avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 838 soluții astăzi
Forum Activitate ADILG

Activitate ADILG

Poate un PFA in sistem REAL sa acorde TICHETE CADOU colaboratorilor? Daca da, cheltuielile vor fi considerate de marketing (cu deductibilitate totala) sau de protocol (cu deductibilitate limitata de 2%)? Va multumesc.
Buna seara, Voi intra direct in subiecte :
1.Registrul de evidenta fiscala trebuia cumparat de la Finante in 2015 si completat pt. tot anul 2015? Daca da, cine nu il are sau nu a stiut ca trebuie sa il aiba va fi sanctionat?
2.Care este valoarea deductibila pentru cazarea fara documente justificative - ca la institutiile de stat - adica 45 lei - sau nu exista o limita de deductibilitate la PFA asa cum este pentru diurna (2,5 din diurna de 17 lei/zi la institutii de stat)?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Pe site-ul dvs. este postat urmatorul text :
"Incepand de la 1 iunie 2013, regula care nu a mai fost modificata de atunci, fiind valabila, deci, si in 2014, pentru diurna se aplica regula generala de deductibilitate, astfel incat angajatorii pot stabili ca diurna orice suma de bani, aceasta fiind deductibila integral la calculul profitului impozabil.
Tabel explicativ intocmit de DGFP Brasov -( intrati va rog aici si veti gasi in josul paginii tabelul:)
www.avocatnet.ro/content/art...

SI ACUM INTREBAREA : Pentru un PFA care are determinarea venitului net in sistem real pe 2014 si care pentru prestarea serviciilor necesita deplasare cu cazare si diurna, se va deduce INTEGRAL SAU PLAFONAT diurna ? (stiti, acel plafon de 2,5 ori din diurna la stat de 13 lei). Deci inteleg ca angajatorii (in cazul meu PFA-ul) deduc integral si doar la salariati se impoziteaza diurna si cazarea ce depasesc plafonul, fiind asimilate veniturilor salariale?

























ADILG a scris:n
nVa mutumesc pentru promptitudinea cu care ati raspuns.nInsa nu sunt lamurit : un SRL nu poate ceda spre folosinta partiala conform unui contract de comodat o masina pe care o are in patrimoniu? Si daca da, cum se deconteaza cheltuielile? Si inca ceva : daca pe bon nu apare codul fiscal, se poate deconta acel bon de benzina?n
nInca nu am primit niciun raspuns la intrebarea de mai sus.Oare ar putea cineva sa raspunda? (daca acum mai e posibil, avand in vedere ca e sambata seara...,dar noi, cei ramasi in urma cu actele trebuie sa muncim din greu acum).Va multumesc oricum, anticipat.
Va mutumesc pentru promptitudinea cu care ati raspuns.
Insa nu sunt lamurit : un SRL nu poate ceda spre folosinta partiala conform unui contract de comodat o masina pe care o are in patrimoniu? Si daca da, cum se deconteaza cheltuielile? Si inca ceva : daca pe bon nu apare codul fiscal, se poate deconta acel bon de benzina?
Buna seara,
Pentru intelegerea exacta a cadrului intrebarilor, treuie sa va spun ca sunt PFA dar in acelasi timp si administrator la propria firma (cele 2 au activitati total diferite).
Va rog frumos ajutat-ma in cateva chestiuni referitoare la Declaratia 200 PFA :
1. Avand in vedere ca pe parcursul anului 2013 nu au fost decontate toate bonurile de benzina pe firma, pot sa le decontez pe PFA pe cele nedecontate, chiar daca pe bonul de benzina e codul fiscal al firmei? (fac un contract de comodat, nu e problema - de fapt asa si e, masina e utilizata pt. ambele activitati);
2. Pot deconta si bonurile deja decontate 50 % pe firma - adica restul de 50 % sa fie pe PFA?
3.Pentru a demonstra ca platesti CAS fiind angajat trebuie depusa in fiecare an cate o adeverinta de salariat pe langa Declaratia 200 de PFA - asa oare este, ca sa demonstrezi ca nu trebuie sa platesti CAS ci doar sanatate?
Astept un raspuns de la dvs. cat se poate de repede.
Cu deosebita stima.
Răspuns la discuția Declaratia 392 B pt. 2013
Multumesc din nou pentru raspuns.
Răspuns la discuția Declaratia 392 B pt. 2013
Va multumesc pentru raspuns si as vrea sa mai intreb ceva :

Eu tin numai Registru Jurnal de Incasari si Plati, nu tin si Jurnal de vanzari si Jurnal de cumparari de unde inteleg ca ar trebui scoase sumele pt. 392 B. Asa ca am scris pt achizitii cam cat am avut anul trecut plus ceva, din care am scos TVA-ul si l-am pus pe coloana lui. Aici am de fapt problema, ca nu am suma exacta si nu prea stiu din ce s-o scot.

Si o ultima intrebare : Chiar e asa de important sa fie excacta suma la achizitii (caci la prestari am adunat toate facturile emise anul trecut, era simplu), avand in vedere ca este doar o declaratie informativa, iar platitorilor de TVA nu li se cere achizitia - e vreo problema daca suma nu este exacta?

Fiind PFA neplatitor de TVA, in sistem real, cu activitate de inginerie si consultanta tehnica (7112), declaratia 392 B trebuie scoasa din programul pus la dispozitie gratuit pe suport hartie dar si electronic - nu stiu daca pe discheta sau CD, oare cum se accepta la finante, caci nu am unitate de discheta?
Daca sunt PFA neplatitor de TVA, cifra de afaceri sub 220.000 lei si am ca obiect de activitate numai prestari servicii de consultanta, inteleg ca la cifra de afaceri trebuie sa adun toate facturile emise pe 2013. Inteleg, de asemenea, ca probabil si la cap. IV Livrari de bunuri si prestari de servicii (D392 B) voi scrie aceeasi suma ca si la Cifra de afaceri (cel putin eu asa gandesc). Dar la Cap. V Achizitii, daca eu nu am achizitii ci numai cheltuieli cu benzina si utilitatile (apa, gaz, curent), atunci la acest capitol ce ar trebui sa cuprind?
Am nevoie in aceasta seara de raspuns, maine dimineata la prima ora trebuie sa depun declaratia, dupa aceea plec din tara si depasesc termenul legal de depunere. Va multumesc anticipat acelora care imi vor raspunde urgent. Cu deosebita stima.