Buna ziua. Veti formula o cerere catre consiliul local in a carei raza teritoriala se afla terenul pe care doriti sa-l concesionati.Consiliul local este autoritatea locala competenta in a aproba concesionarea bunurilor aflate in proprietatea publica sau privata a unitatii administrativ teritoriale. Nu exista un model de cerere pentru cazul concret adus in discutie de Dvs. Nu este neaparat sa faceti referire in cerere la vreo dispozitie legala, important fiind ca cererea sa cuprinda urmatoarele date: informatii cu privire la persoana Dvs.(nume, prenume, domiciliu, cnp);sa specificati faptul ca doriti concesionarea terenului pentru cultivarea plantelor de nutret pentru animalele pe care le detineti;sa indicati datele de identificare ale terenului (suprafata, nr. carte funciara, nr. topografic sau/si nr. tarla, nr. parcela, denumirea topica); durata pentru care ati fi dispus sa concesionati terenul. Sa anexati cererii copia actului de identitate si a dovezii privind detinerea in proprietate a animalelor.Potrivit art. 123 alin.(2) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, concesionarea se face prin licitatie publica. Asadar, consiliul local, in situatia in care v-a dori concesionarea terenului, v-a organiza o licitatie publica.
Buna ziua. Stimata Doamna. Va recomand ca, inainte de a trage o concluzie definitiva in sensul ca nu se poate face mutarea pe o functie publica temporar vacanta, va recomand sa solicitati un punct de vedere cu privire la aceasta situatie Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, institutia care are competenta legala de a se pronunta în ceea ce priveşte managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici.
Buna seara. Actiunea in constatarea nulitatii contractului de arenda este o actiune de natura civila, guvernata de dispozitiile Codului civil si a Codului de procedura civila si ncidecum o actiune in contencios administrativ. Asadar competenta apartine judecatoriei si nu tribunalului.
Buna seara. Aveti posibilitatea de a depune la organele de politie o plangere penala pentru savarsirea infractiunii de tulburare de posesie, fapta prevazuta si pedepsita la art. 256 din Noul cod penal.Totodata trebuie sa stiti ca, in conformitate cu dispozitiile art. 74 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, toti detinatorii de terenuri agricole sunt obligaţi să asigure cultivarea acestora şi protecţia solului.
Asadar, va recomand ca, in situatia in care Dvs. nu aveti posibilitatea a lucra terenul agricol pe care il detineti, sa incheiati un contract de arenda sau un contrac de imprumut de folosinta gratuita (contract de comodat) cu un agricultor din localitatea unde se afla terenul si care ar fi interesat sa il cultive, mai cu seama ca, pentru utilizarea terenului acesta va putea solicita sprijin pe suprafata de la APIA.
Buna seara. Doamna, cu tot respectul, cititi si Dvs. ce ati scris in mesajul anterior si o sa vedeti ca, probabil din graba, ati facut niste afirmatii care nu au nicio noima.
Dacă prevederea legală s-ar fi referit la mutarea pe o funcție publică, deci dacă legiuitorul nu ar fi distins după cum această funcție este vacantă sau temporar vacantă
Dar la ce s-a referit legiuitorul la art. 91 din Statutul FUNCTIONARILOR PUBLICI, daca nu la mutarea pe o functie publica?La functii contractuale in niciun caz, pentru ca acestea sunt reglementate in Codul muncii.
Tocmai pentru ca legiuitorul nu a facut la art. 91 alin.(4) distinctia de care aminteati, nici noi, in interpretarea acestor dispozitii legale nu avem dreptul sa facem o asemenea distinctie, pentru ca s-ar încălca principiul de drept potrivit căruia, acolo unde legea nu distinge, nici interpretul acestuia nu poate distinge –ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus.
Buna seara. Stimata Doamna, cu tot respectul, mutarea temporara a functionarului public pe o alta functie publica este posibila, cu toate ca Dvs. nu vedeti aceasta posibilitate. Conditiile in care poate fi dispusa mutarea temporara a unui functionar public (indiferent daca acesta ocupa o functie definitiva sau una temporara) sunt reglementate in mod expres la art. 91 alin.(1), (4) si (5) din Legea nr. 188/1999, republicata.
Buna ziua. Va recomand sa verificati urmatoarele aspecte:
1. in titlurile de proprietate prin care s-a constituit/reconstituit dreptul de proprietate asupra terenurilor pe care Dvs. le-ati dobandit, daca parcelele se invecineaza cu acest drum de care amintiti Dvs.;
2. Ce clasificare are drumul care traverseaza parcele Dvs.?
3. Daca drumul figureaza inscris in domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale in caruia sunt situate terenurile. In caz afirmativ, daca drumul figureaza inscris in Inventarul bunurilor care apartin domeniului public al uat sau daca este stabilit prin lege ca facand parte din domeniul public (drumurile comunale, vicinale şi străzile) nu veti putea realiza nici schimbul de terenuri propus de Dvs., pentru ca bunurile care formeaza proprietatea publica sunt inailienabile, insesizabile si imprescriptibile.
Datele mentionate la pct.2 si 3 le veti putea afla depunand la Primaria comunei/orasului/municipiului o cerere formulata in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Mult succes.
Buna ziua. Teleiul legal al modificarii raporturilor de serviciu al unui functionar public de executie sau de conducere prin mutarea acestuia este reprezentat de art. 91 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, care are urmatorul continut: ”ART. 91
(1) Mutarea în cadrul autorităţii sau instituţiei publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă ori temporară.
(2) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului. În cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public. În oricare dintre situaţii este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, la acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la solicitarea motivată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia publică de conducere ori de execuţie vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului sau, după caz, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public, pentru o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic.
(5) În mod excepţional, mutarea temporară sau definitivă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care starea sănătăţii, dovedită pe baza unui examen de specialitate, nu îi mai permite desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea temporară sau definitivă se face în condiţiile prezentei legi, dacă funcţionarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească atribuţiile care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3). Refuzul nejustificat constituie abatere disciplinară.”
Sper ca textul legal citat mai sus va lamuri problema Dvs.
Buna seara. In situatia in care creanta pretinsa de reclamant nu indeplineste caracteristica de a fi certa, paratul va solicita respingerea cererii de emitere a ordonantei de plata pentru acest motiv. Asadar, se va solicita respingerea pe fond a cererii si nu pe cale de exceptie.