avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1071 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chirias in locuinta privata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chirias in locuinta privata

Locuiesc din luna ianuarie intr-o locuinta (garsoniera) proprietate privata, cu contract de inchiriere. Suma prevazuta in contract pentru plata ciriei lunare este de 200 euro iar pentru cheltuieli de intretinere de 130 lei (forfetar). La aceata se adauga plata consumului de gaze conform indexului contoarului individual rezultat din factura emisa de catre distribuitor. In lunile aprilie, mai, iunie si iulie, din declaratiile propietarului, reiese ca s-au inregistrat consumuri la utilitati mai mari decat a anticipat la incheierea contractului si am fost notificata de acest lucru, sub sanctiunea rezilierii contracului de inchiriere, ca inregistrez un debit de 450 lei. Mentionez ca in bloc, dezvoltatorul executa inca lucrari de constructii pentru finalizarea intregului imobil. Nu exista contoare individuale de inregistrarea consumlui de energie electrica sau apa, lifturile nu functioneaza si nu exista inca un spatiu corespunzator pentru precolectarea gunoiului menajer. Cui trebuie sa ma adresez, ce demersuri trebuie sa fac, pentru ca nu pot accepta sumele solicitate nejustificat in plus, pentru cheltuieleile de intretinere. Mentionez ca santierul in lucru de la etajele superioare si de la spatiile comerciale de la parter este un mare consumator de utilitati publice si nu consider ca este normal ca sa suportam noi , locatarii, aceste costuri. Mai mentionez faptul ca nici eu si niciun alt chirias din bloc nu primim chitante pentru sumele platite lunar. Multumim anticipat pentru sprijin.
Cel mai recent răspuns: PC_k05 , utilizator 09:48, 28 August 2013
PC_k05 a scris:
...am fost notificata de acest lucru, sub sanctiunea rezilierii contracului de inchiriere, ca inregistrez un debit de 450 lei.

Cititi cu atentie contractul si vedeti daca se prevede ceva acolo cu privire la modioficarea tarifelor, a contributiilor, a cheltuielilor catre asociatie. Sunt si banci care atunci cand se incheie contractul de imprumut se stabileste o dobanda fixa dar imediat dedesubt exista o clauza prin care se stabileste ca aceasta dobanda se poate modifica in cazul cand rata inflatiei...sau cursul...sau libor...
Asa ca mai verificati acel contract.
..mentionez faptul ca nici eu si niciun alt chirias din bloc nu primim chitante pentru sumele platite lunar.
Pai cum adica dati bani cuiva si vi se strange mana!? Indiferent de suma, ca e sau nu stabilita corect..., orice plata trebuie sa o faceti solicitant o chitanta, un bon...

1- Am citit cu mare atentie de mai multe ori contractul si nicaieri nu este facuta o astfel de mentiune, cu privire la posibilitatea modificarii preturilor pe durata derularii contractului.
2- Da exact asa cum ati citit, niciunul dintre locatarii blocului nu primim chitanta pentru banii pltiti. Am insistat de fiecare data sa primesc o chitanta si de fiecare data mi s-a raspuns ca o sa primesc.De cateva ori am primit scris de mana pe un colt de hartie ca am achitat chiria si intretinerea pe luna respectiva. Mai fac o mentiune: in contractul de inchiriere locatorul este o persoana fizica, probabil patronul firmei dezvoltatoare, aceasi persoana care conduce si activitatea de constructii la etajele superioare ale blocului, precum si administrarea locuintelor date deja in folosinta. I-am solicitat in nenumarate randuri sa ne pouna la dispozitie o dovada prin care este imputernicit sa incheie contracte de inchiriere in numele socieezvoltatoare, insa nu am primit nici asa ceva. Ce avem de facut? Pentru ca nici sa ne luam catrafusele si sa ne plimbam din loc in loc nu ar fi o solutie...in locul nostru ar veni alti creduli care ar pati acelasi lucru.
Multe nereguli in aceasta zona pe care nimeni nu o controleaza - ma refer la organele fiscale, insa ceea ce este interesant, din cate ne povestiti, este faptul ca chiar in acele conditii de lipsuri si disconfort, achitati lunar 200 euro si in plus o multime de bani pe intretinere. Pai zic si eu, daca pentru asemenea ”confort” dati atat de multi bani, cam care ar fi costurile la un apartament mai vechi, dar ”asezat” ca sa zic asa, dar care are toate utilitatile contorizate, ba mai si primiti facturi si chitante?
Asta e, dezvoltatorii isi cunosc interesul, dar trebuie sa-si si gaseasca oamenii care sa achite la greu aceste sume, fara documente, fara nimic... Pai daca ar fi sa decontati aceste sume, cu ce documente le decontati? Cu coltul de hartie despre care vorbiti?
Ar fi bine sa consultati un avocat (poate va uniti mai multi chiriasi, costurile ar fi mai mici si rezultatul mai bun).
Spor!
Desigur ca solutia cea mai comoda ar fi sa angajam un avocat care sa ne reprezinte, dar pentru ata trebuie sa mai platim alti bani si nu stiu in ce masura as putea mobiliza toti locatarii din bloc sa participe la un astfel de demers. Sunt dispusa sa fac diligentele nesesare singura, atata doar ca astept sfaturile specialistilor dumneavoastra pentru a sti catre ce institutii sa-mi indrept actiunile si cu ce acte normatve ma pot sustine.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Depunere formular anaf Gigi-55 Gigi-55 Ce se mai poate face, ca sa fie legal, in situatia cand fostul administrator a inchiriat un spatiu la subsol. pentru o persoana ca sa locuiasca acolo, fiind ... (vezi toată discuția)
Factura utilitati ORIONIMPEX ORIONIMPEX Sumele incasate pentru factura de utilitati de catre proprietar -persoana fizica de la chirias -persoana juridica ,conform contractului de inchiriere aql ... (vezi toată discuția)
Imobil cumparat si inchiriat... gigelas gigelas Buna seara, Un fost bloc de garsoniere,a fost cumparat de cetateanul X. Cetateanul X,a inchiriat garsonierele,unor chiriasi,prin contract de ... (vezi toată discuția)