Instanta a rezpins cererea de judecata in procedura simplificata, in cauza fiind 2 inculpati, unul recidivist, si-a mentinut declaratia, cel de-al doilea fara cazier si-a schimbat declaratia.
In situatia de fata, prin recurs la instanta de fond se mai poate obtine judecata in aceasta procedura?
In fata instantei de fond mai poate intervenii impacarea partilor prin recuperarea prejudiciului? Daca da, aceasta intervine pentru ambii inculpati sau doar fata de cel care vrea sa restituie partea lui de prejudiciu, jumatate si fata de care partile vor sa intervina impacarea.
Urmeaza sa imi deschid un SRL si as dorii sa ma lamuresc cu anumite lucruri. Stiu ca trebuie sa colaborez cu un contabil, ceea ce voi face dupa ce ma voi lamurii cu anumite lucruri.
1. Dupa ce infiintez firma trebuie sa inchiriez spatiul si sa ma apuc de amenajare si cumpararea utilajelor, estimez ca in maxim 2 luni termin cu totul.
Intrebarea mea este, cum se vor inregistra in contabilitate daca amenajarea dureaza 2 luni? La fel si chiria care se factureaza imediat.
Chiria si utilitatile se vor platii din contul meu, fiind administrator, este bine asa?
Casa de marcat cand trebuie cumparata, cand se termina amenajarea?
Va multumesc!
rrobert
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca era vreo problema il luau la intrebari cand s-a dus sa declare accidentul. In alta ordine de idei poate face el plangere pentru inselaciune, metoda accidentul si in final, victima a parasit locul accidentului iar omul s-a dus la politie si l-a declarat.
Vecinul are un nuc situat la o distanta mai mica de 2m de zidul casei mele. Ramurile acestuia freaca acoperisul, iar ruperea uneia dintre acestea il poate poate deteriora grav. De asemenea , sub temelia casei, s-au dezvoltat trei radacini (sunt la suprafata si se vad) riscand sa o detrioreze. Nu mai vorbesc de disconfortul creat de caderea nucilor sau a crengilor pe acoperis, zi si noapte zgomot!
Am incercat pe cale amiabila, prin discutii repetate, dar mereu m-am lovit de opozitia acestuia. primaria comunala nu vrea sa se implice. Care sunt pasii de urmat pentru si institutiile carora sa ma adresez pentru a-l obliga pe vecin sa defriseze acest nuc ?
Stimate dle. Pilu, daca ați fi citit cu atenție am expus modul cum un cunoscut și-a rezolvat problema. Adica pe scurt ANAF i-a răspuns omului că norma de hrana si drepturile de echipament nu se constituie venituri. Deci nu sunt luate în calcul la calcularea pensiei alimentare de către instanță. Restul a fost o oarecare argumentatie. Nu am studiile juridice pe care dvs. probabil le aveți. Am expus o situație în urma căreia o persoană și-a rezolvat o problemă identică. Cel ce a întrebat poate urma aceeași pași ori nu. Cu scuzele de rigoare, doar am încercat să ajut.
Inainte norma de hrana se dădea în natură. Din cauza costurilor de depozitare, transport, etc s-a renunțat la acest sistem, m-ai ales că în caz de alarmă spre finalul perioadei lunare aferente dreptului militarul nu prea m-ai avea ce lua cu el. Similar se întamplă cu echipamentul. Fiecare își cumpără ce are nevoie, nu iși mai ia întreaga ținută pentru că unele articole se uzeaza mai repede altele nu, functie de specificul muncii. În ceea ce priveste aceste venituri ANAFUL s-a exprimat foarte clar printr-o decizie. După cum văd pe aici se dau toți cu părerea iar unii chiar nu au habar. Am intervenit deoarece un amic al meu a fost în aceeași situație. I s-a pus la calcul inclusiv drepturile de echipament. A făcut o cerere la ANAF care s-a exprimat referitor la acest aspect (ce se constituie venit - de aceea nu plateste cass, somaj la astea caci daca le-ar primi in natură ii dai o conserva cas, 2 conserve si un ou somaj, o pereche de ciorapi sau un bocanc pentru contributia la pensie samd), cu raspunsul Anaf a făcut recurs, instanta a tinut cont de acesta si a recalculat pensia alimentara. Dacă nu aveti habar nu mai luati sperantele oamenilor. Omul intreaba poate il ajuta cineva nu sa il incurce, mai ales nu toti au bani pentru unii care nu fac nimic si daca se rezolva se bat cu caramida in piept daca nu se rezolva iti spun ca atat au putut face si ca mai mult si nimeni nu poate, dar bani ti -au fost luati. Ar trebui sa se permită ca omul sa se apere singur, asa cum poate cu vorbele lui. Cine cunoaste intelege ce vrea omul ! Nu este nevoie de cuvinte din carti si robe somptuase.
