avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters309037

Activitate ContSters309037

Mi-am contactat contabila societatii pentru a imi trimite ultima balanta dar aceasta evita acest lucru, incercand sa afle a carui motiv real am nevoie. Mi-a sugerat sa nu ma duc la ANAF deoarece voi avea probleme si mi-a cerut ultima oglinda.
Ce imi sugerati sa fac in acest caz ?
Firma este suspendata din 2012 ne avand nici o datorie.
Domnule Dan Preda, puteti sa exemplificati pe forum aceste beneficii, in afara faptului onorariul cerut de catre aceasta.
O alta intrebare, am cautat numele firmei sau al dumneaei pe pagina de website la CECCAR, dar nu apare, sa fie oare un semn de intrebare? iau inj calcul si varianta ca lista sa nu fie updatata, dar societatea dansei este din 2008.
In feb 2010 am infiintat o societate comerciala de organizare evenimente. Pana la jumatatea anul 2011 m-am axat doar pe un singur serviciu iar pe toata perioada au fost momente favorabile cat si mai putin favorabile. Dupa aceea data m-am decis sa fac o schimbare, sa aduc ceva nou, asa ca am plecat in afara tarii la un schimb de experienta, schimb de experienta care a devenit astazi un loc de munca. La jumatatea anului 2012 cand m-am intors in tara, m-am hotarat sa suspend activitatea, asa ca am inceput sa depun actele si sa platesc toate taxele aferente. Dupa ce am terminat tot acest intreg proces de suspendare, contabila mi-a spus ca numai trebuie facut absolut nimic si ca o sa se ocupe ea doar de depunerea actelor. In 2013, in luna a-4-a cand am venit, m-am trezit acasa cu fel si fel de scrisori primite pe parcursul 2012-2013 de la diferite institutii ale statului roman. si diferiti furnizori. Cand le-am deschis surpriza.
Bilante nedepuse din 2012, datorii catre stat in valoare de 2700 lei (impozit pe profit de la agentii economici, cas datorata de angajator, contrb. asig sanatate...etc) o factura de 2800 lei catre vodafone. Daca la inceput vroiam doar sa o suspend acum vreau sa o RADIEZ. Pentru ca nu mai vroiam sa ma mai ocup si sa ma pot concentra pe activitatea mea principala, am facut o procura notariala prin care ii ofeream dreptul surori mele sa aibe drept de semnatura pentru radiere/dizolvare. Eu in luna a -5-a 2013 am plecat, i-am lasat bani necesari cat sa achite tot ce era de achitat. Am venit inapoi in dec. 2013 si vroiam sa vad care este situatia cu societatea. Pana in prezent s-au achitat toate datoriile catre toti furnizorii, catre stat, doar ca contabila imi spune ca nu pot radia SC deoarece am profit in casa 18.000 lei si trebuie sa platesc impozit pe acei bani.
Acum un scurt rezumat
Toate actele au fost si sunt in continuare la contabila plus o stampila. Ea nu a depus nici o declaratie, bilant din 2012, scuzandu-se ca nu stia ce am eu de gand sa fac cu firma, un lucru absurd atat timp cat ea ma indrumat unde si ce sa platesc pentru suspendare, iar aici fac o paranteza ( cand toate actele firmei, o stampila au ramas la tine iar noi doi ne-am inteles ca la sfarsit de an cand vin acasa sau cand trimit bani in tara ii voi plati si onorariul ei, cum poti sa spui asa ceva). Pentru depunerea tuturor declaratiilor, servicii contabile si demarare procedura inchidere firma am platit 1120 lei reprezentand onorariul ei.
Tot contabila imi sugereaza sa vand firma ca, sa nu platesc acel profit de pe 18.000 lei. Pun anunt pe internet apar la scurt timp mai multe persoane interesate, ii rog pe potentiali cumparatori sa ia legatura cu contabila pentru detalii, din care un domn se arata mai mult interesat si gata sa demaram tot procesul de vanzare-cumparare, dar nu inainte de negociere, de la 1500 lei pret de pornire ajungem la 1000 lei ca si pret final. Am acceptat si aceea suma, doar sa scap de aceasta durere de cap, in ciuda faptului ca ii ofeream viitorului cumparator, casa de marcat MP-55B, website cu gazduire pe 2ani, stampile, program licentiat pe viata de facturi, roll-up. Cumparatorul stabileste mai intai o intalnire cu contabila firmei face-to-face chiar daca cei doi au discutat la telefon. Dupa intalnire dintre cumparator si contabila, urma ca eu sa vin sa stabilim toate detaliile impreuna dar cumparatorul ma suna sa imi spuna ca de la 1000 lei, imi poate oferi doar 600 lei. Categoric am refuzat, doarece am mirosit ceva necurat la mijloc.

