As avea nevoie de cateva lamuriri legate de contabilitatea unei agentii de turism.Atunci cand un client cumpara un sejur in Bulgaria de ex achita un avans de 100 eur din total 500 eur .Eu emit factura catre client pe suma total respectiv 500 eur si chitanta pe avans 100 eur .Sa zicem ca acel client achita avansul in luna februarie si termenul pana la care trebuie sa achite integral este aprilie sa zicem.Furnizorul de la care eu cumpar sejurul(agentie turoperatoare) eu fiind agentie detailista(revanzatoare) imi emite o factura proforma prin care imi confirma sejurul rezervat de mine, iar dupa ce eu achit catre acest furnizor suma totala a sejurului, respectiv dupa ce eu incasez de la client in aprilie , imi emite factura fiscala.Cum se inregsitreaza acest lucru in contabilitate intrucat contabilul meu imi spune ca nu se inchide contul de clienti?
As vrea sa va intreb in cazul in care contabilul nu depune bilantul pana la 31.05.2012 pt anul 2011 se accepta intarziere de 1,2 zile?Din cauza anumitor probleme de santate nu crede ca va reusi sa il termine pana la data de 31.05.2012.
Va multumesc.
Am si eu o nelmaurire ;egata de programele de facturare...mai exact facturilepe care le facem intr-un program facturare pe calculator.In cate exemplare trebuieb printate facturile, chitantele?Un exemplar se da clientului, unul se arhiveaza in dosarul cu actele contabile.Al treilea exemplar trebuie arhivat intr un dosar separat sau poate ramane in baza de date a programului de facturare.DE fapt asta ma interesea , trebuie printat si arhivat si al treilea exemplar?multumesc.