avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Activitate popcatalin

Activitate popcatalin

Buna ziua, lucrez ca broker in asigurari si am o nelamurire referitor la interpretarea articolului citat mai jos. In concret ne lovim foarte des de clienti sub 30 de ani care nu sunt dispusi sa plateasca sume exorbitante pentru o polita RCA, sau persoane care si-au vandut masina unor apropiati si nu au efectuat formalitatile de inscriere dar nu doresc ca, cumparatorul sa incheie asigurarea RCA pe numele vanzatorului care apare si in talon datorita faptului ca daunele se inregistreaza in baza CEDAM iar pentru orice polita RCA facuta ulterior pretul creste.
Cum putem sa ii ajutam pe acesti clienti?
Avand in vedere articolul mentionat mai jos eu interpretez lucrurile in felul urmator. Se poate incheia un contract de vanzare cumparare "fictiv" intre proprietarul din acte si cel care utilizeaza masina, cu plata in rate, ultima rata urmand a fi platita in perioada in care expira polita RCA. In acest contract se mentioneaza faptul ca formalitatile de inscriere se vor efectua doar in momentul plati integrale.
Am mentionat expres un contract cu plata in rate datorita faptului ca, in cazul in care se plateste integral cumparatorul are 30 de zile sa transcrie masina in caz contrar fiind pasibil de amenda.
Art 29 alin 2) In cazul instrainarii unui vehicul in baza unor acte civile sub semnatura privata, pentru care exista o asigurare obligatorie RCA valabila, aceasta asigurare ramane in vigoare pana la data dobandirii calitatii de titular al inmatricularii/inregistrarii vehiculului de catre noul proprietar. In cazul in care noul proprietar detine o asigurare obligatorie RCA pe numele sau, aceasta va fi considerata valabila chiar daca nu s-a efectuat procedura de inmatriculare/inregistrare pe numele sau.

Va rog sa imi spuneti voi cum interpretati acest articol?
Credeti ca aceasta metoda este legala?