avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Activitate vorvo

Activitate vorvo

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
Doua cauze pot duce la blocarea centralei termice:
1. Lipsa de presiune pe conducta;
2. Lipsa de DEBIT pe conducta.
Sunt doua lucruri distincte, cu cauze distincte.
In cazul 1 - pentru a va asigura ca PRESIUNEA este cea normata (conform regulamentelor de furnizare apa menajera!), SAU NU, va puteti adresa furnizorului de apa cu care asociatia are contract, si eventual contracost sa faca o expertizare la dumneavoastra in apartament, cu emiterea unui document de constatare semnat si parafat de firma autorizata, sau pur si simplu furnizorul de apa va emite un document prin care jura ca aveti presiunea adecvata de x bari conform blablabla ....
In cazul 2: presiunea presupunem ca este cea normata (SAU obtineti in acest sens declaratiile mentionate la descrierea cazului 1, cum ca e ceea ce trebuie) SI cu o firma autorizata pentru instalatii alimentare apa imobile, retele interioare etc, faceti CONSTATARE (contracost) si veti descoperi, probabil, ca tevile sunt COLMATATE (adica ruginite la interior si astfel ingustat traseul de alimentare cu apa) prin urmare la robinet curge apa “creion” adica dureaza 5 minute sa umpleti o cana cu apa.
In acest caz asociatia de proprietari ar trebui sa ia masuri in consecinta, SAU poate chiar la racordurile dvs de la coloana principala aveti probleme LOCALE care pot fi rezolvate pe loc.
In primul caz, faceti scandala in nume propriu la furnizorul de apa (1,2,3 luni si se rezolva sigur), in al doulea caz, daca asociatia nu va ajuta, faceti plangere la Primarie. Este un serviciu special care se ocupa cu diferite aspecte de control al administrarii asociatiilor (va puteti interesa).
In tot cazul, nh va lasati descurajat de diferite declaratii, inclusiv ale autoritatilor, urmati toti pasii de sesizare catre toate organele abilitate sau firnizori, inclusiv Asociatie, DAR IN SCRIS!
Nu conteaza ca nu raspund, se vor afunda in minciuni si eschivari, iar in cazul unui proces (pe care ul puteti deschide DOAR DUPA CE ATI FACUT PASII DE MAI SUS) vor pierde si vor deconta inclusiv costurile suportate de dvs.
Sper ca v-am fost de folos!
Succes !
Multumesc pentru raspunsurile dumneavoastra.
Cu toate acestea, ma simt revoltat ca trebuie sa accept solutia “migrare” precum si explicatia “e vechi”, pentru ca inca eu platesc, si sunt luat “la misto” pe banii mei. Indiferent de ce solutie gasim pentru iernile viitoare totusi cineva trebuie sa raspunda legal pentru bataia de joc sistematica. Alternative nu sunt decat cele de investitii proprii intr-un imobil care teoretic ar fi trebuit sa aiba toate utilitatile. Desi platim (unii, nu toti este adevarat) ca si la autostrazi, nu vedem nimic bun in favoarea cetateanului. Aici vad/cred ca sanctiunea poate fi aplicata pe ceva foarte palpabil, frigul din apartamente, lucru concret. Cine ii poate sanctiona? Cine are capcitatea legala si nu reactioneaza? Asta as dori sa aflu, inainte de a da in judecata, de a ne lua de gulere pe la colturi de strada etc
In aceasta iarna, probabil ca si in cele trecute, in Bucuresti agentul termic pentru incalzire este furnizat cu cel putin 5 grade sub parametrii din Diagrama de reglaj. Concret la 0 grade afara turul instalatiilor la intrarea in condominii ar trebui sa fie 52 grade, si in fapt este cel mult 46 grade. In afara de RADET (care nu face nimic!) caror autoritati se poate formula plangere si care autoritati pot face cf legii controale la Punctele termice RADET/SACET, si care sa emita si pv de constatare cu masuri ?
Sau, apelati la efectuarea unei expertize in cadrul apartamentului dvs - o firma de instalatii care sa redacteze un referat semnat si stampilat, prin care sa ateste functionalitatea instalatiilor sanitare de alimentare cu apa si contoarele instalate, sa calculeze cat volum de apa poate fi consumat pe instalatia din apartament (se calculeaza in fct de diametru conducta si presiunea cu care este furnizata apa rece de catre distribuitor....) presupunand ca robinetii sunt deschisi 24/24-7/7 si va reiesi ce ar insemna teoretic consumul daca “nu aveti robineti”.
Apoi se iau toate facturile aferente consumului pe scara (3-4 luni) si se cauta unde s-a comstatat diferenta fata de citiri sau comunicari, inclusiv la cati s-a citit sau cati au comunicat consumul. Daca gasiti “fix” 400 mc diferenta in ultima luna si coincide cu “defectiunea” dvs atunci actul constatator va releva cat si cum s-a consumat. Daca actul constatator determina ca nu aveati cum sa consumati asemenea volum de apa (si sunt convins ca nu aveati cum la o simpla “defectiune”) atunci sigur a existat o defectiune pe undeva la instalatia blocului care s-a remediat si acum cauta sa imputa consumurile cuiva. Oricum factura firmei POATE fi ceruta la decontare catre asociatie in cazul in care se constata ca nu sunteti vinovat si doar s-a incercat sa se recupereze “magaria” de la cineva.
Succes !
@flory_mr Multumesc pentru raspuns!
Ref amanunte Adunari Generale: nu au fost cooperanti in a-mi inmana vreuna din hotararile adunarilor generale in copie, dar sunt mereu invitat la discutii si sa mi se arate liste cu calcule.
Am aflat din vecini ca in iarna anului trecut a fost organizata o mare adunare privimd acest subiect (fara a fi afisat la avizier, transmis din gura in gura sau din discutii la spatiul alocat administratorului in bloc), adunare ce s-a petrecut in sala de sport a unei scoli (!?!). Urmare acestei adunari nu s-a inteles nimic si nici nu s-a afisat nimic, totul tinut “la sertar” de catre presedinte si administrator.

