Am gasit urmatorul raspuns:
"Erorile materiale care pot fi corectate se refera doar la urmatoarele trei situatii posibile si acceptate de legiuitor :
1. plata obligatiei fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corect;
2. plata obligatiei fiscale s-a efectuat in contul bugetar corect, dar s-a utilizat un cod fiscal eronat pentru identificarea debitorului;
3. in contul bugetar respectiv, inclusiv in contul unic, au fost achitate eronat si alte
obligatii fiscale."
Toate se refera la plati deja achitate.
Alt text raspunde asa la situatia mea:
"O firma infiintata la inceputul primaverii anului in curs emite facturi cu TVA catre clienti inainte de ridicarea certificatului in scopuri de TVA de la ANAF, moment in care s-a si precizat ca societatea poate emite facturi cu TVA doar dupa 30 de zile de la data eliberarii certificatului. Va fi aplicata o sanctiune in cazul acestei societati care a emis deja aceste facturi? Cum poate aceasta societate sa actioneze in continuare?
Deoarece societatea este inregistrata in scopuri de TVA prin optiune si nu la data infiintarii, instiintarea din partea ANAF este indreptatita, astfel incat data inregistrarii este cea de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a depus cererea de inregistrare prin optiune corectata cu data eliberarii certificatului (data comunicarii deciziei de platitor de TVA).
Pentru a putea actiona in conformitate cu legea, o societate care se regaseste intr-o astfel de situatie, poate storna toate facturile emise inainte de eliberarea certificatului, cate un exemplar din fiecare fiind trimis catre beneficiar pentru anularea dreptului de deducere a TVA exercitat in baza facturii primite de la firma in cauza.
In continuare, plata sumei TVA colectate pe baza facturilor emise se poate efectua doar in baza decontului de TVA ale carei rezultate (TVA de plata sau TVA de rambursat) se preiau in fisa sintetica pe platitor la sectiunea "Taxa pe valoarea adaugata".
Ghid complet de inregistrari contabile pentru fonduri europene
si subventii, explicate prin cazuri practice!
Primul decont de TVA care va trebui depus la organul fiscal este decontul aferent trimestrului II 2012 cu termen de depunere cel mai tarziu in data de 25 iulie 2012. Prin acest decont se raporteaza doar baza de impozitare si TVA colectata din facturile emise in perioada anterioara eliberarii certificatului, al carei total se preia din jurnalul pentru vanzari. De asemenea, prin acest decont se raporteaza si suma TVA pentru care a fost exercitat dreptul de deducere a TVA in baza documentelor evidentiate in jurnalul pentru vanzari. Avand in vedere faptul ca prin acest decont nu pot fi raportate facturile emise cu TVA colectata in acea perioada, suma aferenta achitata nu se va repartiza prin fisa sintetica de platitor la sectiunea "TVA", ci intr-un cont, de exemplu, la o sectiune codificata 99 …."sume in curs de distribuire".
Aceasta deficienta nu poate fi sanctionata prin amenda de catre organul de inspectie fiscala, dar, cu ocazia efectuarii unei inspectii fiscale generala, exista riscul stabilirii unor diferente suplimentare de plata impozit pe profit/venit rezultate din considerarea valorii integrale a facturii emise drept venit impozabil, fara delimitarea acestei valori in baza de impozitare si TVA colectata. La aceste diferente suplimentare de plata TVA se calculeaza si accesoriile aferente constand in dobanzi/majorari si penalitati. Practic, acest TVA nu este datorat bugetului de stat si nici nu trebuie achitat deoarece din Codul fiscal a fost abrogata reglementarea conform careia suma TVA inscrisa intr-o factura trebuie virata bugetului de stat.
Trebuie tinut cont si de faptul ca pentru facturile emise in perioada respectiva pe numele unor cumparatori persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA, va trebuie depusa si declaratia semestriala cod 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA".
Pana la urma pot sau nu storna facturile respective?
Aceasta regularizare a fost trecuta de d-na contabila la primul decont pt ca existau facturi eliberate inainte de obtinerea certificatului de TVA. Dumneaei a considerat ca tb sa regularizeze acest TVA la primul decont. In aceasta situatie nu pot face storno la facturile din acea perioada ca sa dispara aceasta regularizare? Si le trimit la clienti facturile de storno plus explicatiile de rigoare plus facturarea normala. Va rog un raspuns. Multumesc.
Cei in cauza cu BO mi-au eliberat chitante cu suma de pe BO si imi dau o declaratie cum ca este greseala lor. Pot merge la banca sa declar toate acestea pt a fi scos din CIP?
Datorita unei popriri uriase pe cont am incercat sa schimb un BO la un furnizor, mi s-a dat copie dupa BO nou cu mentiunea ca il inlocuieste pe cel vechi. Cu toate acestea s-au dus si-au depus BO vechi (care era la sediul central in alta localitate)si voi intra in CIP. Ce este de facut?
Eu am fost la Finante si mi s-a explicat ca la primul decont nu se fac regularizari, este logic prin termen de "regularizare" se intelege ca este vorba de a corecta ceva anterior. Problema este ca am conturile blocate pe o suma uriasa si activitatea economica este pusa in real pericol, totala imposibilitate de desfasurare.
Am o porprire pe cont consecinta celor mentionate mai sus, poate exista asa situatie?
Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti daca la primul decont depus vreodata la o firma privind taxa pe valoare adaugata se face regularizaretaxa colectata. Multumesc.
Buna ziua,
In sfarsit a raspuns asociatul prin notificare de la avocat, cerandu-mi actele firmei, acuzandu-ma de rea credinta daca nu i le trimit, mai mult imi spune ca ma acuza de eventualele prejudicii ale firmei sau ale lui si ca ma va chema in garantie.
Va rog sa ma ajutati, dupa doi ani de munca de lamurire si de cautaturi din partea mea vine acum cu avocati si ma acuza, chiar daca a semnat bilantul pe 2011. Este strigator la cer. In primul rand ca se face ca uita atat timp de obligatii, ma poarta cu zaharelul iar acum arunca asupra mea tot. Ce e de facut? Multumesc.
Facturarea se produce in mod normal, conform legislatiei romane in vigoare? Iertati-mi ignoranta, doar vreau sa ma lamuresc la ce ma inham, daca ma inham..