PS. Contabila mi-a dat urmatoarele optiuni :
1. Fie accept aceea suma de 600 lei (cumparatorul spune-a ca isi ia angajamentul sa plateasca aceel profit din 18.000 lei, onorariul contabilei 350 lei, taxe catre institutii in valoare de vreo 400 lei + cei 600 lei pretul de vanzare.
2. Societatea ramane suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani (dupa aceea asta data se va radia de la sine insusi, dar acum si-a schimbat varianta, cica trebuie sa platesc, sper ca am inteles eu bine anul acel profit pe suma care este inregistrat in casa)
3. Radiere
In acesta situatie ce optiuni as avea, ce imi sugerati sa fac, oarecum ma simt neindreptatit in primul rand din partea contabilei care cred ca sunt de parere ar fi trebuit sa se implice mai mult, prin sfaturi...etc. (consiliere).X-( Nu am cunostinte contabile, daca as fi avut poate acum eram expert contabil.
Ce se intampla cu platiile pe care le-am facut pe perioada suspendarii, 1120 lei onorariul contabilei, 2800 vodafone, 2800 taxe descrise mai sus.
In prezent m-am decis sa ma reprezinte un avocat. M-ai intai am decis pe cale amiabila, trimitandu-le o scrisoare catre Delta Airlines unde bine-nteles ca am primit un raspuns negativ, iar acum asteptam raspuns [ link extern ] .
Pentru mai multe detalii legat de partea contractuala impusa de delta airlines va rog sa urmariti link-urile

[ link extern ]

we should take into consideration rule 25 of the International

Conditions of Carriage
Refusal to transport per letter D.

and also

rule 45 Administrative formalities
Letter B, number 1, third sentences

Carrier reserves the right to refuse carriage to any passenger who has not complied with
applicable laws, regulations, orders, demands, or requirements or whose documents are not
complete.


Pai eu aflandu-ma pe vapor am luat legatura cu aceea agentie prin intermediul e-mailului. Eu la momentul acela inainte de plata, le-am dat toate detaliile mele, nume, prenume, nr pasaport, data expirarii, dupa aceea am facut plata prin secretariat iar dupa confirmarea platii mi-au trimis biletul si un alt e-mail separat spunandu-mi ca trebuie sa verific daca filipine nu se afla in aceea lista in care valabilitatea pasaportului trebuie sa fie mai mare sau egala cu termenul de 6 luni de zile.
Buna ziua/seara tuturor,

