Buna ziua,
Detin un PFA nou infiintat, sunt platitor de Tva, sunt inregistrat in ROI, am emis o factura in EURO ( valoare 1000 euro ) contravaloare prestari servicii catre o firma din UE si ea platitoare de Tva; activitatea fiind desfășurată in România.
Va rog sa ma indrumati cum sa înregistrez aceasta factura in jurnalul de vanzari ( in coloana nr 5 : "Total document inclusiv TVA" ? si in coloana nr 10 : "Livrari de servicii cu taxare inversă - baza de impozitare" ? )
Trebuie înscris ceva si in Jurnalul de cumpărari ? Dacă da , in ce coloana .
In declarația 300 înregistrez aceasta factura in rândul 13 - "Livrari de bunuri si servicii supuse măsurilor de simplificare taxare inversă ?
Mai completez ceva la alte rânduri in D 300 ? Dacă da, unde ?
Multumesc pt ajutor.
Am infiintat un PFA in luna august 2012, m-am inregistrat ca platitor de TVA si ca operator intracomunitar, la infiintare am optat pentru raportate trimestriala ; am desfasurat o activitate de consultanta in afaceri pentru o firma din UE, in luna septembrie am emis o singura factura de prestari servicii in EUR, si as dori sa imi clarific urmatoarele aspecte :
1. Cand depun Decl. 300, avand in vedere ca am optat pt trimestrial ? pana la 25 octombrie ?
2. Trebuie sa obtin un certificat digital pentru intocmirea decl 300 ?
3. Depun si Decl. 390 Vies, avand in vedere ca nu depasesc pragul de 300.000 Lei ?
4. Voi depune Decl 392A pana la 27.02.2013 ?
Detin un autoturism second hand de 6 luni, l-am achizitionat ca persoana fizica tot de la o persoana fizica in baza unui contract, iar de curand am infiintat pe numele meu un PFA;
As dori sa stiu ce documente trebuie sa intocmesc pentru a trece acest auto pe PFA in intentia de a inregistra amortizarea sa in urmatorii 4 ani.
Emit un contract de comodat ? de vanzare - cumparare ? cu aceeasi valoare cu care l-am achizitionat de la vanzatorul inital ?
Unde inregistrez aceste documente ? la Anaf si la primarie ?
Multmesc.