Bună ziua,
Vă supun atenției următoarele probleme pe care le am cu PORSCHE LEASING ROMANIA:
-la începutul anului am primit factura pentru polița RCA, pentru o perioada de 1 an de zile. Întrucât efortul financiar este destul de mare am solicitat, ca si in anii precedenți să fie anulată polița și refacturată și emisă alta pentru o perioada de 6 luni. Răspunsul a fost negativ categoric -”Ca răspuns la cererea dumneavoastră, va transmit faptul ca am solicita carte Omniasig anularea poliței pe 12 luni si reemiterea acestei o perioada de 6 luni, însă răspunsul acestora a fost negativ motivând faptul ca începând cu data de 01.01.2015 polițele rca deja emise nu mai pot fi anulate decât daca autovehiculul de înstrăinează, ceea ce nu este cazul dvs. În consecință polița RCA emisa pe 12 luni nu poate fi modificata”. Am revenit cu mail si telefonic comunicându-le că nu îmi pot îngrădi dreptul la opțiune în privința emiterii poliței RCA pentru o perioada de 6 luni sau un an, după caz, întrucât în legislația asigurărilor este prevăzută această posibilitate și nici de cum îngrădită, demers la care am primit următorul răspuns ”Dorim sa va comunicam in cele ce urmează câteva detalii importante cu privire la polița dvs. RCA. Acest tip de polița este reglementat prin norme emise de către Autoritatea de Supraveghere Financiara, iar pentru anul 2015 au fost publicate noi prevederi care reglementează asigurarea de răspundere civila auto. In scopul de a ne conforma prevederilor Normei dorim sa va informam in continuare asupra câtorva modificări importante pe care le vom implementa”. M-am documentat cât am putut (pe net) și sincer nu am găsit vreo normă care să prevadă cele comunicate de ei.
- Întrucât nu am reușit rezolvarea pe cale amiabilă a acestei dispute m-am adresat O.P.C. Urmare a sesizării OPC, Porsche Leasing îmi comunică prin mail că acceptă plata poliței în două rate, fără a se specifica daca sunt lunare ori la alt termen. Am solicitat lămuriri privind termenul de plata a celor doua rate dar pana la data prezentei nu am primit nici un răspuns. Între timp am efectuat plata a 1/2 din valoarea poliței RCA., urmând ca pe următoarea să o efectuez peste 6 luni (lipsa răspunsului lor l-am considerat un accept tacit).
- pe data de 19.02.2015 primesc o somație de plata din partea Porsche Leasing (somație facturata cu 10 euro +tva) a sumei de 206 lei și factura aferentă, emisă in data de 17.02, cu termen de plata 5 zile de la data facturării, reprezentând penalități la întârzierile la plată. Deci s-a facturat marți 17.02, o primesc pe mail joi 19.02, iar termenul de plata expiră duminică 22.02. Din start am fost pus in întârziere cu 2 zile. Dacă fac trimitere și la un articol din contract care prevede că ”în cazul în care data scadenței este o zi nelucrătoare plata este datorată în ultima zi lucrătoare anterioară scadenței”, practic mi-a rămas la dispoziție doar ziua de vineri, timp în care eu trebuia să obțin nelămuririle privind suma de plată, să efectuez plata și toate acestea după orele 17, oră la care termin programul de lucru (din fericire încă mai am un job).
- în continuare îmi sunt prezentate penalitățile și modul de calcul, dar surpriză cu o sumă mai mare, respectiv 311,50 lei. Din calculele mele diferența ar fi egală cu plata a încă unei somații. Deci pentru o somație plătesc dublu! De asemenea în contract este prevăzută taxa de somație de 5-15 euro. De ce s-au oprit la 10 și nu la 15 euro? Înțeleg că nefiind o sumă fixă, ci o plajă de valori, taxa ar trebui să crească progresiv, cu numărul somațiilor pentru o plată neefectuată!
- Penalitățile sunt calculate începând cu luna octombrie 2012 și până în prezent, inclusiv penalitatea la factura RCA, de la care a pornit totul, și fata de care inițial, au fost de acord să le plătesc in două transe. De asemenea nu sunt incluse penalitățile pe anul 2010, 20111 și 2012 până în luna septembrie inclusiv.
- tot cu trimitere la contract se prevede că penalitățile ”vor fi facturate, dacă este cazul, lunar, pe factură distinctă cu termen de plată 15 zile calendaristic”. Ori Porsche Leasing nu a emis niciodată, subliniez niciodată o factură privind penalitățile la întârzierea efectuării plății.
- în legătură cu întârzierile , da acestea există. La data încheierii contractului mi s-a spus că data de facturare va fi acea dată respectiv 21 ale fiecărei luni. Am solicitat atunci ca data de facturare să fie astfel aleasă încât scadenta să fie după data de 14 a luni, data la care eu îmi primesc salariul (menționez că primesc salariul o dată pe lună). Nu au fost de acord, întrucât ei erau dealeri iar contractul este pre formulat, sugerându-mi ca după efectuarea primei plăți să solicit Porsche Leasing mutarea datei de facturare. Ceea ce am și făcut. Bineînțeles că Porsche Leasing a refuzat mutarea datei de facturare comunicându-mi totodată, referitor la motivele invocate de mine, că nu este nicio problemă întârzierea cu câteva zile, cu condiția să nu depășească o lună. De aceea nu mi-am făcut probleme în acest sens.
- în sprijinul celor de mai sus vă aduc la cunoștință un alt aspect. În luna ianuarie 2014 am avut intenția să efectuez plata anticipată a contractului. Cu această ocazie mi s-a emis o proforma care NU CUPRINDEA NICICUM PENALITĂȚI, ci doar restul de plata capital, valoarea reziduală și taxa de 1% comision de rambursare anticipată.
Din atitudinea celor de la Porsche Leasing deduc că urmare a reclamației făcute de mine către O.P.C. aceștia se dedau la acțiuni de intimidare și răzbunare la adresa mea.
Cu speranță că am fost destul de succint și logic în prezentare, vin și solicit sprijinul dvs,. ca specialiști, să mă ajutați si eventual dacă puteți să îmi răspundeți la următoarele întrebări:
1. există vreo prevedere legala care să mă oblige să plătesc polița RCA pe un an de zile ?
2. Este corect să mi se calculeze penalitățile în urmă cu 3 ani, dacă nu au făcut-o lunar ? De ce nu le calculează la sfârșit de an sau contract ?
3. Este corect să fiu somat și să plătesc o taxă pentru aceasta, să efectuez o plată despre care nu am fost încunoștințat. Cred că ar fi fost corect să îmi trimită o factură lunară de plată a penalităților pentru întârzierile la plată, așa cum fac toți prestatorii de servicii, telefonie, etc. Dacă nu efectuam plata în 15 zile să mă notifice că sunt în întârziere, stabileam o data a plații de comun acord și apoi ulterior, dacă nu respectam nici acest termen de plată să fiu SOMAT.
4. Ce posibilități legale am să contest această plată? De ce nu se întorc împotriva angajatului lor care nu și-a făcut treaba la timp și să își ia banii de la el?
5. Este legal perceperea comisionului de plată anticipată de 1% pentru un contract aflat în derulare de 5 ani și care se apropie de scadență ?
Cu mulțmiri sincere,