Am încheiat o promisiune de vânzare cumpărare pt un apartament, eu fiind cumpărătorul. Din păcate din motive ce nu țin de el, vânzătorul nu poate pune la dispoziție adeverință de la asociația de proprietari ca nu are datorii și deci nu putem încheia contractul final (Apartamentul este cumpărat prin executare silita , proprietarul are contract de vanz-cump cu liber de sarcini, asociația e înscrisă la masa credala, dar refuza pur și simplu eliberarea adeverinței până nu își încasează toate datoriile). demersurile legale de a obține pe cale judecătorească o înlocuitoare de adeverință au fost începute de către proprietar.
Eu sunt in situaTia de a prelungi antecontractul. Vânzătorul pare de buna credință, acceptând citez "orice clauză pe care doriti sa o treceți".
Apartamentul are nevoie de renovare pt a putea fi locuit. Practic ne am înțeles ca eu sa intru in apartament, sa modific ce vreau și la data la care are hârtia (dar nu mai târziu de un an de zile) să încheiem actele finale. In cazul in care nu are hârtia se obliga să plătească datoria la întreținere a foștilor proprietari și sa faca astfel rost de ea.
De asemenea la adiționalul de promisiune de v-c s-au stipulat că îmi va returna investiția in apartament și dublul avansului, in cazul neincheierii contractului din culpa lui.
1. Intrebarea mea e: care sunt riscurile că dacă eu intru in apartament, investesc și peste un an proprietarul se hotRaste din varii motive că nu mai vinde să mă poate scoate efectiv în stradă?
2. Și dacă vânzarea nu se realizează că totuși nu reuseste să obțină adeverință respectiva, practic obligația lui e sa îmi restituie doar avansul nefiind din culpa lui neintocmirea actului final?
3.de fapt cum mă apăr cel mai bine de o posibilă răzgândire a vânzătorului? Menționez că scopul meu e sa renovez apartamentul și să mă mut acolo, nefiindu-mi de folos dublul avansului sau alte compensații.
Multumesc de raspuns.
Asta incercam. Ne lovim de un."nu dau nimic." Asociatia este inscrisa din cate am inteles la masa credala, dar sustine ca nu elibereaza pt apartamentul respectiv nimic pana nu isi primeste banii.
Daca proprietarul nu se inscrie in asoc de proprietari, asadar nu.are adeverinta ceruta de notar, cum.s-ar putea face un act de vanzare cumparare, astfel incat eu ca si cumparator sa fiu protejat de vreo problema legala?
Traiesc noaptea mintii. Doresc sa cumpar un apartament. Am intocmit un antecontract, care expira in.curand. Actualul proprietar a luat imobilul prin executare silita de la o firma in.insolventa, cu contract vanzare cumparare in care se stipuleaza clar ca apartamentul se vinde liber de sarcini. Fostii proprietari, cei executati silit au acumulat datorii la intretinere de 7000 lei, la care asociatia a adaugat penalitati de 8000lei. Practic asociatia de proprietari refuza de o luna sa il inscrie pe actualul proprietar ca membru, pe motiv ca "apartamentul.are datorii". in acest moment s-a solicitat prin adresa legala, intocmita de avocatul proprietarului inscrierea in asociatie. Doamna de la.asociatie refuza. Ce se poate face in.axest sens? Efectiv ne blocheaza tranzactia. I s-a cerut doamnei de la asociatie orice fel de adeverinta vrea sa emita, in.care sa scrie ca actualul proprietar nu are datorii,putand sa mentioneze inclusiv si datoriile firmei de dinainte,pe numele acesteia. Refuza. Motivatia "nu semnez.nimic pana nu.vedem.banii". Ne-a sugerat sa punem presiune pe lichidator.
Sunt într-o situație asemănătoare. As avea nevoie de o soluție cât mai punctuala, întrucât am achitat deja un avans.
Apartamentul despre care vorbim a aparținut unei companii care a intrat în insolventa. A fost executat silit prin licitație publică, fiind adjudecat de către un domn. La o luna jumate de la achiziție l-a scos la vânzare și l-am luat noi ( am încheiat notarial o promisiune bilaterala de vânzare-cumpărare).
