Locuim intr-un bloc de 4 etaje, cu 3 scari, 20 ap. / scara. Actualmente blocul nu are Asociatie de Proprietari. Pana in feb. 2017, citeam indexul la apometrul general si imparteam metri cubi la total persoane bloc. Din feb. 2011, am facut separatie in instalatia de alimentare cu apa (in subsolul blocului -- intre scari), si am montat apometre pentru fiecare scara.
Blocul nostru, pana in 2005 a facut parte dintr-o Asociatie de Proprietari (singurul bloc in Asociatie). Dar Administratorul a bagat mana in banii Asociatiei,...si au urmat procese in instanta. Asociatia a fost desfiintata. Furnizorul de servicii, a facut atunci tuturor proprietarilor – Contract individual. Asa a functionat pana in iulie 2007. Apoi a urmat alte necazuri...............................
La blocurile vecine (4 la numar), functiona o Asociatie de proprietari condusa de un... Domn administrator – bun prieten cu seful Gospodariei de servicii apa. Sotia administratorului, nu lucra nicaieri, dar prin intelegere cu conducerea Gospodariei de servicii, a obtinut permisiunea de a aduna Dumneaei – banii de la proprietarii din blocul nostru. (probabil, contractele inviduale ne-au fost reziliate, noi nu stim asta). Ca sa fim instiintati, furnizorul de servicii ne-a fluturat in fata ochilor o adresa unde se mentiona ca e musai sa ne constituim o Asociatie, ca asa prevedea legea, ne specifica si un termen,.... Si asa, ne-am trezit cu Doamna la usa, incasandu-ne banii de apa. Asa a mers 8. luni de zile (pana in Martie 2008). Gospodaria de Ape,.. nu ne-a mai intrebat sau fortat sa facem Asociatie,...
Doamna (sotia administratorului), pleaca in SUA. – la Fiica in vizita de Pasti, si nu se mai intoarce in Tara. Sotul Dumneaiei, aduna banii inca pe o durata de 5 luni de zile (pana in August 2008). Ne pune pe noi sefii de scari sa adunam banii si sa-i ducem lui (ca nu are timp), ca plateste el la Gospodaria de Ape,..si primim chitantele.
La a3a luna (noiembrie 2008) ,..nu ne-a mai primit cu banii, spunand sa mergem sa platim noi direct la Gospodaria de Ape,...pentru ca El nu se mai ocupa,...ca a primit chemare in SUA,... merge doar in vizita si ca se va reintoarce. Asociatia lui constituita din 4 blocuri) a predat-o temporar unei vecine (cu intelegerea intre Gospodaria de Ape. EL, Doamna respectiva). DAR - NU A MAI VENIT,.. NU SA MAI INTORS DECAT IN 2015, si atunci, nu a ajutat in nici un fel clarificarea Asociatiei condusa de el.
Asa am ramas noi singuri sa ne ..autogospodarim SINGURI. Am intervenit de zeci de ori la Primaria locala, la Gospodaria de Ape,...ca sa fim preluati in Asociatia celui plecat (a Doamnei care-i tinea locul) dar fara rezultat.
In urma unui scandal intre membrii Asociatiei consttuite si administrata de –DOAMNA,... a venit un nou administrator – confimat de Gospodaria de Ape. Noul Administrator a fost de acord sa preia si Blocul nostru in administratie. Incepand cu factura lunii martie 2013, Noul Administrator a tinut o evidenta separata pentru noi, urmand sa clarifice cu actele fostei Asociatii a Blocului nostru (desfiintata de Tribunal),..si cu actele Asociatiei celui plecat in SUA. Nici acum nu sa obtinut, clarificat, documentele necesare unei functionari legale a unei Asociatii.
MAREA NOASTRA DURERE este legata de plata RESTANTELOR. Acum, directorul Gospodariei de Ape, a ajuns PRIMAR. Directorul adjuct de la Gospodaria de Ape, a ajuns Directorul plin, mare la Gospodaria de Ape. Vine acum (– desi cunostea dinainte situatia noastra, era doar directorul economic), vine si ne someaza ca opreste apa la bloc pana la data platii datoriilor.