Bună ziua,
Vă supun atenției următoarele probleme pe care le am cu PORSCHE LEASING ROMANIA:
-la începutul anului am primit factura pentru polița RCA, pentru o perioada de 1 an de zile. Întrucât efortul financiar este destul de mare am solicitat, ca si in anii precedenți să fie anulată polița și refacturată și emisă alta pentru o perioada de 6 luni. Răspunsul a fost negativ categoric -”Ca răspuns la cererea dumneavoastră, va transmit faptul ca am solicita carte Omniasig anularea poliței pe 12 luni si reemiterea acestei o perioada de 6 luni, însă răspunsul acestora a fost negativ motivând faptul ca începând cu data de 01.01.2015 polițele rca deja emise nu mai pot fi anulate decât daca autovehiculul de înstrăinează, ceea ce nu este cazul dvs. În consecință polița RCA emisa pe 12 luni nu poate fi modificata”. Am revenit cu mail si telefonic comunicându-le că nu îmi pot îngrădi dreptul la opțiune în privința emiterii poliței RCA pentru o perioada de 6 luni sau un an, după caz, întrucât în legislația asigurărilor este prevăzută această posibilitate și nici de cum îngrădită, demers la care am primit următorul răspuns ”Dorim sa va comunicam in cele ce urmează câteva detalii importante cu privire la polița dvs. RCA. Acest tip de polița este reglementat prin norme emise de către Autoritatea de Supraveghere Financiara, iar pentru anul 2015 au fost publicate noi prevederi care reglementează asigurarea de răspundere civila auto. In scopul de a ne conforma prevederilor Normei dorim sa va informam in continuare asupra câtorva modificări importante pe care le vom implementa”. M-am documentat cât am putut (pe net) și sincer nu am găsit vreo normă care să prevadă cele comunicate de ei.
- Întrucât nu am reușit rezolvarea pe cale amiabilă a acestei dispute m-am adresat O.P.C. Urmare a sesizării OPC, Porsche Leasing îmi comunică prin mail că acceptă plata poliței în două rate, fără a se specifica daca sunt lunare ori la alt termen. Am solicitat lămuriri privind termenul de plata a celor doua rate dar pana la data prezentei nu am primit nici un răspuns. Între timp am efectuat plata a 1/2 din valoarea poliței RCA., urmând ca pe următoarea să o efectuez peste 6 luni (lipsa răspunsului lor l-am considerat un accept tacit).
- pe data de 19.02.2015 primesc o somație de plata din partea Porsche Leasing (somație facturata cu 10 euro +tva) a sumei de 206 lei și factura aferentă, emisă in data de 17.02, cu termen de plata 5 zile de la data facturării, reprezentând penalități la întârzierile la plată. Deci s-a facturat marți 17.02, o primesc pe mail joi 19.02, iar termenul de plata expiră duminică 22.02. Din start am fost pus in întârziere cu 2 zile. Dacă fac trimitere și la un articol din contract care prevede că ”în cazul în care data scadenței este o zi nelucrătoare plata este datorată în ultima zi lucrătoare anterioară scadenței”, practic mi-a rămas la dispoziție doar ziua de vineri, timp în care eu trebuia să obțin nelămuririle privind suma de plată, să efectuez plata și toate acestea după orele 17, oră la care termin programul de lucru (din fericire încă mai am un job).