Ref nulitate absoluta: cui sa cer acest lucru ? Care este procedura, daca ma puteti ajuta? As dori sa termin odata cu aceste “negocieri” cu iz dubios cu aceasta administratie si sa imi clarific situatia la avizier ...

Am inteles ca unii locatari s-au speriat fiind amenintati ca nu isi vor putea vinde prprietatea niciodata daca nu platesc tot, si s-au grabit la notar incheind conventii de plata esalonata. Nu este cazul meu, nu doresc sa vand, dar nici sa fiu abuzat si pacalit, chiar daca intr-adevar intarzierile au generat penalitati care in fapt nu au fost niciodata afisate la avizier (am cateva poze cu liste mai vechi din 2016 si chiar 2017 - sub vechile administratii- caci doream sa stiu cat e de plata si sa verific cheltuielile).
Multumesc !
@flory_mr Multumesc pentru raspuns!
Ref amanunte Adunari Generale: nu au fost cooperanti in a-mi inmana vreuna din hotararile adunarilor generale in copie, dar sunt mereu invitat la discutii si sa mi se arate liste cu calcule.
Am aflat din vecini ca in iarna anului trecut a fost organizata o mare adunare privimd acest subiect (fara a fi afisat la avizier, transmis din gura in gura sau din discutii la spatiul alocat administratorului in bloc), adunare ce s-a petrecut in sala de sport a unei scoli (!?!). Urmare acestei adunari nu s-a inteles nimic si nici nu s-a afisat nimic, totul tinut “la sertar” de catre presedinte si administrator.

