avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Activitate Bogdan-Lucian

Activitate Bogdan-Lucian

Este legal deoarece PC este un bun al firmei si are dreptul sa fie supravegheat .

" Este legal ca angajatorul sa aiba acces la toate discutiile sau mailurile mele personale care le-am accesat de pe PC?"
Teoretic nu esti platit de angajator sa porti discutii personale la serviciu ci sa muncesti ... deci nu este ilegal sa supravegheze .. mai repede este imoral.:hammer:
Dar dumneavoastra pentru a purta aceste discutii private/personale puteti folosi telefon propriu sau un laptop/tableta/smart ....
Răspuns la discuția Concediu maternal
Din ce stiu eu angajatorul nu te poate concedia pentru ca esti insarcinata, dar te poate concedia daca faci nefacute(greseli) fie ca esti insarcinata fie ca nu.

Indemnizatia este 85% din venitul pe ultimul an.
daca in ultimele 12 luni ai avut un venit total de 11200 vei primi 85% adica 793.3 .Daca indemnizatia (adica cei 85%) depasesc 1200 lei nu vei primi mai mult de 1200lei.

La care se adauga cei 200 lei alocatia copilului.
Ultimele spuse cu 85% o spun din cunostinta de cauza.
Multumesc.
Buna ziua,
Despre legea 175/2010 ce informatii imi puteti da ?
Stiu ca o perioada a fost intrerupta.
In acest moment efectiv legea este sau nu valida ? #-o



Multumesc.
Buna ziua.
Vin si eu cu o intrebare la acest topic pentru a nu deschide un topic nou pe acelasi subiect .

Am fost numit presedintele asociatiei de proprietari unde m-am mutat in urma cu 1 an.
Fostul presedinte/comitet nu au tinut o carte de imobil ...
Acum noi am hotarat sa o intocmim ...

1)Eu cu ce trec la rubrica "Data mutarii in imobil si felul adresei (de domiciliu sau
de resedinta)"
? Data mentionata de locatar sau data la care voi face inscrisurile ?
2)Chiriasi care NU au mutatie sau flotant pe C.I. la adresa blocului ce trec ?



Multumesc.
Răspuns la discuția Ajutor in alegere tip de firma
sdianaviolina

Atunci cand am folosit ideea de " nefunctionare" era ca si idee :
Capital soc. 200 lei (plecam de la minim)
Rezervare nume 50lei
Inregistrarea 300-400
Si mai erau ceva cheltuieli ... am zis 1000 lei.
Prima luna nu cred ca voi avea profit . pt ca nu cred ca e chiar simpul .
Dar cheltuieli vor exista(lumina,telefon,contabil,angajat)
Corect ?
Daca eu in prima luna am incasari de 100 lei trebuie sa platesc un impozit de 3%
Dar cheltuielile mele sunt mult mai mari .
100 lei imi ia doar contabilul.
Deci pot spune ca nu va merge .... Am dreptate ?La asta ma refeream cand spuneam acea mare dezamagire.

Vreau sa infiintez o societate pentru ca vreau un profit pentru ca m-am saturat sa fiu "doar un sclav pe o plantatie " sa muncesc 12 ore pentru un salariu de nimic.

Prefer sa muncesc 12 ore dar sa o fac pentru mine !
Chiar daca in loc de 100 lei voi primi 10 lei pe acele 12 ore voi fi mult mai multumit si satisfacut de ei.
Stiu ca cei 10 lei sunt ai mei, am muncit pt ei . nu ca acum muncesc pentru 1000 si eu primesc doar praful de pe toba.

Si totusi caut solutia cea mai optima ...



Daca ceea ce eu am inteles legat de cei 3% presupun ca nu sunt avantajat chiar deloc .
Poate daca aveam 16% era mai bine ?

Iar treaba cu TVA cum sta ? daca sunt platitor de TVA atunci 24% din incasari se duc la TVA ?


Multumesc

Răspuns la discuția Ajutor in alegere tip de firma
trandafir2 a scris:

SRL, 3%, neplatitor de tva


Multumesc mult .
Si inca o intrebare care m-am uitat si nu am deslusit foarte bine.
1)Ca si domeniu de activitate ai un domeniu principal si 5 secundare ?
2)Codul CAEN este 95 ?
3)Vom fi nevoiti sa avem un contabil ?
Buna seara,
Posibil sa mai discutat....

Impreuna cu un prieten ne-am decis sa incepem o afacere.

Vrem sa facem un service pc (pe langa service vom furniza si piese pentru calculatoare/laptopuri)

Acum nu stim este posibil ca afacerea sa nu mearga....
Nu stim ce tip de firma sa infiintam.

PFA
SRL
II
IF
MICRO

Sper sa nu gresesc dar la PFA stiu ca trebuie sa avem calificare ... nu avem in acest domeniu....

La SRL trebuie contabil .... noi nestiind daca vom avea profit ... parca nu se merita sa platim pt ceva ce poate nu este cazul.

Ce imi recomandati ?

Cheltuielile firmei voi fi mici ....

Mentionez ca nu vrem neaparat sa fim amandoi in acte . poate fi doar unu. Celalalt sa apara ca si angajat cu norma redusa.

Si desigur ce este mai avantajos impozitul pe profit sau pe venit ?


Multumesc mult.