M-am decis ca anul acesta sa imi petrec sarbatorile de iarna la 30 grade si mai exact in Filipine. De ce tocmai acolo ? Motivul ar fi unul simplu. Sunt cu cineva de acolo intr-o relatie iar amandoi lucram pentru aceeasi companie,Carnival Cruise Line. Ea si-a incheiat contractul in 2 noiembrie, iar eu in 7 decembrie. In tot acest interval de timp de cand ea sa debarcat si pana la data la care eu urmam sa ma debarchez mi-am cumparat biletele de avion de la 2 agentii cu care compania noastra lucra in trecut, de ce spun in trecut, pentru ca acum compania pune la dispozitie biletele de avion pentru angajati, iar daca ai o alta destinatie sau preferi sa zbori cu o companie de zbor anume atunci ai optiunea de a iti procura biletul de avion ca la sfarsitul contractului compania noastra sa iti returneze banii pe bilet, bine-nteles nu cat ai platit tu , ci la pretul pe care il au ei la aceea data. Eu mi-am cumparat biletele de avion dupa cum urmeaza :
1. Houston (Florida - USA) - Manila (Philippines) - agentia Griffin Agency (zbor Delta Airlines)
2. Manila (Philippines) - Bucuresti - agentia Suncana Travel. (zbor KLM)
Toate bune si frumoase dupa o calatorie destul de obositoare de aproape 2 zile, cu cel putin 20h de stat numai in avion, ajung in Fillipine la miezul noptii si ce patesc. La ghiseul de imigrari imi spune ca avem o problema. Pasaportul meu era valabil mai putin de 6 luni de zile (avem 5 luni pana la data expirarii) si ca nu pot intra in tara. M-au dus la biroul central de imigrari au chemat un reprezentant de la Delta Airlines si mi se spune ca la ora 5 dimineata un alt reprezentant de la Delta Airline va veni pentru a imi pune la dispozitie ticketul de reintoarcere si ca pana atunci trebuie sa raman in aeroport escortat de un agent de paza. Incerc sa discut cu cei de la imigrari, le dovedesc ca am biletul de intoarcere, bilet pe care mi-a fost luat apoi de agentul de la Delta Airlines, le spun ca vreau doar sa imi petrec sarbatorile cu cei dragi si ca intr-o o luna trebuie sa ma reintorc pentru a imi reinoi pasaportul asta pentru ca trebuia sa ma intorc in Sua. Fara nici un rezultat, am contactat persoana respectiva cu care sunt intr-o relatie, ea a incercat din toate puterile sa ma ajute, intr-un final reusise dar mai trebuia sa primeasca semnatura de la Comisarul sef de la imigrari, timp intre care eu asteptam in aeroport si incercam sa iau legatura cu Ambasa Romaniei pentru a gasi o solutie. Cei de la ambasada noastra mi-au spus ca stiau de mine au fost informati doar ca stiau ca deja eu eram deja in avion. Le-am spus, da, trebuia sa vina un reprezentant de la Delta Airlines la ora 5 dimineata ca sa imi aduca biletul de reintoarcere, este ora 4 dupa-amiaza, sunt pazit de un agent de la securitate, si nu stiu ce se intampla, nimeni nu vine sa imi spuna plec sau raman. Intr-un final la ora 7 seara agentul de securitate care statea cu mine imi spune ca trebuie sa mergem spre poarta de imbarcare. Ajung in avion si ce credeti ca observ, biletul cu care trebuia eu sa ma reintorc dupa sarbatori ia fost modificata de imbarcare, adica din 13 ianuarie cand trebuia sa ma reintorc in 10 decembrie si avand acelasi companie de zbor, aceeasi ora, aceleasi aeroporturi, Manila - Taipei - Amsterdam - Bucuresti. De atunci si pana in prezent, am contactat delta airlines si nu am primit nici un raspuns din partea lor, plus de asta vestea ceea buna este ca nu am fost pus pe lista neagra, adica ma pot reintoarce in filipine oricand doresc si ca Delta Airlines a fost amendata cu 1500 $ pentru faptul ca mi-a permis sa ma imbarc stiind conditiile statului filipinez.
Acum intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Banii pe care i-am pierdut pe biletele de avion, acestia poti fi recuperati ?
2. Unde pot face o sesizare sau catre cine ma indrumati spre un astfel de caz ?
3. Ce recomandari imi puteti oferi in acest caz ?

PS. Compania la care lucrez, Carnival Cruise Line, mi-a returnat banii pe primul bilet de avion, Houstan - Manila, iar pentru cel de al-2-lea nu, de ce ? pentru ca acel bilet este un drum personal. In baza de date a companiei arata ca destinatia mea finala este Manila si nu Bucuresti, mai exact ca sa intelegeti, eu in mod normal ar fi trebuit sa ajung in Romania asta dupa pasaport si ca sunt cetatean roman, dar la inceputul contractului am optat ca destinatia mea finala sa fie schimbata si ca voi ramane in filipine.