Acum începe distracția. Firma executată are datorii la întreținere de câteva mii de lei. Proprietarul nu a trecut inca apartamentul pe nume propriu, pe motiv că durează. Ni s-a propus să îl trecem direct pe numele nostru. Încă nu am discutat cu președinta asociației (e in concediu) dar la cum arată situatia nu s-a înscris la masa credala și sigur nu și-a primit datoriile pt întreținere. Ce fac? Care e cea mai corecta abordare pt mine astfel încât să nu mă trezesc că plătesc niste datorii pe care nu le-am făcut?
Epopeea ceasului continua. OPC-ul mi-a raspuns ca in ceea ce priveste servisarea nu tine de competenta lor si imi recomanda sa efectuez o expertiza autorizata, iar in ceea ce priveste restul magazinului, este in regula. Asadar am primit ceasul inapoi. A mers din nou cateva zile, s-a oprit din functionare si in 16 aprilie, pentru a 3-a oara ceasul se intorcea la ei. DIn nou, am cerut banii inapoi. N-am primit niciun raspuns, asa ca in 5 mai am sunat la ei si mi-au spus ca nu exista inca o concluzie a ceasornicarului si ca indata ce va exista concluzia defectiunii, se va decide soarta mea. Surpriza apare astazi, cand mailul primit de la ei spune "analizand produsul reclamat in urma sesizarii dvs, unitatea service autorizata a constat ca deficienta reclamata de dvs in cadrum comunicarii trimise in 16.04.2015 nu exista, produsul fiind functional. Tinand cont de rezolutia serviceului autorizat nu putem da curs solicitarii dvs de restituire a contravalorii produsului si asteptam solicitarea dvs de restituire a produsului". Domnilor si doamnelor nu sunt tampita. Nu sunt singura care a constat ca ceasul asta nu functioneaza si nici nu l-am purtat in conditii proaste. Ce pot face in astfel de conditii? Cum pot sa imi recuperez banii inapoi? (Desi deja nu mai e vorba de bani, ca pur si simplu isi calca clientii in picioare)
Le-am pus mailurile avute cu ei. Sper sa am succes.
Nu l-am acceptat. De cand l-am trimis a doua oara inapoi le-am zis ca nu mi-l mai doresc, vreau doar banii. "Initial, in data de 28 decembrie am trimis ceasul in service deoarece nu functiona(Cod service nr. 169 din 28.12.2014). Acesta mi-a fost returnat la mijlocul lunii ianuarie, aparent functional, dar s-a oprit din nou dupa 12-14 zile in data de 30.01.2015. Avand in vedere aceasta experienta si inconvenientele provocate solicit prin prezenta, inlocuirea acestui produs cu un alt produs, al unui alt producator, de aceeasi valoare sau mai mare si pe care il voi alege ulterior on-line." Refuza insa sa faca asta. In plus, in contul online pe care il am pe site-ul lor, la rubrica "garantii", exista urmatorul formular "Analizand produsul reclamat am constatat ca deficienta reclamata de Consumator:
A) exista si este acoperita de garantie in termenul legal de garantie si se remediaza prin:
A1) intretinere sau reparare gratuita in termen de 15 zile de la data inregistrarii prezentului proces verbal, sau in termen de 14 zile de la aceeasi data, cu acordul Consumatorului, ca urmare a faptului ca materialele necesare pentru remediere nu sunt altfel disponibile la furnizorul international;
A2) inlocuirea produsului cu un produs identic sau cu un produs de valoare mai mare la cererea Consumatorului, in schimbul platii diferentei de pret si a contravalorii acelor parti componente ale produsului care nu au fost afectate de deficient reclamata si care nu mai pot fi valorificate de Profesionist datorita deteriorarii la care au fost supuse de catre consumator, in suma de ..... in numerar sau in contul bancar nr ............... deschis la ............... Decebal, titular cont S.C...................;
B) nu se incadreaza in cazurile prevazute la lit. A) de mai sus si se remediaza contra cost prin intretinere sau prin reparare sub rezerva disponibilitatii materialelor necesare la furnizorul international in termenul ofertat de acesta, de ..... si in schimbul achitarii serviciilor USP inainte de livrarea produsului remediat catre Consumator, dupa cum urmeaza: costul de transport al produsului la adresa indicata de Consumator si costul de constatare a deficientei produsului, total ..... , precum si costul de remediere a produsului, de ..... in numerar sau in contul bancar nr....................., deschis la Raiffeisen Bank Ag. Decebal, titular cont S.C. ...............