REZUMAT
Pana in 2005, Blocul era in Asociatie de Proprietari. In vara lui 2005 - Tribunalul desfiinteaza Asociatia. .Gospodaria de Ape – face Contracte individuale la toti Proprietarii. .In iulie 2007 Gospodaria de Ape- imputerniceste pe sotia unui Aministrator de blocuri vecine (prieten cu sefii de la ape) sa adune banii de la usile Propritarilor din Bloc. . Asa a mers cu Doamna 8. luni de zile (pana in Martie 2008 - cand a plecat in SUA.). Apoi a adunat sotul in locul DOAMNEI pana in august 2008. Din septembrie 2008, am facut noi sefii de scara platile direct la Gospodaria de Ape, pana in Martie 2013 (cand am fost preluati de noua Asociatie).
DATORII:
- De la 01. Iulie. 2007 ---- pana la noiembrie 2008, restante = 1.300,00 lei un singur proprietar de sc. C; Ap. 18. ( restanta lasata de administratorul plecat in SUA).
- De la -- Noiembrie 2008 --- pana la Martie 2013 = 16.347,75 lei (restante 6 proprietari, printre care cel de la Ap. 18 = 8.886,58). Restanta apartine tot Scarii - C. . Cu aceasta restanta (16.347,75 lei), am fost preluati de noua Asociatie, tinanu-ne evidenta contabila separata.
- De la Aprilie 2013 --- pana la acest moment = 33.418,40 lei
IN SITUATIA NOASTRA CE SE POATE FACE CU restantele ??. Aici s-a ajuns datorita procedurilor ilegale de gestionare a platilor de catre furnizor,...a mentalitatii proprietarilor de as platii serviiciile oferite...etc.
Exista vreo cale legala, sau prin regulamentul de organizare si functionare al Gospodariei de Ape, de anulare a acestor restante ????
Ce putem face noi, in cazul de fata ????. Au dreptul sa opreasca apa la bloc??? (tehnic poate fi oprit, ca au contoar separat la scara). Contoarele le-au pus cei de la Gospodaria de ape( pe banii nostri), ei le-au sigilat. Din apometrul general, scadem consumul celor 3 apometre puse la subsolul scarilor.
E vreo lege actuala care intezice oprirea apei de la bloc sau scara,...pentru 10 proprietari ca au asemenea restante??. (bloc de 4 etaje, cu 3 scari, 20 ap. / scara adica 2 scari (40 proprietari) = 0 datorii, si 1 scara (20 proprietari din care 10 proprietari au restante de = 33.418,40 lei).
Va cer scuze, pentru cat am scris, dar situatia fiind asa de incalcita, am considerat ca e bine sa poata fi cunoscute cauzele ce au determinat.
Numarul meu de telefon = 0753 459 836. BURLAN FLORIN.
Va multumesc din suflet.
A fost montata pe bloc, o antena pentru firma rds/rcsin ..in 2007,..in baza unui contract ( nu tocmai ..la vedere..)
Au trecut 8 ani de la montarea antenei,...si acum, cei de la RDS/RCS.. vor sa modifice ceva in instalatiile montate anterior( sa le mute la 10 m de unde au fost fixate anterior) si sa adauge ceva suplimentar(un receptor).
Atunci, cand a fost incheiat contractul,..vecinii de la etajul 4,..nu au comentat, dar...nici nu au semnat pentru montarea antenei.
Acum, urmare a interventiei RDS/RCS, in instalatia antenei,..solicita prelungirea contractului cu 5 ani, la care se adauga cei 2 ani ramasi din 10 ani durata contractului.
Se intampla, ca cei de la etejul 4 ( 4 apartamente),..sa nu mai doreasca existenta antenei pe bloc.
Exista vreo lege care specifica,...CATI LOCATARI, SAU CATE PROCENTE,..TREBUIE SA FIE DE ACORD,...CA ANTENA SA RAMANA PE BLOC??
Este obligatoriu, acordul celor 4 apartamente de la etajul 4???
cE LEGE ESTE ACTUALA ,CARE REGLEMENTEAZA OASTFEL DE SITUATIE ??
CE NE-ATI SFATUI SA FACEM ??
VA MULTUMIM FRUMOS. NUMAI BINE .
IN NUMELE PROPRIETARILORCARE DORESC MENTINEREA ANTENEI - FLORIN BURLAN