Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Avem un caz pe care nu l-am mai intilnit desi facem achzitii si vinzari in UE in mod regulat.
Suntem un SRL platitor de TVA valid in VIES. Recent am achizitionat de la o companie din Spania niste bunuri, care ne-au fost facturate fara TVA.
Pina aici totul bine.
Aflam ca de fapt codul TVA a companiei din Spania e valid doar pentru achizitii/vinzari locale si nu este valid in VIES.
Ma poate ajuta cineva referitor la cum inregistram factura in contabilitate, in acest caz? Mie frica sa nu avem careva obligatii de plata a TVA-ului in Romania acum.
P.S. Dupa ce primim bunurile la depozit acestea urmeaza sa plece mai departe in Germania la o companie inregistrata TVA in VIES.
Din cite cunosc cel bine e sa va declarati platitor in scopuri de TVA si eventual sava inregistrati in ROI. NU sunt avantaje in a continua sa fii neplatitor de TVA dar inregistrat in ROI. Succes!
Nu sunt expert, dar din propria experienta pot sa va comunic urmatoarele:
Emiteti o factura in care se arata suma in EUR si echivalentul in RONI.
Trebuia sa va fi inregistrat in ROI pina la aceste tranzactii. Inregistrarea in ROI nu presupune si aplicarea la inregisre in scopuri de TVA, deci veti continua sa fiti neplatiro de TVA pina la pragul stabilit conform legislatiei
Buna ziua Tuturor, Va rog sa ma ajutati cu o mica intrebare.
Deci am un SRL si fac achizitii din UE cit si livrari in UE.
Deocamdata toate actele ce fac dovada livrarii bunurilor in UE catre clienti le stochez la depozit. Intrebarea insa se referea la achizitii: atunci cind achizitionez ceva din UE, tot trebuie sa pastrez dovada ca bunurile au fost livrate de la furnizorul din UE, catre depozitul nostru? Ori aceasta dovada este obligatorie doar pentru furnizorul meu din UE care ne factureaza fara TVA?
Intrebarea mea se refera la taxele achitate in cazul unui import din afara UE. Astfel anul trecut era anuntat ca noile modificari a codului fiscal vor presupune si lipsa obligativitatii de achitare a TVA-ului in vama in cazul importurilor non-ue incepind cu ianuarie 2013
Am recitit articolul respectiv din codul fiscal, care pare sa prevaada acest lucru, dar nu sunt sigur, deoarece toti imi spun ca va fi nevoie de achitarea TVA in vama. Va rog sa ma ajutati, care ar fi totusi solutia corecta?
ART. 139 Baza de impozitare pentru import
(1) Baza de impozitare pentru importul de bunuri este valoarea în vamă a bunurilor, stabilită conform legislaţiei vamale în vigoare, la care se adaugă orice taxe, impozite, comisioane şi alte taxe datorate în afara României, precum şi cele datorate ca urmare a importului bunurilor în România, cu excepţia taxei pe valoarea adăugată care urmează a fi percepută.