avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Activitate Ana-Maria Vladu

Activitate Ana-Maria Vladu

1. Din informatiile pe care le detin, declaratiile nu se pot depune la un alt judet decat cel de care apartine PFA-ul respectiv. Poti eventual sa le trimiti prin posta cu confirmare de primire, sau cu borderou de expeditie.

2. PDF-ul in care se intocmeste declaratia are la sfarsit un buton denumit "Validare". Dupa completarea declaratiei apesi butonul Validare. In cazul in care nu detii un stick cu o semnatura electornica poti sa il printezi direct asa si sa salvezi pdf-ul. De asemenea, in stanga jos, pdf-ul mai are si un semn ca o agrafa care reprezinta "download format xml". apesi pe acel semn si salvezi si formatul xml al declaratiei.

Este posibil ca cele de la administratia financiara sa primeasca si usb, insa cel mai recomandat este sa exporti atat formatul pdf cat si cel xml pe un CD.

In concluzie, documentul pdf nu trebuie sa fie cel scanat cu stampila si semnatura ta, ci cel validat de catre tine si pus ulterior pe cd.

o zi furmoasa,


Orice companie care face achizitii intracomunitare de bunuri are obligatia inregistrarii in ROI. Mentionez ca dupa intregsitrarea in ROI, compania are obligatia ca in primele 5 zile ale lunii urmatoare facturii primite, sa modifice vectorul fiscal al societatii de la tva trimestrial la lunar, unde este cazul.
Buna ziua,

In cadrul registrului inventar al PFA-ului ( lista de inventar) vor fi trecute obiectele de inventar si mijloacele fixe achizitionate de catre PFA. ( alte masini, utilaje, mobila, electronice.s.a).

Masina pe care o detineti in comodat nu se trece in registrul inventar. Cheltuielile generate de aceasta se vor inregistra in Registrul Jurnal de Incasari si Plati si vor fi deductibile 100% deoarece va ajuta in obtinerea de venituri impozabile.

O zi frumoasa,



Răspuns la discuția TVA la incasare
Buna seara,

Referitor la intrebarea dumneavoastra, incepand cu data de 01.02.2014, compania care nu mai aplica sistemul de tva la incasare va avea urmatoarele obligatii:

1. Va colecta TVA-ul din toate facturile de vanzare la data emiterii facturii, indiferent daca respectivii clienti aplica, sau nu, sistemul de tva la incasare.
2. Va deduce tva-ul la data primirii facturii, doar din facturile aferente furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare. TVA-ul aferent facturilor primite de la furnizorii care aplica sistemul de TVA la incasare se va deduce la data platii.

O seara frumoasa,