Colegul dumneavoastra freeelis mi-a redat citate din acte normative pe care le-am citit si rascitit de nenumarate ori. Nu le-am inteles si tocmai din acest motiv am apelat la specialistii avocatnet.ro. Ma bucur ca si de aceasta data raspunsul dumneavoastra, domnule consultant tudorvaleriu, a venit formulat cu detalii.
Asadar daca am inteles bine, pentru a beneficia de indemnizatia de crestere a copilului este suficient sa inregistrez venituri supuse impozitarii, in cazul meu din activitati independente (Intreprindere Individulala), iar pentru a beneficia de concediul de maternitate trebuie sa am in plus si un CIM incheiat cu I.I. a carei titulara sunt. Mentionez ca in prezent platesc anual anicipat, impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale conform deciziei de impunere primita de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala. (formularul 260 anexa 1 si 2).
Totusi, ce mai trebuie sa aflu este: 1) Unde si in ce fel se incheie acel CIM? 2) Stiut fiind ca intreprinderile individuale nu inregistreaza venituri constante pe parcursul unui an, ba chiar sunt perioade in care inregisteaza si pierderi (unele dintre ele, bineinteles), venituri care oricum nu sunt consemnate nicaieri, care este valoarea din care se calculeaza coeficientul reprezentand contravaloarea concediului medical?
Va multumesc anticipat si de aceasta data.
Sunt insarcinata si urmeaza sa nasc in luna decembrie 2014. Inregistrez venituri din activitati independente (Intreprindere Individuala), din aprilie 2013 si as dori sa stiu daca beneficiez de acordarea concediului de maternitate. Daca raspunsul este afirmativ as dori, de asemenea, sa aflu si care sunt demersurile pe care trebuie sa le fac. Multumesc anticipat.
Multumesc frumos. Sper ca acest raspuns sa fie de folos si altor cititori, deoarece in perioada in care am incercat sa aflu raspuns la intrebarea de mai sus, am descoperit multe persoane care erau interesate de raspunsul corect. Succes in continuare!
Incepand din aprilie 2013 sunt titulara unei Intreprinderi Individulale, iar in decembrie 2014 urmeaza sa nasc. intrebarea mea privind posibilitatea de a beneficia de indemnizatia de crestere a copilului a avut raspunsuri destul de controversate, fapt entru care apelez si la sprijinul dumneavoastra. Mentionez ca platesc lunar o suma forfetara catre Administratia Financiara, stabilita inca de la inregistrarea in Registrul Comertului. Controversa apare din cauza expresiei "venituri supuse impozitarii". Stiut fiind faptul ca o I.I. nu realizeaza venituri constante in fiecare luna, in unele chiar deloc, dar suma forfetara datorata cu titlu de impozit este platita, mai beneficiez de indemnizatia de crestere a copilului. Va multumesc.
Multumesc frumos pentru raspuns. Sa inteleg ca daca nu am primit nicio somatie prin care sa fiu instiintata de o actiune a ANAF cu privire la solicitarea intrarii in insolventa, pot plati sumele restante si sa-mi reiau activitatea? ( e vorba de o restanta in valoare de circa 700 lei)
Buna ziua. As dori sa stiu daca neplata contributiilor catre stat, pentru o I.I. atrage la un anumit termen dizolvarea sa si respectiv radierea din Registrul Comertului. Mentionez ca am avut o perioada in care nu am functionat cu I.I. pe care o detin, si nici nu am platit, in aceasta perioada, (circa 9 luni) taxele catre Administratia Financiara. As vrea sa reincep activitatea si m-ar interesa sa stiu daca I.I. mai este activa. Va multumesc anticipat.
Desigur ca solutia cea mai comoda ar fi sa angajam un avocat care sa ne reprezinte, dar pentru ata trebuie sa mai platim alti bani si nu stiu in ce masura as putea mobiliza toti locatarii din bloc sa participe la un astfel de demers. Sunt dispusa sa fac diligentele nesesare singura, atata doar ca astept sfaturile specialistilor dumneavoastra pentru a sti catre ce institutii sa-mi indrept actiunile si cu ce acte normatve ma pot sustine.
