avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1177 soluții astăzi
Forum Activitate gordius63

Activitate gordius63

Răspuns la discuția functionar public
Vechimea in specialitate se poate considera vechime in grad profesional in cazul functionarilor publici?
Salarizare 2012
Legea 283/2011 privind aprobarea OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar

Art. 13
(1) Pentru functionarii publici care se transfera, sunt redistribuiti din corpul functionarilor publici sau sunt reintegrati in functie, potrivit legii, in cursul anului 2012, la stabilirea salariului va fi avuta in vedere treapta de salarizare detinuta anterior.
(2) In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010. [/


Salarizare 2013

ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 84 din 12 decembrie 2012
privind stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar în anul 2013, prorogarea unor termene din acte normative, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare
ART. 2
Prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 19/2012, aprobată cu modificări prin Legea nr. 182/2012, şi ale art. 1 alin. (4) şi (5), art. 2, 3, art. 4 alin. (1) şi (2), art. 6, 7, 9, 11, art. 12 alin. (2) şi art. 13 ale art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, precum şi pentru instituirea altor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, se aplică în mod corespunzător şi în anul 2013.
Legea 188/1999 Statutul functionarilor publici

ART. 68
(1) În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcţionarii publici de execuţie au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcţii publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadraţi, dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituţia publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfăşurarea activităţii.
#B
(2) Promovarea în condiţiile alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării examenului.
#M21
(3) Promovarea în clasă nu se poate face pe o funcţie publică de auditor sau de consilier juridic.

Pentru personal nou incadrat sau promovat in clasa sau grad profesional , salarizarea se face la nivelul treptei 3 de salarizare a functiei in care este incadrat .

Răspuns la discuția Avansare in grad profesional
1. Avansarea in treapta de salarizare a functionarilor publici s-a facut din 2 in 2 ani pana la 31.dec.2010. incepand cu data de 01.01.2011 potrivit Legii salarizarii unice nu mai exista trepte de salarizare.

Acestea sunt modalitatile de dezvoltare in cariera a f.p. de executie.


2.Promovarea in grad profesional
Legea 188/1999,republicata - Statutul functionarilor publici
Art. 65
(1) Concursul sau examenul de promovare în gradul profesional se organizează de autoritatea sau instituţia publică, în limita funcţiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.
(2) Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) Abrogată.
c) să fi obţinut cel puţin calificativul bine la evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici;
d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi.

Pana in 2010 legea prevedea ca coditie de participare la examenul de promovare in grad profesional 4 ani vechime in grad prof .in loc de trei cumulat cu 2 ani vechime in treapta de salarizare.

3.Promovarea in clasa
Art. 68
(1) În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcţionarii publici de execuţie au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcţii publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadraţi, dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituţia publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfăşurarea activităţii.
(2) Promovarea în condiţiile alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării examenului.
(3) Promovarea în clasă nu se poate face pe o funcţie publică de auditor sau de consilier juridic.

HG 611/2008


Art. 33
Nu poate fi desemnat membru in comisia de concurs sau in comisia de solutionare a contestatiilor functionarul public care se afla in urmatoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relatii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidati sau interesele patrimoniale ale sale ori ale sotului sau sotiei pot afecta impartialitatea si obiectivitatea evaluarii;
b) este sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de solutionare a contestatiilor;
c) este sau urmeaza a fi, in situatia ocuparii functiei publice de conducere pentru care se organizeaza concursul, direct subordonat ierarhic al oricaruia dintre candidati.

Art. 34
(1) Situatiile de incompatibilitate prevazute la art. 32, precum si situatiile de conflict de interese prevazute la art. 33 se sesizeaza de persoana in cauza, de oricare dintre candidati, de conducatorul autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului ori de orice alta persoana interesata, in orice moment al organizarii si desfasurarii concursului.
(2) Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa informeze, in scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. In aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa se abtina de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul in cadrul caruia a intervenit conflictul de interese.
(3) In cazul constatarii existentei unei situatii de incompatibilitate sau conflict de interese, actul de numire a comisiei se modifica in mod corespunzator, in termen de cel mult doua zile de la data constatarii, prin inlocuirea persoanei aflate in respectiva situatie.
(4) In cazul in care situatia de incompatibilitate sau conflictul de interese se constata ulterior desfasurarii uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfasurate se recalculeaza prin eliminarea evaluarii membrului aflat in situatie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurarii validitatii evaluarii a cel putin doua treimi din numarul membrilor comisiei de concurs.


Puteti sa faceti contestatie la ANFP - Agentia Nationala a Functionarilor Publici
Nu puteti fi incadrat nici macar temporar pe un post ce nu exista in organigrama
Răspuns la discuția Salariul de baza
Legea salarizarii prevede ca la incadrare, promvare in clasa sau in grad profesional
personalul va fi salarizat potrivit treptei 3 de salarizare.
Răspuns la discuția Promovare in functie publicã
Functia de Inspector de specialitate gradul I este functie contractuala, iar functia de consilier I grad profesional superior este functie publica. Nu puteti promova dintr-o functie contractuala intr-o functie publica.
conditii de ocupare functii publice de executie Cl.I ( cu studii superioare de lunga durata)
- grad asistent 1 ani vechime in Cl I
- grad principal 5 ani vechime in cl I
- grad superior cl.I 9 ani vecime in cl.i

V-au incadrat corect in gradul de asistent, iar cu privire la salarizare
vedeti Ordonanta 9 din 30 ianuarie 2008 (Ordonanta 9/2008) pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici Salariile din aceste grile sunt valabile si azi.
De exp. la o deconcentrata salariul brut al unui Inspector asistent , nou incadrat in functie la data de 01.01.2013 este de 908 lei + spor vechime . , cam pe acolo trebuie sa fie si la primarii


Posibilitate de inaintare in grad profesional:
Trebuie sa aveti 3 ani vechime in gradul asistent dupa care in urma participarii la examenul de promovare in grad profesional puteti fi promovat in grad principal si vi- se majoreaza si salariul


Cursurile de perfectionare nu se ia in considerare la stabilirea salariului