soacra-mea a avut un apartament cumparat de ea prin 2003. dupa ce s-a recasatorit in 2009, dupa 3 ani a vandut apartamentul cu 40000 euro. a cheltuit 10000 euro pe lucruri personale impreuna cu noul sot dupa care a cumparat un nou apartament cu 30000 euro. sotul actual nu are pe numele lui nimic, toate bunurile sunt detinute de mama sa, tatal e decedat (apartament la oras si casa la tara). In caz de divort, el primeste jumatate din noul apartament sau soacra-mea il pastreaza pe tot, avand in vedere ca l-a cumparat din banii proveniti din vanzarea unui bun al sau detinut anterior actualei casatorii?
Infractiunile pe care le-ati indicat nu sunt sesizabile la plangerea prealabila a persoanei vatamate, in concluzie, nu se poate retrage plangerea.
Nefiind in domeniu, nu inteleg expresia respectiva.
caz concret: sef de la politie, ordine publica, reclama telefonic tulburarea linistii in imobil de un vecin, se prezinta doi agenti, subordonati sefului respectiv (fac parte din aceeasi sectie de politie). Persoana reclamata este sanctionata conform Legii 61 din 1991, ulterior face plangere agentilor pt. abuz in serviciu, iar sefului acestora (vecinului) pentru instigare la abuz in serviciu si instigare la fals intelectual. Dupa luni de zile de cand incep audierile, mai poate reclamantul sa-si retraga plangerea? In ce conditii poate face asa ceva?
in cazul in care o persoana face o plangere penala unei alte persoane si incep audierile la sectia de politie, deci trec intre timp de la depunerea plangerii mai multe luni, persoana care a facut plangerea, o mai poate retrage? Daca da, in ce conditii, daca nu unde este prevazut acest aspect? Multumesc
intrebare: un angajat la Politie (Ordine publica) pe un post de conducere nu foarte mare, reclama de vreo 2-3 ori la colegii lui (sesizare facuta telefonic prin dispecerat in timpul sau liber, nu in orele de serviciu) faptul ca vecinii de deasupra fac multa galagie in apartament in mod constant (construiesc ceva dulapuri, etc, in mod frecvent, de vreo 3 ani incoace). Se prezinta la reclamatie 2 agenti (colegi cu reclamantul, respectiv subalterni ai acestuia) care aplica o amenda proprietarului apartamentului de unde preovenea galagia. Acesta face plangere penala la Parchet celor 2 agenti pt. abuz in serviciu si reclamantului pt. instigare la abuz in serviciu si instigare la fals intelectual. Dupa luni de declaratii e la sectia de politie agentului care a intocmit pvcc cu amenda i se da NUP, dar sefului acestuia ii ramane in continuare plangerea din dosar, in calitate de suspect, pt. cele 2 infractiuni mentionate. Daca s-a dat NUP pt. cel care a facut abuzul in serviciu, pt. seful acestuia de ce continua investigatiile si ce i s-ar putea intampla? Mentionez ca intre acestia nu a fost nicio intelegere si ca sesizarea a fost cat se poate de reala, chiar daca contravenientul are povestile lui in dosar.
intrebare: functionar public care lucreaza intr-o primarie, are atributii de control pe teren intr-o arie mare de domenii, locuieste intr-un bloc al primariei, unde nu se intelege bine cu 2 vecini care il reclama nefondat la sefii lui ierarhici si chiar se inscriu in audienta la primar pentru diverse abuzuri facute de acesta in bloc (ca si-a reclamat vecinii la primarie cu diverse chestiuni, ca nu se intelege cu acestia, etc.). Le poate da in judecata pe aceste doua persoane pentru ca practic il hartuiesc la serviciu prin faptul ca-l tot reclama pe acolo si nu cu chestiuni legate de cum isi face acesta treaba ca functionar public? Plus ca a fost amenintat de respectivele persoane ca-l vor face sa-si piarda serviciul si locuinta si cu ceea ce-l reclama sunt doar povesti si minciuni nascocite, nu au ceva concret care sa poata fi dovedit cu probe (inafara de marturiile mincinoase a 2-3 vecini, prieteni de familie cu acestia)
presedintele si administratorul blocului in care locuiesc fac diverse abuzuri. I-am reclamat la serviciul de specialitate din primarie si am primit raspuns scris cu neregulile constatate: la cheltuieli, pentru apartamentul presedintelui numarul de persoane oscileaza de la luna la luna, dupa bunul lui plac, intre 1 si 3 persoane, neexistand cereri scrise ale acestuia pt, scutirea de la plata si aprobate de comitetul executiv, conform legii; repartizarea cheltuielilor se face pe nr. de persoane si nu pe cota-parte indiviza; dispozitii de plata cu diverse sume de bani fara semnatura presedintelui sau cenzorului; o factura de internet a administratorului aprobata verbal de presedinte si pusa la "alte cheltuieli"pe listele de contributie ale locatarilor, fara stirea/aprobarea acestora sau a comitetului executiv;sumele care revin ca si total in listele de cheltuieli sunt mai mari decat valoarea facturilor, administatorul declarand ca are ea un plus de casa pe care il detine, dar nu detine registru de casa; administratorul nu a depus niciodata situatia elementelor de activ si pasiv la nivelul asociatiei; nu exista registru de evidenta a fondului de rulment (se tine intr-un caiet A5); presedintele nu a putut prezenta o serie de documente solicitate de primarie cu privire la activitatea lui, pe motiv ca nu a primit adresa de la primarie; nu a convocat in 2 ani de activitate nicio sedinta la bloc; presedintele a primit reclamatie scrisa de la un locatar sa verifice cate persoane stau in apartamentul unei prietene de famlie a acestuia si nu a facut verificari (stau 2-3 persoane iar la cheltuieli este trecuta o persoana) iar primaria nu face verificari in acest sens; am inteles ca vor fi sanctionati contraventional pentru aceste nereguli cu vreo 500 lei fiecare dar la nesimtirea acestora as dori sa fie trasi la raspundere mai serios. As putea sa le fac plangere penala pentru aceste abuzuri, si mai exact cum as pute-o formula (care sunt abuzurile lor conform legii penale: abuz in serviciu-ma rog, functia care o detin, alte infractiuni pentru ca e vorba de banii locatarilor de care ei au dispus dupa bunul lor plac sau altele prin incalcarea legii 230 din 2007) si unde o adresez? Va multumesc
locuiesc intr-un bloc social (apartinand de primarie) in care un grup de locatari fac legea, mai exact la cheltuielile de bloc apar anumite persoane (cele in cauza, respectiv presedintele blocului cu cativa prieteni-vecini de-ai lui) cu un numar mai mic decat cel real care locuiesc in apartamentele respective ( de exemplu presedintele 6 luni de zile nu a introdus copilul nou nascut la cheltuieli-pe motiv ca stie el o lege prin care pana nu umbla copilul nu trebuie introdus la cheltuieli, o prietena de-a lui de la alt apartament apare ca 1 persoana la cheltuieli dar stau in apartament 3 persoane, etc.) Am reclamat in scris asociatiei aceste aspecte si am primit raspuns de la presedinte ca va lua declaratii de la cei enumerati cu privire la cate persoane stau in apartamente. As dori sa stiu cine il verifica pe presedinte (administratorul nu se implica pt ca nu e jandarm cica, sa faca el verificari) cu privire la abuzurile pe care le face, in baza caror legi si care sunt masurile care se pot lua impotriva lui??? Sau presedintele face legea in bloc dupa bunul lui plac si nu il poate trage nimeni la raspundere??? ce as mai putea face legal, in privinta acestor abuzuri??? Multumesc