avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 434 soluții astăzi
Forum Activitate delfinut

Activitate delfinut

Răspuns la discuția Restituire onorariu expertiza.
referitor la returnarea onorariului dispusa de Instanta,
care ar tebui sa fie procedura ?
merge expertul la CEC si plateste in contul BLETJ iar cu chitanta se scade in contabilitate?
cum ramane cu sumele cheltuite (transport, scrisori, etc.) ?
termenul de restituire cnf ord 2/2000 este de 30 zile, insa odata cu solicitarea inapoierii onorariului Instaneta numeste alt expert. Acest al doilea expert cum poate incepe demersurile daca onorariul nu este in contul BLETJ ?
Revin,
Desi termenul sarcinii era la inceputul lunii octombrie, nasterea a avut loc astazi, duminica (14.sept), ceea ce ma face sa am unele intrebari suplimenare:
-pt a intra in CCC trebuie sa fac cererea de ccc catre angajator cu suspendare contract de luni (15.sept) ?
-imi suspend PFA-ul tot de la aceasta data (15.sept)?
-la aceste cereri nu trebuie atasat in copie certif de nastere? nu de alta dar asta dureaza vreo 3 zile (pana la externarea mamei)
-in urma discutiilor cu cei de la Agenia Judeteana cand le-am atras atentia asupra lit b) din art 15 din ordonanta, resp art 23 din norme, mi s-a zis de o adeverinta de la casa de santate in care sa se mentioneza ca mama nu indeplineste conditiile de concediu medical ori cei de la sanatate pot elibera doar adev ca nu a beneficiat de concediu medical. este de ajuns?, desi cei de la agentie stramba din nas?
da,...
se pare ca cei de la Primaria Galati nu vad asa problema, in sensul ca nu imi pot acorda indemnizatia de crestere decat dupa cele 42 zile de concediu maternal deci din cele 12 luni in care as putea primi indemnizatie se vor scadea 42 zile si 1 luna (concediu crestere obligatoriu mama)
in aceste conditii, va rog sa ma ajutati cu baza legala pentru a purta o discutie in prealabil cu juristii lor, altfel nu imi ramane decat sa contest decizia pe care o sa o dea.
multumesc pentru raspuns,
mama nu isi poate lua concediu de maternitate pt ca veniturile sunt doar din PFA si nu a platit acea cota de 0,85%
am luat in calcul cele 42 zile obligatorii dupa nastere... pentru care oricum nu stiu daca mama trebuie sa faca vre-o hartie din moment ce nu o sa incaseze nimic.
buna ziua,
imi cer scuze daca s-a mai raspuns la aceasta problema insa as vrea un raspuns cat mai actual. Astfel:
- partenera mea va naste la inceputul lunii octombrie
- veniturile mele sunt in baza unui CIM precum si dintr-un PFA
- ne-am facut calculele astfel incat dupa cele 42 zile obligatorii de concediu post nastere ale mamei voi intra eu in concediu de crestere a copilului pana la varsta de 1 an
- pentru a beneficia de maximul indemnizatiei am luat in calcul atat veniturile din CIM cat si cele din PFA

