Buna seara,
De vreun an am regasit in listele de intretinere o suma calculata cu titlu de penalitati incepand din 2007. Suma este maricica ... si reprezinta divese penalizari pentru unele intarzieri de 1-3 luni la plata in decursul anilor. In prezent (si in general in ultimii ani) fiind la zi cu plata intretinerii.
Situatia de fapt:
Asociatia a fost administrata ani de zile de un membru (autorizat) din cadrul asociatiei aparent fara vreo indrumare a presedintelui si fara sedintele anuale obligatorii. Niciodata nu a afisat penalitatile datorate de vreun locatar.
In anul 2016 administratorul a decedat si in locul lui au aparut diversi alti administartori precum si noi presedinti care au tot renuntat la administrare, nici acrstia neprezentand vreo descarcare de gestiune in adunari generale, nici calculul eventualelor penalizari.
In prezent (cred ca din 2017) “a fost ales” un presedinte si un comitet care a angajat un pfa administrator si “au hotarat” sa calculeze toate penalitatile tuturor locatarilor in vederea recuperarii sumelor pentru plata unor datorii istorice la furnizorii de utilitati. Mentionez ca nu locuiesc in acel apartament, dar de cate ori am fost sa vad ce se intampla nu am observat/gasit nici o comunicare, proces verbal adunare generala, convocare, somatie etc care sa ma puna in garda cu privire la aceasta hotarare. Totodata nimeni (sau majoritatea) pana la data afisarii la avizier a listelor de intretinere nu a stiut de vreun proces (cica ar fi fost mai multe) in care furnizorii de utilitati ar fi castigat si solicita plata penalitatilor istorice. La solicitarea mea de a clarifica baza legala prin care imi este ceruta o suma cu titlu de penalizare intarziere la plata, am primit pe email doar o lista intreaga cu 10 ani de calcule fara sustinerea legala aferenta. Telefonic am solicitat baza legala, hotararile prin care a fost ales presedintele si membrii comitetului, deoarece nu au fost niciodata afisate la avizier. Eventual s-a umblat din usa in usa cu un convocator, care nu a fost afisat ulterior, iar eu nu l-am semnat deoarece nu eram in imobil. Am fost repezit si catalogat ca rauplatnic si ca voi fi dat in judecata, iar aceste acte imi vor fi eventual aratate cand voi veni in Galati in orele de program a casieriei. Nu exista o adresa de email a administratirului (comunicarile privind listele de calcule s-au facut de pe o adresa a unei alte persoane), nu au dorit sa imi comunice un cont al Asociatiei, iar administratorul nu mai vrea sa fie deranjat la telefon (chiar daca astazi inca il platesc) ci sa ma prezint in “audienta” la el “in zilele de lucru afisate”.
Eu locuiesc in prezent in Bucuresti si am serviciu stabil, oare cand m-ar “primi in audienta”? Pe la ce usi sa zac pentru a sta de vorba cu salariatul meu ?
Va rog sa imi dati un sfat, mai ales in conditiile schimbarii legislatiei asociatiilor de proprietari - 196/2018 care va intra in vigoare lunile viitoare.
Multumesc!
ODATĂ CU NOUA LEGE 196/2018 AȚI PUTEA CERE NULITATEA ABSOLUTĂ A ACESTOR LISTE CU PENALIZĂRI PRESCRISE ȘI ABUZIVE !
Dacă ați spus că nici Adunări Generale n-au prea fost convocate, totul e clar și gata de aplicare a principiului Nulității Absolute.
Mai dați ceva detalii despre aceste Adunări Generale, mai ales dacă s-au stabilit acolo anual procentele de penalizări. Dacă nu aduc șefii dvs. hotărârile Adunărilor Generale anuale cu penalizările, ele se vor storna de către Instanțe - aveți multe spețe de tipul ăsta !
@flory_mr Multumesc pentru raspuns!
Ref amanunte Adunari Generale: nu au fost cooperanti in a-mi inmana vreuna din hotararile adunarilor generale in copie, dar sunt mereu invitat la discutii si sa mi se arate liste cu calcule.
Am aflat din vecini ca in iarna anului trecut a fost organizata o mare adunare privimd acest subiect (fara a fi afisat la avizier, transmis din gura in gura sau din discutii la spatiul alocat administratorului in bloc), adunare ce s-a petrecut in sala de sport a unei scoli (!?!). Urmare acestei adunari nu s-a inteles nimic si nici nu s-a afisat nimic, totul tinut “la sertar” de catre presedinte si administrator.
Ref nulitate absoluta: cui sa cer acest lucru ? Care este procedura, daca ma puteti ajuta? As dori sa termin odata cu aceste “negocieri” cu iz dubios cu aceasta administratie si sa imi clarific situatia la avizier ...
Am inteles ca unii locatari s-au speriat fiind amenintati ca nu isi vor putea vinde prprietatea niciodata daca nu platesc tot, si s-au grabit la notar incheind conventii de plata esalonata. Nu este cazul meu, nu doresc sa vand, dar nici sa fiu abuzat si pacalit, chiar daca intr-adevar intarzierile au generat penalitati care in fapt nu au fost niciodata afisate la avizier (am cateva poze cu liste mai vechi din 2016 si chiar 2017 - sub vechile administratii- caci doream sa stiu cat e de plata si sa verific cheltuielile).
Multumesc !
@flory_mr Multumesc pentru raspuns!
Ref amanunte Adunari Generale: nu au fost cooperanti in a-mi inmana vreuna din hotararile adunarilor generale in copie, dar sunt mereu invitat la discutii si sa mi se arate liste cu calcule.
Am aflat din vecini ca in iarna anului trecut a fost organizata o mare adunare privimd acest subiect (fara a fi afisat la avizier, transmis din gura in gura sau din discutii la spatiul alocat administratorului in bloc), adunare ce s-a petrecut in sala de sport a unei scoli (!?!). Urmare acestei adunari nu s-a inteles nimic si nici nu s-a afisat nimic, totul tinut “la sertar” de catre presedinte si administrator.
Ref nulitate absoluta: cui sa cer acest lucru ? Care este procedura, daca ma puteti ajuta? As dori sa termin odata cu aceste “negocieri” cu iz dubios cu aceasta administratie si sa imi clarific situatia la avizier ...
Am inteles ca unii locatari s-au speriat fiind amenintati ca nu isi vor putea vinde prprietatea niciodata daca nu platesc tot, si s-au grabit la notar incheind conventii de plata esalonata. Nu este cazul meu, nu doresc sa vand, dar nici sa fiu abuzat si pacalit, chiar daca intr-adevar intarzierile au generat penalitati care in fapt nu au fost niciodata afisate la avizier (am cateva poze cu liste mai vechi din 2016 si chiar 2017 - sub vechile administratii- caci doream sa stiu cat e de plata si sa verific cheltuielile).
Multumesc !