avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1240 soluții astăzi
Forum Activitate utilizator1TS

Activitate utilizator1TS

Corect. Dintr o eroare am mentionat Ministerul Mediului.
0
Conform ultimelor modificari legislative, resepctiv conform OUG 80/2013 -art 16 lit b) cererile cu caracter patrimonial, prin care se solicită şi repararea pagubelor suferite printr-un act administrativ - 10% din valoarea pretinsă, dar nu mai mult de 300 lei.

Administratia Fondului pentru Mediu va fi chemata in garantie de catre DGFP, insa puteti sa il chemati si Dvs prin actiune. Unele instante admit astfel de actiuni formulate impotriva Ministerului Mediului, altele insa considera ca Ministerul Mediului nu are calitate procesuala pasiva insa admit cererea de chemare in garantie formulata de DGFP si introduc Ministerul Mediului ca si chemat in garantie.
Aveti dreptul la actiune in regres impotriva Furnizorului care era obligat conform legii sa va emita aceste certificate.

Vedeti in acest sens si dispozitiile Legii 449/2003, actualizata, respectiv art. 15
Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de conformitate rezultată dintr-o acţiune sau dintr-o omisiune a producătorului ori a unui operator economic din acelaşi lanţ contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii.
Răspuns la discuția Reduceri produse in magazin


Legea ( OG 99/2000 si normele metodologice HG 333/2003) defineste vanzarea de soldare si reglementeaza acest tip de vanzare;

Se defineste ca fiind o vanzare insotita sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea "soldare/soldări/solduri" şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul.

vanzarea de soldare, conform legislatiei se caracterizeeaza in principal prin urmatoarele:

- vanzarea accelerata a stocului de marfa sezonier;
- marfurile sunt bine determinate ( printre care si hainele - cazul Dvs)
- 2 perioade in care pot fi efectuate aceste vanzare, (15 ianuarie - 15 aprilie pentru produsele de toamnă-iarnă;, 1 august - 31 octombrie pentru produsele de primavara - vara).
- Durata vanzatarilor de acest tip este o durată maximă de câte 45 de zile fiecare, cu condiţia ca produsele propuse pentru soldare să fie achitate furnizorului de către comerciant cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de debut a perioadei de vânzări de soldare şi oferite spre vânzare în mod obişnuit înaintea acestei date.
- Normele Metodologice stipuleaza ca marfurile ce fac obiectul unor astfel de vanzari vor fi depozitate separat de celelalte produse si vor fi vandute fie in raioane/spatii special amenajate pentru aceasta operatiune, fie in cadrul acelorasi raioane, caz in care vor fi bine individualizate.
- trebuie mentionat si pretul vechi pe eticheta ( barat) si pretul nou si reducerea in procent corespunzatoare
- Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare, şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare.

Din cele descrise de catre Dvs, vanzarea pare a fi una de soldare, insa in functie de cele mai sus descrise puteti identifica daca este o vanzare de soldare sau nu, eventual daca nu ati redus tot stocul de produse de sezon ci doar anumite articolo atunci nu este considerata o vanzare de soldare.

Aceasta vanzare trebuie notificata la primarie, inainte cu cel putin 15 zile de inceperea operatiunilor de vanzare.

Formularul notificării vânzărilor de soldare şi al listei de inventar pentru mărfurile propuse pentru soldare sunt prevăzute în anexa nr. 3 şi, respectiv, anexa nr. 4 la normele metodologice ( HG 333/2003).

Conform OG 99/2000, .nerespectarea acestor prevederi ( art. 19 alin. (1) şi ale art. 27 alin. (2), cu privire la notificare, se sanctioneaza cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei;
In primul rand trebuie sa clarificati exact ce reprezinta acest pretins debit si daca este achitat de catre Dvs, respectiv cuantum sumei pretinse sa se regaseasca in chitantele Dvs. De asemenea, nu conosc toate datele problemei insa, Dvs ati depus conform legii declaratiile de venit estimat si de venit realzat si la CAS ? Conform modificarilor de un aproximativ un s-a facut oarecum o baza de date comuna, insa, atentie, obligatiile de plata cu care figurati la ANAF sunt calculate doar in baza declaratilor estimative de venit. Un calcul corect nu se poate face decat la CAS, unde trebuie sa le comunicati toate declaratiile depuse si la ANAF.( estimative si de venit realizat). Oricum inainte de a face contestatie la executare, este indicat sa verificati daca intradevat aceste sume au fost achitate de catre Dvs si sa verificati modul de calcul al sumei.