1- Am citit cu mare atentie de mai multe ori contractul si nicaieri nu este facuta o astfel de mentiune, cu privire la posibilitatea modificarii preturilor pe durata derularii contractului.
2- Da exact asa cum ati citit, niciunul dintre locatarii blocului nu primim chitanta pentru banii pltiti. Am insistat de fiecare data sa primesc o chitanta si de fiecare data mi s-a raspuns ca o sa primesc.De cateva ori am primit scris de mana pe un colt de hartie ca am achitat chiria si intretinerea pe luna respectiva. Mai fac o mentiune: in contractul de inchiriere locatorul este o persoana fizica, probabil patronul firmei dezvoltatoare, aceasi persoana care conduce si activitatea de constructii la etajele superioare ale blocului, precum si administrarea locuintelor date deja in folosinta. I-am solicitat in nenumarate randuri sa ne pouna la dispozitie o dovada prin care este imputernicit sa incheie contracte de inchiriere in numele socieezvoltatoare, insa nu am primit nici asa ceva. Ce avem de facut? Pentru ca nici sa ne luam catrafusele si sa ne plimbam din loc in loc nu ar fi o solutie...in locul nostru ar veni alti creduli care ar pati acelasi lucru.
Locuiesc din luna ianuarie intr-o locuinta (garsoniera) proprietate privata, cu contract de inchiriere. Suma prevazuta in contract pentru plata ciriei lunare este de 200 euro iar pentru cheltuieli de intretinere de 130 lei (forfetar). La aceata se adauga plata consumului de gaze conform indexului contoarului individual rezultat din factura emisa de catre distribuitor. In lunile aprilie, mai, iunie si iulie, din declaratiile propietarului, reiese ca s-au inregistrat consumuri la utilitati mai mari decat a anticipat la incheierea contractului si am fost notificata de acest lucru, sub sanctiunea rezilierii contracului de inchiriere, ca inregistrez un debit de 450 lei. Mentionez ca in bloc, dezvoltatorul executa inca lucrari de constructii pentru finalizarea intregului imobil. Nu exista contoare individuale de inregistrarea consumlui de energie electrica sau apa, lifturile nu functioneaza si nu exista inca un spatiu corespunzator pentru precolectarea gunoiului menajer. Cui trebuie sa ma adresez, ce demersuri trebuie sa fac, pentru ca nu pot accepta sumele solicitate nejustificat in plus, pentru cheltuieleile de intretinere. Mentionez ca santierul in lucru de la etajele superioare si de la spatiile comerciale de la parter este un mare consumator de utilitati publice si nu consider ca este normal ca sa suportam noi , locatarii, aceste costuri. Mai mentionez faptul ca nici eu si niciun alt chirias din bloc nu primim chitante pentru sumele platite lunar. Multumim anticipat pentru sprijin.
multumesc pentru raspuns. cunosc bine OG 99 si am citit-o cu mare atentie. intrebarea mea insa se refera la obligatia comerciantilor de a avea disponibil rest in bancnote sau monede. suficient pentru a da restul unui cumparator. de multe ori comerciantii nu se mai obosesc sa-ti ofere o guma sau o acadea in loc de rest, ci te trimit direct la banca sau la un alt magazin pentru a schimba si a reveni cu suma potrivita. cu ceva vreme in urma stiam ca OPC sanctiona comerciantii aflati in situatia descrisa mai sus. daca nu ma insala memoria as vrea sa stiu, in situatia ca este adevarat, care este actul normativ care ii obliga pe comercianti sa aiba in casa restul necesar.Potrivit declaratiilor lui Cerbulescu, comerciantii sunt obligati ca in fiecare zi sa aiba o suma consistenta de bani marunti. "Daca nu au, trebuie sa se duca la banca si sa schimbe. Este o practica abuziva si se dau amenzi de la 1.000 la 3.000 de lei pentru asta." imi puteti spune la ce se refera? multumesc inca o data