avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1053 soluții astăzi
Forum Activitate ametist08

Activitate ametist08

Buna ziua,
Fostul administrator al unui SRL, a creat un prejudiciu SRL-ului meu, in baza unui contract de vanzare cumparare, in sensul ca, in virtutea colaborarii bune din anii anteriori, i-am vandut marfa in valoare foarte mare, iar el nu a mai platit. Raspunderea lui contractuala nu mai exista, pentru ca intre timp, a vandut SRL-ul unui alt actionar iar firma a intrat in faliment, astfel incat nu mai pot recupera niciodata prejudiciul produs de primul administrator. In aceste conditii, as dori sa-mi spuna cineva ce mai pot face si de asemenea, daca este posibila antrenarea raspunderii penale a primului administrator si daca da, pentru ce infractiune.
Multumesc.
Va multumesc si dvs.pt.raspuns! Si eu vad in art.35 alin.1 Legea nr.76/2002 invocat de dvs., inca un argument in plus ca cei de la AJOFM nu procedeaza corect. Cat despre instanta, sper sa nu fim nevoiti sa ajungem acolo, ca vom afla raspunsul peste cativa ani....Suntem aproximativ 90 de angajati in aceasta situatie (eu am fost 6 luni si in concediu medical, dar restul colegilor mei, numai in 75%), iar AJOFM-ul, in loc sa ne ajute, mai mult ne pune piedici pentru o amarata de indemnizatie de somaj....Cat despre serviciile de preconcediere pe care sunt obligati sa le acorde, m-am lamurit! Au venit cu niste chestionare tipizate, ne-au prezentat o lista cu niste cursuri, o alta lista cu cateva locuri de munca in strainatate (gen medic pshihiatru specialist...) si in tara (barmani, ospatari si cameriste...cand noi am lucrat o viata in industria extractiva) si asta a fost tot! Am inteles acum ca acest AJOFM ne este de un mare si real ajutor! Sa multumim guvernantilor pt.tara in care traim!
Eu imi cer scuze, nu stiu ce inseamna in Codul muncii "CFS"! Daca va referiti la CFP (concediu fara plata), atunci m-ati inteles gresit! Eu, alaturi de majoritatea angajatilor in societate, am fost in "somaj tehnic", adica in situatia prevazuta de art.52 alin.(1) lit.c), contractele individuale de munca fiind suspendate din initiativa angajatorului ca urmare a intreruperii activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice. In aceasta perioada, potrivit art.53 alin.(1) din Codul muncii, am beneficiat de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, in cuantum de 75% din salariul de baza. Iar acum, am primit Notificari de preaviz ca vom fi concediati, din aceleasi motive care au determinat intreruperea activitatii societatii.
In concluzie, cu siguranta CIM a fost suspendat in aceasta perioada (am si decizia de suspendare) si nici in privinta concediului medical nu aveti dreptate. Certificatele medicale cu siguranta au fost predate si operate de angajator, pt.ca eu am primit lunar indemnizatia de concediu pt.incapacitate temporara de munca si mai mult decat atat, la medicul specialist am avut nevoie lunar de adeverinta de la angajator cu ultimul OP prin care s-au platit contributiile.
Va multumesc tare mult, sper sa am dreptate! Oricum, ma voi adresa si ANOFM-ului si voi posta pe forum raspunsul lor.
"atentie: nu exista "cerere de somaj""
Eu am inteles asta f.bine, este vorba de o cerere privind acordarea indemnizatiei de somaj, daca doriti sa folosesc exact sintagma din lege. Eu m-am exprimat altfel, doar pentru operativitatea mesajului si pt.a fi inteles de toti utilizatorii....Sincer sa fiu, am nevoie de un raspuns legal si fundamentat, nu de corectii in exprimare...Va multumesc totusi pt.spiritul dvs.de observatie!
Eu va multumesc pt.opinia dvs., dar atunci cum ramane cu art. 34. - (1.1) in care se prevede ca la stabilirea perioadei de 24 de luni, nu se ia în calcul perioada de suspendare a raporturilor de muncă sau de serviciu?
Daca este asa cum spuneti dvs., inseamna ca acea perioada de CIM suspendat se ia in calcul. Atunci, nu contravine prevederilor de mai sus?
Buna ziua,
In conformitate cu prevederile art.34 alin.(1) din Lg.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă:

