca se poate adauga codul caen 6622 pe Intreprindere individuala chiar daca desfasor si alte activitati pe langa. Mai am insa o mica nelamurire, la care nu am primit inca un raspuns, codul caen il pot adauga pe intreprindere dar, este suficienta diploma sotiei (care atesta ca poate incheia polite de asigurare) pentru ca eu sa pot desfasura activitatile cuprinse in codul caen 6622 pe Intreprinderea individuala?? Mentionez ca intentionez sa depun si o declaratie precum ca sotia participa la activitati in cadrul firmei, dar, nu stiu daca este suficienta sau trebuie sa fie angajata. Mie mi se pare logic sa nu imi trebuiasa mie neaparat aceea calificare in asigurari, avand in vedere ca am in cadrul firmei pe cineva calificat pentru activitatea respectiva. Mai astept raspunsuri si sugestii! Multumesc!
Multumesc pentru rapsuns! Am inteles ca daca sotia desfasoara aceasta activitate de intermediere asigurari pe persoana fizica, o poate desfasura numai la domiciliu propriu sau domiciliul clientului si nu la punctul de lucru al Intreprinderii individuale. Pe noi ne intereseaza sa desfasuram activitatea de intermediere asigurari la punctul de lucru al Intreprinderii individuale pentru a putea sa afisam si banere cu reclama. Iar pe intreprindere am inteles ca nu s-ar putea adauga codul caen 6622 pentru intermediere asigurari pentru ca ar fi obiect unic de activitate. Acum , ma intreb daca ar exista si alte coduri caen care sa-mi permita desfasurarea de activitati pentru intermediere asigurari pe care sa le pot adauga pe intreprinderea individuala???
Buna seara!
Detin o Intreprindere Individuala cu domeniul principal de activitate: Repararea calculatoarelor si al echipamenteleor periferice + alte domenii secundare vanzari etc. Intentionez sa inchei un contract de colaborare cu o Agentie de asigurari RCA in vederea intermedieri de asigurari pentru aceea agentie. In functie de nr. de polite emise, o sa primesc un comision. Sotia mea a lucrat in domeniu asigurarilor si detine o diploma de Asistent in brokeraj. Ea nu desfasoara activitati in cadrul intreprinderi dar am inteles ca se poate depune o declaratie la registrul comertului precum ca participa la activitati desfasurate in cadrul intreprinderi si astfel sotia sa poata sa se ocupe de intermedierile de asigurari.
In masura in care puteti sa ma lamuriti daca se poate face un contract de colaborare pentru intermedierea de asiguri pe Interprinderea Individuala si ce cod caen ar trebui sa adaug pentru a desfasura si aceasta activitate, va multumesc aticipat!
va multumesc pentru raspuns....evidenta o tin manual si nu am loc sa le inregistrez corect cronologic ca este foarte inghesuit.
1. Ce pot face totusi in cazul asta?
2. Cum a-si putea sa trec la evidenta tinuta pe calculator?. Ce trebuie facut?
Buna Ziua,
Am uitat sa trec cateva facturi cu plati in registrul de incasari si plati...Din cate am inteles trebuie trecute in ordine cronologica...Ce trebuie sa fac ca sa pot trece si acele facturi???
Mentionez ca este o diferenta de apx. o luna intre ultimul document inregistrat in registru si prima factura uitata.