avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie ceas
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie ceas

Am cumparat un ceas dintr0un magazin online si la cateva ore am constat ca nu functioneaza. Bratara fiind alba, avea urme fine de uzura asadar l-am trimis in garantie la nici 2 saptamani de la cumparare (perioada sarbatorilor de iarna m-a intarziat).Mi-a fost trimis ceasul inapoi. A functionat alte cateva ore. L-am trimis din nou in service si dupa sesizari repetate telefonic si in scris (in care le-am explicat ca nu imi mai doresc acest ceas ci imi doresc sa imi pot alege alt produs la aceeasi valoare), am primit un mail in care mi se spune ca la primul service s-a constat ca bateria era epuizata si a fost schimbata. Iar la al doilea service s-au constat mici defectiuni ale mecanismului si mecanismul a fost schimbat complet. Conform legii 449/2003 le-am spus ca am dreptul sa cer alegerea altui produs, in conditiile in care ceasul a stat mai mult in service decat la mine pe mana. Mi s-a raspuns astfel "Ca urmare a mesajului de mai jos, dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca solutia oferita de Vanzator este in conformitate cu prevederile din din sectiunea “Instructiuni si Certificat de Calitate si Garantie”, respectiv inlocuirea fara costuri suplimentare a mecanismului ceasului, astfel incat ceasul sa poata fi folosit in continuare de dvs. in perfecta stare de functionare". Ce pot face?
Cel mai recent răspuns: mirela0601 , utilizator 00:37, 9 Mai 2015
L-ati acceptat si acum functioneaza nu aveti ce face.
Daca se strica din nou anuntati firma ca nu acceptati o noua reparatie ci doriti inlocuirea si vedeti ce va spun, poate reusiti sa il schimbati fara sa mai faceti reclamatie la ANPC.
Nu l-am acceptat. De cand l-am trimis a doua oara inapoi le-am zis ca nu mi-l mai doresc, vreau doar banii. "Initial, in data de 28 decembrie am trimis ceasul in service deoarece nu functiona(Cod service nr. 169 din 28.12.2014). Acesta mi-a fost returnat la mijlocul lunii ianuarie, aparent functional, dar s-a oprit din nou dupa 12-14 zile in data de 30.01.2015. Avand in vedere aceasta experienta si inconvenientele provocate solicit prin prezenta, inlocuirea acestui produs cu un alt produs, al unui alt producator, de aceeasi valoare sau mai mare si pe care il voi alege ulterior on-line." Refuza insa sa faca asta. In plus, in contul online pe care il am pe site-ul lor, la rubrica "garantii", exista urmatorul formular "Analizand produsul reclamat am constatat ca deficienta reclamata de Consumator:


A) exista si este acoperita de garantie in termenul legal de garantie si se remediaza prin:
A1) intretinere sau reparare gratuita in termen de 15 zile de la data inregistrarii prezentului proces verbal, sau in termen de 14 zile de la aceeasi data, cu acordul Consumatorului, ca urmare a faptului ca materialele necesare pentru remediere nu sunt altfel disponibile la furnizorul international;
A2) inlocuirea produsului cu un produs identic sau cu un produs de valoare mai mare la cererea Consumatorului, in schimbul platii diferentei de pret si a contravalorii acelor parti componente ale produsului care nu au fost afectate de deficient reclamata si care nu mai pot fi valorificate de Profesionist datorita deteriorarii la care au fost supuse de catre consumator, in suma de ..... in numerar sau in contul bancar nr ............... deschis la ............... Decebal, titular cont S.C...................;
B) nu se incadreaza in cazurile prevazute la lit. A) de mai sus si se remediaza contra cost prin intretinere sau prin reparare sub rezerva disponibilitatii materialelor necesare la furnizorul international in termenul ofertat de acesta, de ..... si in schimbul achitarii serviciilor USP inainte de livrarea produsului remediat catre Consumator, dupa cum urmeaza: costul de transport al produsului la adresa indicata de Consumator si costul de constatare a deficientei produsului, total ..... , precum si costul de remediere a produsului, de ..... in numerar sau in contul bancar nr....................., deschis la Raiffeisen Bank Ag. Decebal, titular cont S.C. ...............