RUBRICA CONSUMATORULUI (2)
C) Sunt de acord cu termenul de remediere ofertat de catre Profesionist conform lit. A1) si solicit restituirea produsului remediat:
prin serviciul de curierat organizat de Profesionist, la urmatoarea adresa de livrare;
prin ridicare directa de la USP; "
Pe care este bifat automat A1, in conditiile in care eu am mentionat de la inceput ca vreau alt produs, nu imi doresc ca acest ceas sa fie reparat.
Am facut de aseara sesizare online la ANPC. Astept un raspuns. Problema este ca habar n-am ce sa fac in conditiile astea. Nu stiu daca gresesc in reactia mea, dar nu imi doresc un ceas care a fost reparat de 2 ori in 2 luni, de nou. Nu l-am primit inca inapoi. Si dupa cum vad, dupa formularele lor, nu am nici cum sa il refuz.
Am cumparat un ceas dintr0un magazin online si la cateva ore am constat ca nu functioneaza. Bratara fiind alba, avea urme fine de uzura asadar l-am trimis in garantie la nici 2 saptamani de la cumparare (perioada sarbatorilor de iarna m-a intarziat).Mi-a fost trimis ceasul inapoi. A functionat alte cateva ore. L-am trimis din nou in service si dupa sesizari repetate telefonic si in scris (in care le-am explicat ca nu imi mai doresc acest ceas ci imi doresc sa imi pot alege alt produs la aceeasi valoare), am primit un mail in care mi se spune ca la primul service s-a constat ca bateria era epuizata si a fost schimbata. Iar la al doilea service s-au constat mici defectiuni ale mecanismului si mecanismul a fost schimbat complet. Conform legii 449/2003 le-am spus ca am dreptul sa cer alegerea altui produs, in conditiile in care ceasul a stat mai mult in service decat la mine pe mana. Mi s-a raspuns astfel "Ca urmare a mesajului de mai jos, dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca solutia oferita de Vanzator este in conformitate cu prevederile din din sectiunea “Instructiuni si Certificat de Calitate si Garantie”, respectiv inlocuirea fara costuri suplimentare a mecanismului ceasului, astfel incat ceasul sa poata fi folosit in continuare de dvs. in perfecta stare de functionare". Ce pot face?
Buna ziua
Am lucrat timp de 15 luni ca redactor pentru un ziar local, incepand cu ianuarie 2008. Am incasat 200 lei, prin contract de colaborare, din care 10% au fost directionati catre impozit, de catre angajator. Am primit in urmatorii ani de la ANAF o scrisoare prin care eram instiintata ca sunt la zi cu plata impozitelor.
In 2010 am primit de la CASJ Brasov o "decizie de impunere privind contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata de persoane fizice, care realizeaza venituri impozitabile de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) li b), c), f), precum si pentru persoanele prevazute la art. 259 alin (9) din legea 95/2006, stabilita pe baza documentelor inregistrate la casj brasov...." in urma careia aveam o restanta de 1094. 21 lei (debit+ dobanda + penalitati). Am dus catre CAS Brasov dovada platii contributiilor mele de 10% si mi s-a recalculat la 575 lei, (banuiesc ca impozitare retroactiva a drepturilor de autor). Am platit. Intre timp am aflat ca impozitarea aceasta ar fi fost ilegala (s-ar putea sa ma exprim gresit, imi cer scuze, nu-s in domeniu) si as vrea sa imi recuperez banii. Cum sa fac?
Mentionez ca in perioada respectiva eram studenta si nu am realizat alt venit.