Am auzit de curand ca ar exista si un astfel de "animal". Stie cineva cu ce se "mananca" si in baza caror prevederi legale? Mai concret, daca ai un contract cu 2 ore/zi si 10 ore pe saptamana, angajatul poate presta "comasat" cate 5 ore in 2 zile sau 10 ore intr-o zi, sau poate lucra o saptamana pe luna.
Am avizat acordarea a doua sporuri unui angajat (personal contractual) si mi-a fost reprosat faptul ca in conformitate cu "Avizul comun al Ministerul Muncii si Protectie Sociale nr.6330/1993 si Ministerul Finantelor nr.78650/1993 privind locurile de munca, categoriile de personal si conditiile de acordare a sporului de conditii grele de munca in unitati de cultura, conform prevederilor art.8 lit.c din Hotarirea Guvernului nr.281/1993" acest lucru nu este permis, trebuind sa fie acordat doar sporul cel mai mare. Mentionez ca este vorba de o institutie de cultura aflata in subordinea Consiliului Local si nu a Ministerului Culturii, iar cele doua sporuri fac parte din categorii diferite. Mai mult, aceste sporuri sunt prevazute atit in Contractul Coletiv de Ramura cit si in cel al institutiei. Am cautat acest aviz in mai multe baze de date legislative si nu l-am gasit. Ma poate ajuta cineva cu o copie, un link sau macar un nr. de monitor oficial?
Tot nu-mi functioneaza Legis-ul X-( Ideea este urmatoarea: la stabilirea salariului de baza se utilizeaza si HG "privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite" (puteti incepe cautarea de la HG 749/1998, care din cite imi amintesc a fost anulata si inlocuita), precum si HG "privind aplicarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.749/1998, şi personalului de specialitate încadrat în instituţiile publice din ...." (vezi sectorul care te intereseaza).
COnform acestor HG, fisa postului si fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale se elaborareaza in baza standardului ocupational aferent postului respectiv. Acst lucru are impact in stabilirea coeficientilor care intra in formulele de calcul ale salariului de baza intre limite (min si max). Drept urmare, daca acesti coeficienti nu sunt stabiliti corect atunci si salariile vor avea de suferit. In cazul meu si al directorului unitatii diferenta la salariul de baza este de 100 RON mai putin :((. Si asta numai pt ca sunt persoane carora nu le plac ochii nostrii, asta ca sa nu-i acuz de incomptenta :D. Nu mai vorbesc despre faptul ca am dreptul sa cunosc aceste limite atunci cind imi negociez salariul #-o. In concluzie, ochii mari :O la ce scrie in fisa postului si la ce scrie in fisa de evaluare versus standardul ocupational. Acest lucru are impact si asupra art. 40 din CCM in ceea ce priveste incadrarea personalului cu studii superioare si celelalte drepturi care decurg de aici. Imi cer scuze pentru expunerea neprofesionala insa asta e situatia cu IT-ul in Romania.
nu stiu de ce nu functioneaza link-ul, insa poti merge pe www.cnfpa.ro si din meniul din stinga alegi "standarde ocupationale". din fereastra care apare alegi "lista so" iar in continuare din optiunea de sus alegi domeniul care te intereseaza. din pacate nu au fost elaborate (sau aprobate) standarde pentru toate ocupatiile din COR, dar cine stie, poate ai bafta.
Am urmarit acest topic si cred ca nu strica sa consultati si standardele ocupationale mentionate la art. 40 alin. 3 care se gasesc la adresa [ link extern ] >
Dragi colegi, de curind am reusit sa ma incadrez, prin concurs, intr-o institutie publica. Insa bucuria a fost de foarte scurta durata, deoarece m-am trezit prins in mijlocul unor lupte nefiresti. Cu putin timp inaintea angajarii mele, a fost numit si directorul institutiei, in urma unui concurs de proiecte de management. Inainte de aceste schimbari, institutia era condusa de o "sfanta treime" condusa de contabilul sef, liderul de sindicat (sotul contabilului sef) si referentul de la resurse umane, directorul anterior avea rol pur "decorativ". Problemele cu care ma confrunt sunt urmatoarele:
- monitoarele oficiale se primesc si se arhiveaza la referentul de la resurse umane, a carui opinie este ca acestea sunt documente "confidentiale" !!!
- dupa ce am facut scandal, noul director a dispus sa-mi fie asigurat accesul la monitoare, cu alte cuvinte eu pot sa solicit un anumit monitor, iar daca referentul considera ca este o cerere intemeiata, mi-l imprumuta !
- am solicitat sa vad organigrama institutiei si statul de functii care vor fi inaintate autoritatii tutelare spre aprobare si mi s-a raspuns de catre contabilul sef ca sunt "documente confidentiale"
- la cererea unor angajati, am studiat posibilitatea ca acestia sa obtina - prin derogare aprobata de ministru - anumite cresteri salariale si le-am prezentat acestora faptul ca indeplinesc conditiile legale si ce trebuie sa contina dosarul care trebuie inaintat de institutie in acest sens. Drept urmare, liderul de sindicat (!!!) a facut plingere impotriva mea la director pentru ca imi depasesc atributiile si pun oamenii pe drumuri degeaba si ii fac pe cei de la resurse umane si contabilitate sa-si piarda timpul cu intocmirea acelor dosare.
Practic in fiecare zi ma lovesc de aceste "masinatii" iar Directorul institutiei nu ia nici o masura. Ce altceva, in afara demisiei, mai pot sa fac?
- exista vreu act normativ care mentioneaza ca monitoarele oficiale se arhiveaza in original la biroul juridic?
- exista vreun act normativ care stabileste normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor si statele de functii pentru institute publice?