avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuirea unui produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuirea unui produs

Va salut, am o problema cu cei de la Splendor Cluj. Am lasat pentru a 3-a oara un ceas in garantie, prima data pentru schimbarea unei baterii ( cost 55 de lei suportat de mine ). Urmatoarele 2 dati au fost pentru un defect al ceasului. Defect identic. Ieri m-au sunat cei de la Splendor spunandu-mi ca am de achitat o suma de bani pentru repararea acestuia desi eu nu am nici o vina pentru defectul aparut a 2-a oara in 1 luna de zile. Am cerut insistent inlocuirea produsului cu unul nou, nu repararea acestuia pentru aceeasi problema, iar acestia au refuzat, desi magazinul dispune de acelasi model de ceas. Ce pot face in acest caz? Mentionez ca maine (25.03.2017) se implinesc 15 zile calendaristice de la trimiterea lui in garantie. Exista vreo lege unde este specificat numarul de trimiteri in garantie pentru inlocuirea produsului? Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: alexmihalache , utilizator 21:27, 23 Iulie 2018
Bateria nu este piesa care sa fie schimbata in baza garantiei, se inlocuieste contra cost atat bateria cat si manopera. Surprinzator este pretul care este destul de mare, nu stim despre ce model de ceas este vorba dar in B ptr un Atlantic pretul bateriei in care este inclus si tariful ptr manopera este de 20 lei la service-ul aceluiasi vanzator. Doar probabil in Ardeal este mai scump! :)

Nu exista un numar definit pentru trimiterile in garantie.
Reparatiile in garantie nu se platesc de catre consumator.
Puteti sesiza ANPC pentru refuzul inlocuirii si solicitarea platii reparatiei.
[ link extern ] /
Mi-ati adus aminte ca trebuie sa le fac si eu o reclamatie la ANPC, dau garantie numai ptr manopera 30 de zile, nu si pentru piesele inlocuite care sunt procurate de ei. Zilele astea ma ocup de ei.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.

[ link extern ]
Este un ceas Diesel de 1000 de lei. Stiu ca schimbarea baterieri nu intra in garantie, insa mi se pare stupid sa trebuiasca sa il trimit la bucuresti pentru asa ceva si sa mai si platesc 55 de lei. Ma indoiesc ca e asa scumpa o baterie. Am sa fac o reclamatie la ANPC azi.
Nu ati dat detalii cu privire la data achizitiei dar nu este normal ca bateria sa fie schimbata mai devreme de cei 2 ani de garantie oricate functii ar avea ceasul.

Atata timp cat garantia nu acopera inlocuirea bateriei se intelege ca in conditiile de acordare a garantiei nu exista conditionarea de a fi inlocuita in service-ul vanzatorui, prin urmare nu se pierde garantia iar bateria poate fi inlocuita in orice service de ceasuri.

Serviciile de service ale celor de la BB&S lasa de dorit. Cand am fost sa imi ridic ceasul de la service-ul din Unirea, o persoana care achizitionase un ceas online si a venit sa ii schimbe bateria, ceasul trebuia trimis in alta locatie din B ptr a fi schimbata ptr simplul motiv ca il achizitionase on line!
Daca omul nu ar fi prezentat cu factura de achizitie si ar fi mentionat ca l-a achizitionat, pentru schimbarea bateriei ar fi asteptat doar 30 minute, in schimb a fost invitat ptr ridicarea ceasului dupa 15 zile!!
Ceasul a fost cumparat in data de 11.11.2015 iar in iunie 2016 a trebuit sa il trimit la bucuresti pentru schimbarea bateriei, deoarece angajatele ( deloc amabile ) din cluj, m-au amenintat ca pierd garantia daca merg sa il schimb in alta parte. Prostia mea a fost ca nu m-am informat la timp. Dar nu asta e problema. Tocmai am vorbit la OPC si mi-au sugerat sa fac o reclamatie online si sa nu ridic produsul. Insa mi-au spus ca cei de la BB&S pot sa imi anuleze garantia pe motiv de deteriorare a produsului. Insa defectul e dupa sticla, iar ceasul nu a fost scapat/ lovit/ deteriorat, nu are o zgarietura pe el.
Mai naspa, in 6 luni sa se consume bateria!
USP trebuie sa fi mentionat defectele vizibile in procesul verbal de predare in service.
Cele din interior se intelege ca sunt defecte ale pieselor.
Cititi cu atentie si conditiile de acordare a garantiei.
Ultima modificare: Vineri, 24 Martie 2017
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs aflat in garantie katy20ro katy20ro Buna ziua, Am o tableta cumparata de pe emag.ro cu garantie 2 ani de zile care expira in mai 2015. Tableta a fost in service de 8 ori cu diverse probleme. A ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)