intrebarea care ma framanta este daca pentru a putea aduna veniturile de la PFA pentru calculul indemnizatiei de crestere este sau nu nevoie de plata celor 0,85% prin contract separat la casa de sanatate (pentru veniturile PFA).
Răspuns la discuția Completare formular 200 pt anaf
pai... daca fac contractul pe PFA atunci inteleg ca o sa pot scadea intreaga suma? cum fac cu cea de-a doua PFA ? nu isi poate deconta utilitati ?
in rest e ok? este nevoie de alte doc justificative pt cheltuielile mentionate ?
Răspuns la discuția Completare formular 200 pt anaf
multumesc pentru raspunsul prompt,
In ce priveste completarea in declaratia 200 a impozitului ce mi-a fost retinut la sursa, exista intradevar un rand insa acesta este denumit " 3.1. VENIT NET aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa", astfel ca eu inteleg ca acolo ar trebui trecut venitul pt care mi s-a retinut impozitul si nu cuantumul efectiv al retinerii.
Referitor la cheltuielile deductibile/partial/nedeductibile, incerc sa detaliez:
pt PFA am conventii intre PF si PFA pt folosirea unui autoturism si a unui apartament cu 3 camere (mentionez ca domiciliul PF nu este la acest apartament si ca in acelasi apartament functioneaza si un alt PFA). Pt anul 2012 cheltuielile considerate de mine ca fiind deductibile sunt:
- rate ramase de amortizat conform tabelelor cu "duratele normale de functionare a mijl. fixe" pentru: o canapea, un cuptor microunde, cuptor+plita, frigider, masina spalat, 2 telefoane mobile, TV, echipamente de masurare topo-cadastrale;
- delegatii cu stampile de confirmare de la primarii/judecatorii (cate 32 lei/buc) fara alte doc.;
- abonament telef. mobil / internet GSM;
- corespondenta posta romana;
- 1/2 din bonuri benzina - fara alte doc.;
- cartuse, cerneala, hartie;
- piese auto, ulei, facturi service auto, bonuri fiscale spalatorie auto:
- imbracaminte (3 perechi bocanci/adidasi, 10 tricouri, 5 pantaloni. 3 camasi);
- bonuri taxi, bilete maxi-taxi, bilete autobuz, trecere bac, tichete parcare;
- taxe OCPI, taxe notariale legalizari acte;
- produse curatat, cuie, vopsea, diferite scule;
- cartele GSM;
- 1/2 din cheltuieli apartament (cablu/internet, curent electric, intretinere) (1/2 pt ca impart cheltuielile cu alt PFA)
- probabil voi adauga si contrib la sanatate pe care le-am platit in anul 2012 (deci pentru veniturile din 2011 :O).

Multumesc anticipat si astept observatii cu privire la corectitudinea procedutii adoptate de mine.
Am ceva nelamuriri cu privire la completarea formularului 200, de vreo 3 ani de cand desfasor activitatea cu acest PFA, il cam completez dupa cum mi se pare mie logic...
Activitatea PFA-ului are doua ramuri:
1. am clienti pt care tai factura, si incasez onorarii, avand anumite cheltuieli deductibile (asta cu ce e deductibil pare sa fie alta discutie ce lasa o gramada de loc de interpretare mai ales din partea organelor de control) pt care e destul de simplu de aflat venitul net = venit brut - cheltuieli;
2. am drept client Ministerul Justitiei in calitatea mea de expert judiciar pentru care tai facturi (de ex. onorariul stabilit de instanta pt o expertiza este de 1000 lei, din acesti bani 10% este cota MJ iar 10% este impozit oprit de MJ la sursa, in contul meu intrand suma de 890 lei pentru onorariul initial de 1000 lei), am anumite cheltuieli specifice si deductibile (cu aceleasi semne de intrebare).
Avand urmatoarele date de baza luate ca exemplu rog un guru al contabilitatii sa ma lumineze asupra modului de declarare a veniturilor:
pt. domeniul 1 al PFA:
- venit brut 16490 lei
- cheltuieli 15460 lei
pt. domeniul 2 al PFA:
- venit brut 28953 lei (insemnand onorarii(32170lei) din care am scazut cota MJ de 10%(3217lei))
- cheltuieli 14403 lei
** de mentionat ca pana in acest moment, pt domeniul 2 al PFA mi-a fost oprit impozit la sursa in valoare de 10% din 28953 lei de catre MJ.

Sper sa ma poata ajuta cineva cu o parere avizata.

PS: nu mai bag in ecuatie si contributiile sociale obligatorii ca se complica prea mult problema (sunt si angajat cu contract de munca astfel incat unele contributii sunt platite de angajator...)