Nu trebuie actiune in contencios administrativ, contestatia la executare se face in termen de 15 zile de la comunicare conform prevederilor art. 172 Cod procedura fiscala, la Judecatorie. Contestatia la executare potrivit codului de procedura fiscala se poate face si impotriva titlului executoriu. ATENTIE INSA! CONTESTATIA NU SUSPENDA EXECUTAREA, prin urmare daca faceti contestatie, trebuie facuta si o cerere de suspendare a executarii, unde trebuie achitata cautiune. Atat cautiunea cat si taxa de timbru se calculeaza raportat la cuantumul debitului, astfel incat nu pot face o aproximare a costurilr, la care in situatia in care nu va descurcati cu formularea cererilor, se adauga onorariu de avocat.

Inauntrul termenului de 15 zile, cel mai indicat este sa mergeti la CAS cu toate decizile si sa va emita un inscris din care sa rezulte cat ati achitat pana in prezent si cat sau daca mai aveti de achitat. Daca nu aveti nimic de achitat cu acest inscris mergeti la Finante.Daca nu rezolvati nimic, faceti contestatie la executare. Insa, nu cred ca este o solutie sa introduceti direct contestatie atata timp cat nu stiti exact ce reprezinta suma si daca este achitata sau nu, deoarece inaintati doar costuri inutile,o contestatie fara a stii ce anume contestati neavand mari sanse de succes.
In titlu executorie se mentioneaza documentul prin care s-a evidentiat suma de plata - termenul de plata sau perioada pentru care au fost calculate majorari de intarziere precum si cuantumul sumei datorate. Daca aceasta suma este achitata de catre Dvs conform chitantelor, trebuie sa va prezentati cu acestea la Administratia Finantelor si sa faceti dovada achitarii debitului. Obligatiile din 2007-2012 le-ati achitat la CAS MARAMURES? Daca nu ati achitat aceste obligatii este posibil sa fie vorba despre aceste obligatii sau eventual ceva penalitati de intarziere...Oricum, si eu am probleme asemnatoare cu somatii transmise de catre ANAF pentru obligatii restante la CAS si pot sa va spun ca Administratia Finantelor Cluj emite titluri executorii total aleatoriu fara a tine cont de o scadenta a eventualelor obligatii, de o ordine de stingere a obligatilor, de nimic.
Răspuns la discuția Recuperare drepturi salariale
De asemenea, mentionez ca in conformitate cu dispozitiile codului de dreptul muncii, hotararile privind plata drepturilor salariale pronuntate in prima instanta - Tribunal - SUNT EXECUTORII DE DREPT. Prin urmare, daca vi s-a admis cererea la Tribunal si apoi mentinuta in recurs la Curtea de Apel, trebuie sa va raportati la data solutionarii litigiului de la Tribunal si nu in recurs la Curtea de Apel, pentru a se putea stabili ce esalonare se aplica si cuantumul aferent fiecarui an...
Răspuns la discuția Recuperare drepturi salariale

Buna ziua,

Din pacate, motivul invocat de catre angajator are si o baza legala. Pentru a va putea comunica cu exactitate care este baza legala trebuie sa stiu data / anul in care s-a solutionat litigiul pornit de catre Dvs.

Presupunand ca litigiul a fost solutionat in 2013, baza legala invocata de catre institutia angajatoare este ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 92 din 18 decembrie 2012, care prevede urmatoarele ( Cap II art XI):
(1)Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013, se va realiza astfel:

a)în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 5% din valoarea titlului executoriu;
b)în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 10% din valoarea titlului executoriu;
c)în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
d)în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
e)în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 35% din valoarea titlului executoriu.
[
2)În cursul termenului prevăzut la alin. (1), orice procedură de executare silită se suspendă de drept.

(3)Sumele prevăzute la alin. (1), plătite în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă, se actualizează cu indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică.
(4)Prin ordin al ordonatorilor principali de credite va fi stabilită procedura de efectuare a plăţii titlurilor executorii, cu respectarea termenelor prevăzute la alin. (1).

Prin urmare, acesta este actul normativ care sta la baza refuzului angajatorului, iar desi este o grava problema de discriminare din punctul meu de vedere intre angajatul unei firme private si angajatul unei institutii bugetare, Curtea Constitutionala fiind sesizata cu aceasta problema in urma actului normativ adoptat in 2011 in care s-au prevazut esalonari pana in 2016, a aratat ca aceste esalonari/amanari pentru o perioada de 5 ani sunt constitutionale.