- în continuare îmi sunt prezentate penalitățile și modul de calcul, dar surpriză cu o sumă mai mare, respectiv 311,50 lei. Din calculele mele diferența ar fi egală cu plata a încă unei somații. Deci pentru o somație plătesc dublu! De asemenea în contract este prevăzută taxa de somație de 5-15 euro. De ce s-au oprit la 10 și nu la 15 euro? Înțeleg că nefiind o sumă fixă, ci o plajă de valori, taxa ar trebui să crească progresiv, cu numărul somațiilor pentru o plată neefectuată!
- Penalitățile sunt calculate începând cu luna octombrie 2012 și până în prezent, inclusiv penalitatea la factura RCA, de la care a pornit totul, și fata de care inițial, au fost de acord să le plătesc in două transe. De asemenea nu sunt incluse penalitățile pe anul 2010, 20111 și 2012 până în luna septembrie inclusiv.
- tot cu trimitere la contract se prevede că penalitățile ”vor fi facturate, dacă este cazul, lunar, pe factură distinctă cu termen de plată 15 zile calendaristic”. Ori Porsche Leasing nu a emis niciodată, subliniez niciodată o factură privind penalitățile la întârzierea efectuării plății.
- în legătură cu întârzierile , da acestea există. La data încheierii contractului mi s-a spus că data de facturare va fi acea dată respectiv 21 ale fiecărei luni. Am solicitat atunci ca data de facturare să fie astfel aleasă încât scadenta să fie după data de 14 a luni, data la care eu îmi primesc salariul (menționez că primesc salariul o dată pe lună). Nu au fost de acord, întrucât ei erau dealeri iar contractul este pre formulat, sugerându-mi ca după efectuarea primei plăți să solicit Porsche Leasing mutarea datei de facturare. Ceea ce am și făcut. Bineînțeles că Porsche Leasing a refuzat mutarea datei de facturare comunicându-mi totodată, referitor la motivele invocate de mine, că nu este nicio problemă întârzierea cu câteva zile, cu condiția să nu depășească o lună. De aceea nu mi-am făcut probleme în acest sens.
- în sprijinul celor de mai sus vă aduc la cunoștință un alt aspect. În luna ianuarie 2014 am avut intenția să efectuez plata anticipată a contractului. Cu această ocazie mi s-a emis o proforma care NU CUPRINDEA NICICUM PENALITĂȚI, ci doar restul de plata capital, valoarea reziduală și taxa de 1% comision de rambursare anticipată.
Din atitudinea celor de la Porsche Leasing deduc că urmare a reclamației făcute de mine către O.P.C. aceștia se dedau la acțiuni de intimidare și răzbunare la adresa mea.
Cu speranță că am fost destul de succint și logic în prezentare, vin și solicit sprijinul dvs,. ca specialiști, să mă ajutați si eventual dacă puteți să îmi răspundeți la următoarele întrebări:
1. există vreo prevedere legala care să mă oblige să plătesc polița RCA pe un an de zile ?
2. Este corect să mi se calculeze penalitățile în urmă cu 3 ani, dacă nu au făcut-o lunar ? De ce nu le calculează la sfârșit de an sau contract ?
3. Este corect să fiu somat și să plătesc o taxă pentru aceasta, să efectuez o plată despre care nu am fost încunoștințat. Cred că ar fi fost corect să îmi trimită o factură lunară de plată a penalităților pentru întârzierile la plată, așa cum fac toți prestatorii de servicii, telefonie, etc. Dacă nu efectuam plata în 15 zile să mă notifice că sunt în întârziere, stabileam o data a plații de comun acord și apoi ulterior, dacă nu respectam nici acest termen de plată să fiu SOMAT.
4. Ce posibilități legale am să contest această plată? De ce nu se întorc împotriva angajatului lor care nu și-a făcut treaba la timp și să își ia banii de la el?
5. Este legal perceperea comisionului de plată anticipată de 1% pentru un contract aflat în derulare de 5 ani și care se apropie de scadență ?
Cu mulțmiri sincere,