avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs nou care nu functioneaza
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs nou care nu functioneaza

Am cumparat un ceas Seiko . Purtandu-l doua, trei zile am constata t ca ramane in urma cu orele. Evident ca m.am intors in magazin cerand banii inapoi. Am fost trimisa la service. Am specificat si acolo ca doresc returnarea banilor . Desigur a trebuit sa las ceasul la.ei pentru confirmarea defectului reclamat. Dupa cateva zile am fost sa vad rezolvarea. Il reparasera. Nici vorba de returnarea banilor.
Va rog sa.mi spuneti in ce conditii legale imi pot lua banii inapoi. Nu voi accepta niciodata sa achizitionez un produs gata stricat, cu atat mai mult unul reparat.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:19, 2 Februarie 2017
lege 449/2003
Art. 9. -
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10. -
În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul să i se aducă produsele la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, în funcţie de opţiunea consumatorului, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acele produse, în condiţiile art. 13 şi 14.

Art. 11. -
(1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată.



(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.



Art. 13. -
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:



a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;


b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;

c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Nu mi se pare ca aveti vreo sansa in sensul dorit de dvs.
multumesc, pentru raspuns!
buna ziua,

traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul .....am primit raspunsul service-ului .." ... Din ratiuni comerciale, unitatea de service a procedat la remedierea gratuita a deficientei sesizate de dvs, desi deficienta nu a fost constatata ca fiind de natura lipsei de conformitate.
In acest sens, masura realizata de unitatea de service a produsului este corecta atat din punct de vedere legal cat si din punct de vedere comercial."

dragutii de ei .. mi-au facut chiar un favor ca mi-au remediat deficienta...

evident ca am transmis un alt email ( 18.01.2017) in care am cerut explicatii despre ce inseamna in opinia lor : lipsa de conformitate, conformitatea si am solicitat , conforma legii , sa-mi schimbe produsul. Nu mi s-a raspuns nici pana in ziua de azi . Motivatia persoanei cu care m-am conversat telefonic a fost ca ei nu se cearta cu mine pe marginea legislatiei...si nici nu sunt obligati sa raspunda fiecarui mail sau nemultumire a mea . un singur raspuns din partea lor... cat atat se cade , atat meriti consumatorule ....

Am ridicat aseara si ceasul din service si am mers in magazin sa solicit inlocuirea produsului. Ei cica nu pot sa-mi schimbe produsul fara ca service-ul sa sigileze produsul ...

Va rog sa-mi dati o idee ce as putea face in continuare, intrucat e de bun simt ca atat timp cat un magazin care se doreste de renume ( B&B BIJU) , vinde ceva gata stricat , eu nu sunt obligata sa si accept asta.

multumnesc anticipat

Buna ziua,

Ce sa faceti... clasicul răspuns: reclamatie la ANPC.
Totusi, tinand cont ca dvs. ati insistat pentru restituirea pretului, nu pentru inlocuirea produsului, nu cred ca veti reusi sa va recuperati banii. Dreptul dvs. precizat în lege este inlocuirea sau repararea ceasului, n-ati optat pentru una din aceste variante iar acum aveti un produs functional.
returnarea banilor i-am cerut doar cand am lasat ceasul in service . In mail-urile trimise catre service am cerut inlocuirea produsului. In fine ... Am incarcat o reclamatie si la ANPC, sincer nu cred ca voi primi vreun raspuns pozitiv . La cum merg lucrurile in tara asta .... suntem in grafic....fuctioneza doar legea junglei!

Imi este rusine ca sunt roman !

Alte discuții în legătură

Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)
Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)