Art. 34. - (1) ªomerii prevăzuţi la art. 17 alin. (1) beneficiază de indemnizaţie de şomaj dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) au un stagiu de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii;
iar potrivit art. Art. 34. - (1.1)
(1.1) La stabilirea perioadei de 24 de luni, prevăzută la alin. (1) lit. a), nu se iau în calcul:
a) perioada de suspendare a raporturilor de muncă sau de serviciu, cu excepţia perioadei de incapacitate temporară de muncă în care plata indemnizaţiei se suportă de unitate, conform legii
;

Eu ma aflu in urmatoarea situatie: in ultimele 24 de luni, o perioada de 10 luni am fost in somaj tehnic (platit de angajator cu 75%), iar pentru inca 6 luni am fost in concediu medical. Recent, am primit de la angajator notificarea de preaviz ca voi fi concediat ca urmare a desfiintarii locului de munca.
Va rog sa-mi spuneti daca voi putea beneficia de somaj sau nu. Pe de o parte, inteleg ca in ultimele 24 de luni anterioare depunerii cererii pt.somaj ar trebui sa am minim 12 luni stagiu de cotizare, dar pe de alta parte, la art. 34. - (1.1) se prevede ca la stabilirea perioadei de 24 de luni, nu se ia în calcul perioada de suspendare a raporturilor de muncă sau de serviciu, deci s-ar calcula retroactiv cele 24 de luni fara perioada in care am fost in somaj tehnic si in concediu medical (cele 16 luni), adica, se va calcula stagiul de cotizare efectiv in cele 40 de luni retroactiv (24 luni + 16 de CIM suspendat). Cei de la AJOFM sustin ca nu este corect asa si ca nu am dreptul la somaj, deoarece nu am avut efectiv 12 luni de cotizare in ultimele 24, deci ei iau in calculul perioadei de 24 luni si cea de 16 luni in care am avut CIM suspendat!!!
Va rog, daca poate cineva sa-mi spuna cum este corect, daca pot beneficia sau nu de somaj dupa ce voi fi concediat.
Va multumesc!
In societatea noastra se vor efectua concedieri colective si se va reorganiza activitatea. Putem desfiinta si acele locuri de munca (posturi) ocupate de salariati care momentan au CIM suspendat fiind in concediu medical sau suntem obligati sa le pastram in organigrama pana cand se vor intoarce titularii lor?
Unii juristi afirma ca art.60 alin.(1) conform caruia "Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa" ....pe durata incapacitatii temporare de munca (lit.a), poate fi interpretat in sensul ca nu avem voie sa emitem decizia de concediere (adica sa dispunem concedierea), dar putem desfiinta postul celui aflat in concediu medical, ca urmare a reorganizarii activitatii, iar atunci cand salariatul se intoarce la munca, i se ofera alt post vacant, daca exista. Daca nu exista alt post vacant sau il refuza pe cel oferit, atunci il putem concedia.
Cu alte cuvinte, art.60 alin.(1), permite sa desfiintezi efectiv postul (ca urmare a reorganizarii) si interzice doar emiterea deciziei de concediere (prin folosirea sintagmei "nu poate fi dispusa")!
In concluzie, va rugam sa ne spuneti daca este legal sa procedam in acest mod: desfiintam postul acum, cu ocazia concedierii colective, dar nu emitem decizia de concediere decat atunci cand se intoarce la munca persoana aflata in concediu medical, crestere copil, etc.