RUBRICA CONSUMATORULUI (2)

C) Sunt de acord cu termenul de remediere ofertat de catre Profesionist conform lit. A1) si solicit restituirea produsului remediat:
prin serviciul de curierat organizat de Profesionist, la urmatoarea adresa de livrare;
prin ridicare directa de la USP; "

Pe care este bifat automat A1, in conditiile in care eu am mentionat de la inceput ca vreau alt produs, nu imi doresc ca acest ceas sa fie reparat.
Am facut de aseara sesizare online la ANPC. Astept un raspuns. Problema este ca habar n-am ce sa fac in conditiile astea. Nu stiu daca gresesc in reactia mea, dar nu imi doresc un ceas care a fost reparat de 2 ori in 2 luni, de nou. Nu l-am primit inca inapoi. Si dupa cum vad, dupa formularele lor, nu am nici cum sa il refuz.
Ultima modificare: Miercuri, 25 Februarie 2015
mirela0601, utilizator
Ati pus link in reclamatie (sau ati scris) ce au trecut ei la Garantii? Este important, acolo par sa fie niste clauze abuzive.
Acum asteptati raspunsul ANPC, e tardiv sa ne mai dam cu parerea. Ceasul pare sa fie neconform cu cerintele de calitate, daca ati descris clar situatia este foarte posibil sa aveti succes cu reclamatia.
Le-am pus mailurile avute cu ei. Sper sa am succes.
Epopeea ceasului continua. OPC-ul mi-a raspuns ca in ceea ce priveste servisarea nu tine de competenta lor si imi recomanda sa efectuez o expertiza autorizata, iar in ceea ce priveste restul magazinului, este in regula. Asadar am primit ceasul inapoi. A mers din nou cateva zile, s-a oprit din functionare si in 16 aprilie, pentru a 3-a oara ceasul se intorcea la ei. DIn nou, am cerut banii inapoi. N-am primit niciun raspuns, asa ca in 5 mai am sunat la ei si mi-au spus ca nu exista inca o concluzie a ceasornicarului si ca indata ce va exista concluzia defectiunii, se va decide soarta mea. Surpriza apare astazi, cand mailul primit de la ei spune "analizand produsul reclamat in urma sesizarii dvs, unitatea service autorizata a constat ca deficienta reclamata de dvs in cadrum comunicarii trimise in 16.04.2015 nu exista, produsul fiind functional. Tinand cont de rezolutia serviceului autorizat nu putem da curs solicitarii dvs de restituire a contravalorii produsului si asteptam solicitarea dvs de restituire a produsului". Domnilor si doamnelor nu sunt tampita. Nu sunt singura care a constat ca ceasul asta nu functioneaza si nici nu l-am purtat in conditii proaste. Ce pot face in astfel de conditii? Cum pot sa imi recuperez banii inapoi? (Desi deja nu mai e vorba de bani, ca pur si simplu isi calca clientii in picioare)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs nou care nu functioneaza Magda Stoenescu Magda Stoenescu Am cumparat un ceas Seiko . Purtandu-l doua, trei zile am constata t ca ramane in urma cu orele. Evident ca m.am intors in magazin cerand banii inapoi. Am fost ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs Cristian8812 Cristian8812 Va salut, am o problema cu cei de la Splendor Cluj. Am lasat pentru a 3-a oara un ceas in garantie, prima data pentru schimbarea unei baterii ( cost 55 de lei ... (vezi toată discuția)
Cei de la service garantie mi-au inchis telefonul in nas! ayko5 ayko5 Am revenit cu problema retragerii garantiei de la allview Am trimis un mail celor de la Allview in care am specificat cu punct si virgula toate ... (vezi toată discuția)