Am scris cu ceva timp in urma despre o sesizare adresata Protectiei Consumatorilor in 2011 referitor la o usa metalica exterior pe care am cumparat-o cu piese lipsa.
Astazi, am primit un raspuns oficial, care m-a ''dat pe spate''(scuze pt. expresie, dar alta nu imi vine in minte), citez:
''Prin documentul la sediul CJPC, s-a stabilit ca in termen de 30 zile din...sa primiti contravaloarea produsului.
Avand in vedere cele prezentate este necesar sa puneti la dispozitie usa demontata pentru a primi contravaloarea urmand a comunica operatorului economic data disponibilitatii usii, in vederea primirii contravalorii."
Adica s-o demontez eu si s-o duc la magazin? Doar i-am platit ca s-o monteze cum trebuie(50 Ron) si mi-au luat si usa metalica veche?
Ce sa pun la apartament in loc pana primesc banii ca sa imi cumpar alta usa?
Astept un raspuns/o sugestie.
Va multumesc anticipat.
Banca ofera solutii doar daca le solicitati dvs. Daca stati si asteptati sa fiti contactata, nu ati facut nimic.
Sfatul meu este urmatorul: anuntati scris, nu telefonic, banca de problemele pe care le intampinati, respectiv salariul care nu v-a crescut/v-a fost diminuat, cresterea francului elvetian datorita datorita crizei economice, etc. Cel mai bine este sa trimiteti cererea pe mail, pt. ca ajunge imediat(fiecare banca are o adresa de mail).
Sunt banci care acorda si 3 reesalonari. Reesalonarea va ajuta in sensul ca platiti doar dobanda pe 6/12 luni. Insa, in acest interval puteti sa vindeti apartamentul, il dati la mai multe agentii imobiliare. In momentul in care ati gasit un cumparator, abia atunci anuntati banca si va duceti sa achitati. Este bine sa contactati si un avocat, pt. ca se incheie niste acte. Nimeni nu iti da 75.000 euro fara un act la mana, sunt destui escroci.
In conditiile in care piata imobiliara este ''la pamant'', nu cred ca veti obtine un pret avantajos pt. a va cumpara si o garsoniera. Fiti multumita ca reusiti sa ''scapati'' de credit! Daca veti cere un pret peste valoarea creditului, veti ramane cu apartamentul nevandut. Dvs. trebuie sa-l vindeti cat mai repede. Si apoi, este de preferat sa stati cu chirie decat sa fiti datoare toata viata bancii!
Sau o alta solutie ar fi sa va preia cineva creditul( nu acceptati plata ratelor prin notariat, pt. ca ramaneti fara apartament). Incercati agentii imobiliare/banca de la care ati luat creditul.
Am un credit ipotecar in derulare in valoare de 20.000 de euro din care am platit doar 2.000 de euro.
Intrebarea mea este urmatoarea: pot transforma creditul din euro in lei? Daca da, care sunt conditiile?
Va multumesc
Aspectul cel mai ''interesant'', ca sa zic asa, si care denota o lipsa de bun simt la adresa mea, in calitate de consumator, il reprezinta faptul ca sesizarea la O.P.C-ul respectiv dateaza din dec. 2011, iar la A.N.P.C din ian. 2012 si pana in momentul de fata nu am primit niciun raspuns scris. Mai mult, persoana care s-a deplasat la domiciliul meu, ''m-a certat'' ca ''nu am trecut pe la magazin ca sa le reamintesc de problema.''
Oricum, remedierea nu poate fi rezolvata decat daca scot usa, pt. ca tija/placa metalica lipseste in interior si cred ca ar trebui sudata. Prea complicat.
Iar faptul ca usa are niste parti lipsa, nu este problema mea, ci a celui care a vandut-o.
Asa cum eu am fost de buna credinta si am achitat pretul integral, mai mult, am mai dat si 50 de Ron pentru montare, suma care nu era prevazuta si pe care nu o pot demonstra, doresc ca si firma respectiva sa fie la fel si sa-mi dea fie banii inapoi, fie sa-mi schimbe produsului.
Cand i-am spus persoanei ca nu am primit certificat de garantie, acesta mi-a replicat ca factura si chitanta fiscala tin locul certificatului.
Asa o fi?
Cu ceva timp in urma, am cumparat o usa metalica exterioara, defecta, in sensul ca prin locul in care intra yala, la tocul din dreapta, se vede zidaria, mai exact ii lipseste o tija/placa metalica lunga. Acest lucru l-am observat dupa ce a fost montata usa.
Bineinteles ca nu am primit certificat de garantie si nici nu a fost incheiat proces verbal de montare a usii.
Dupa o reclamatie la O.P.C, astazi, s-a prezentat o persoana la imobilul meu, care a pretins a fi din partea firmei de la care am cumparat usa. Afirm ''pretins'' pt. ca nu mi-a prezentat nicio legitimatie care sa ateste ca este cine a sustinut ca ar fi, ci doar un buletin, la insistentele mele.
Dupa ce a ''studiat'' usa, a concluzionat ca nu o poate schimba doar pt. lipsa acelei tije/placi metalice, care ''s-a desprins pe drum'', ca furnizorul nu i-o va primi si ca va umple locul cu spuma ca sa nu se mai vada zidaria, dupa sarbatori.
Eu sunt f. nemultumita, deoarece am platit 650 Ron pt. o usa care are tot ce ii trebuie, nu pt. o carpaceala.
I-am spus persoanei ca nu sunt de acord si doresc ori banii ori o alta usa. Dumnealui mi-a spus ca nu se poate si sa accept aceasta solutie.
Ce sa fac? O alta reclamatie la O.P.C? N-ar fi trebuit sa se deplaseze si un reprezentant al acestei institutii?
Va multumesc.