Ref nulitate absoluta: cui sa cer acest lucru ? Care este procedura, daca ma puteti ajuta? As dori sa termin odata cu aceste “negocieri” cu iz dubios cu aceasta administratie si sa imi clarific situatia la avizier ...

Am inteles ca unii locatari s-au speriat fiind amenintati ca nu isi vor putea vinde prprietatea niciodata daca nu platesc tot, si s-au grabit la notar incheind conventii de plata esalonata. Nu este cazul meu, nu doresc sa vand, dar nici sa fiu abuzat si pacalit, chiar daca intr-adevar intarzierile au generat penalitati care in fapt nu au fost niciodata afisate la avizier (am cateva poze cu liste mai vechi din 2016 si chiar 2017 - sub vechile administratii- caci doream sa stiu cat e de plata si sa verific cheltuielile).
Multumesc !
Nimeni ?
Buna seara,
De vreun an am regasit in listele de intretinere o suma calculata cu titlu de penalitati incepand din 2007. Suma este maricica ... si reprezinta divese penalizari pentru unele intarzieri de 1-3 luni la plata in decursul anilor. In prezent (si in general in ultimii ani) fiind la zi cu plata intretinerii.
Situatia de fapt:
Asociatia a fost administrata ani de zile de un membru (autorizat) din cadrul asociatiei aparent fara vreo indrumare a presedintelui si fara sedintele anuale obligatorii. Niciodata nu a afisat penalitatile datorate de vreun locatar.
In anul 2016 administratorul a decedat si in locul lui au aparut diversi alti administartori precum si noi presedinti care au tot renuntat la administrare, nici acrstia neprezentand vreo descarcare de gestiune in adunari generale, nici calculul eventualelor penalizari.
In prezent (cred ca din 2017) “a fost ales” un presedinte si un comitet care a angajat un pfa administrator si “au hotarat” sa calculeze toate penalitatile tuturor locatarilor in vederea recuperarii sumelor pentru plata unor datorii istorice la furnizorii de utilitati. Mentionez ca nu locuiesc in acel apartament, dar de cate ori am fost sa vad ce se intampla nu am observat/gasit nici o comunicare, proces verbal adunare generala, convocare, somatie etc care sa ma puna in garda cu privire la aceasta hotarare. Totodata nimeni (sau majoritatea) pana la data afisarii la avizier a listelor de intretinere nu a stiut de vreun proces (cica ar fi fost mai multe) in care furnizorii de utilitati ar fi castigat si solicita plata penalitatilor istorice. La solicitarea mea de a clarifica baza legala prin care imi este ceruta o suma cu titlu de penalizare intarziere la plata, am primit pe email doar o lista intreaga cu 10 ani de calcule fara sustinerea legala aferenta. Telefonic am solicitat baza legala, hotararile prin care a fost ales presedintele si membrii comitetului, deoarece nu au fost niciodata afisate la avizier. Eventual s-a umblat din usa in usa cu un convocator, care nu a fost afisat ulterior, iar eu nu l-am semnat deoarece nu eram in imobil. Am fost repezit si catalogat ca rauplatnic si ca voi fi dat in judecata, iar aceste acte imi vor fi eventual aratate cand voi veni in Galati in orele de program a casieriei. Nu exista o adresa de email a administratirului (comunicarile privind listele de calcule s-au facut de pe o adresa a unei alte persoane), nu au dorit sa imi comunice un cont al Asociatiei, iar administratorul nu mai vrea sa fie deranjat la telefon (chiar daca astazi inca il platesc) ci sa ma prezint in “audienta” la el “in zilele de lucru afisate”.
Eu locuiesc in prezent in Bucuresti si am serviciu stabil, oare cand m-ar “primi in audienta”? Pe la ce usi sa zac pentru a sta de vorba cu salariatul meu ?
Va rog sa imi dati un sfat, mai ales in conditiile schimbarii legislatiei asociatiilor de proprietari - 196/2018 care va intra in vigoare lunile viitoare.
Multumesc!