Citind explicatia pe de-antregul si nu trunchiata veti distinge la ce anume fac referire.
Administratia financiara nu va tine cont de vanzarea masinii ci de amenda ce trebuie sa o incaseze (pentru fisc reprezinta debit). Spuneam ca pentru fisc, contractul de vanzare cumparare nu este suficient. V-ati confruntat vreodata cu probleme la fisc?
In instanta nu veti contesta procesul verbal ci cuantumul sumei reprezentand "debit " ca plata nedatorata. Pe calea contestatiei la executare, nu puteti obtine suspendarea executarii decat cu plata unei cautiuni si fiind la dispozitia instantei aceasta insemnand "doar daca admite instanta suspendarea".
Cu alte cuvinte, in lipsa unei suspendari (care nu este de drept ca in cazul unei plangeri contraventionale) veti putea fi executat daca dosarul va fi de durata.
Faceti distinctie intre o plangere contraventionala si alte actiuni; au efecte diferite si se judeca diferit - veti intelege astfel si temeiul.
Cu privire la "cazul fericit" fiind vorba de 500 de euro, da, eu nu spun ca legea e buna, insa unde-i lege, nu-i tocmeala. Cumperi o masina si o inmatriculezi asumandu-ti plata tuturor taxelor in Romania, o inmatriculezi in alta tara, gasesti un vanzator care sa isi asume riscul ca va plati in locul tau amenda pentru rovigneta (cel putin) sau nu o mai cumperi. Cam astea sunt din pacate variantele din Romania.
Ne place ori nu, aici traim, acestea sunt legile.
Actul de Vanzare cumparare nu trebuie sa aiba forma autentica, cel sub semnatura privata este, in ceea ce priveste efectele acelasi lucru (cel redactat la masina de scris).
Chiar daca se va merge la politie, fisc, etc., acesta nu-l va apara pe vanzator de "orice ghidusie".
Riscul pe care vanzatorul si-l asuma fara schimabrea proprietarului este de a primi la Administratia Financiara toate procesele verbale privind amenzi, in cazul rovignetei situatia se complica intrucat sumele sunt foarte mari.
Inmatricularea pe numele comparatorului este procedura prin care vanzarea este opozabila tertilor. In speta terti fiind politie, CNANDR, etc.
Doar prin inmatriculare acesti terti sunt obligati sa ia act de actulul proprietar (cumparatorul).
Singurul fapt pe care si-l asuma cumparatorul in cazul neinmatricularii la politie ij termen de 30 de zile a autovehicolului este o amenda si daca este oprit in trafic si verificat (acest lucru in practica nu se prea intampla decat extrem de rar) i se retin talonul si placutele de inmatriculare.
Radierea de la Administratia Financiara, este necesara exclusiv pentru plata impozitului pentru masina.
Inmatricularea (nu radiere, ci schimbare de proprietar) este necesara pentru a nu primi amenzi de la politie si alte autoritati, care in lipsa reinmatricularii le vor emite pe numele titularului talonului (vanzatorul).
Pentru a "sterge" acele amenzi de la fisc, trebuie sa va adresati instantei si sa faceti dovada ca aveti incheiat un contract de vanzare cumparare si ca, in culpa este vanzatorul ca nu is-a inregistrat masina la politie.
Aceasta procedura in fata instantei dureaza, si pana sa aveti o hotarare riscati sa fiti executat pentru amenzi ale cumparatorului de catre fisc.
Mai mult, daca se savarsesc infractiuni cu autoturismul ce a ramas inmatriculat pe numele dvs. (al vanzatorului), veti fi chemat sa dati declaratii si sa faceti dovada ca ati vandut autoturismul.
Recomandare:
Vindeti autoturismul prin radiere de la Financiar si inmatriculare la politie pe numele cumparatorului, renuntand la cei 500 euro.
Pasii sun urmatorii:
Dezbateti succesiunea. In urma dezbaterii succesiunii, se vor stabili mostenitorii si cotele acestora din mostenire.
Fratii pot renunta la partea lor din mostenire, devenind succesori renuntatori, caz in care intreaga mostenire ii va reveni tatalui dvs.
Dupa dezbaterea succesiunii, in cazul in care ceilalti mostenitori nu sunt renuntatori (fratii tatalui dvs. ) trebuie sa iesiti din indiviziune si sa partajati bunurile.
Iesirea din indiviziune inseamna atribuirea cotei fiecaruia din bun care se face adresandu-va instantei de judecata.
In cadrul partajului, partle pot stabili de comun acord ca bunul sa ii fie atribuit unuia dintre ei (tatal dvs) si plata cotelor fiecaruia de catre cel caruia i se atribuie in natura (despagubire numita sulta).
In situatia in care nu exista intelegere, partajarea se poate face adresandu-va instantei de judecata (partajul judiciar).
Cereti si statutul Asociatiei de Proprietari. Acolo este prevazut si modul de calcul.
Pentru cealalta problema, convocati Adunarea Generala a Asociatiei de Proprietari, altfel, veti plati in continuare catre firma de care vorbeam.
Pentru plata penalitatilor este corect sa va calculeze penalitati - cum spuneam - incepand cu a 46 zi de la data afisarii intretinerii.
Exemplu:
Intretinerea este afisata pe data de 05 ianuarie. sa zicem 200 lei
Plata intretinerii se va face pana la data de 20 ianuarie.
Dupa 30 de zile (care se implinesc la data de 20 februarie) vor curge penalitati la intretinerea afisata la data de 05 ianuarie,
achitati intretinerea pe data de 22 februarie.
Vor fi calculate penalitati de (maxim) 0,2% /zi, pentru 2 zile, la suma de 200 lei (intretinerea)
Formulati cerere la instanta de tutela pentru obligarea tatalui minorului la plata obligatiei de intretinere.
Aceasta obligatie subzista pentru ambii parinti indiferent care este statutul lor privind starea civila. (casatoriti ori nu, cu o cerere de divort introdusa sau nu, copii din casatorie sau din afara casatoriei, etc.).
Instanta va stabili contributia parintilor raportat la veniturile acestora.
In functie de numarul de copii aflati in intretinere, cuantumul pensiei de intretinere va diferi astfel:
- 1/4 din venit pentru un copil
- 1/3 din venit pentru 2 copii
- 1/2 pentru 3 sau mai multi copii
Este sensibila speta supusa dezbaterii de dvs. Daca majorul a abuzat de autoritatea ori influenţa sa asupra victimei (fiicei), daca puteti face dovada acestui abuz, atunci discutam despre act sexual cu un minor care se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
Toate cele bune!
Nu ne-ati precizat totusi daca discutam despre o asociatie de proprietari sau o asociatie de locatari pentru a distinge ce lege va este aplicabila.
In alta ordine de idei, daca dicutam despre o asociatie de proprietari, legimul de plata a intretinerii si penalitatile, se stabilesc prin statut, in limitele legii.
Astfel, termenul de 45 de zile la care faceati referire este dupa cum urmeaza: in ternen de 15 zile de la data afisarii listei de intretinere trebuie sa achitati cheltuielile de intretinere.
Dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la data implinirii termenului scadent pentru plata intretinerii (cele 15 zile) vor curge penalitati care nu pot fi mai mari de 0,2 %/zi.
Nu se calculeaza retroactiv ci incepand cu a 46 zi la suma restanta. Suma ce reprezinta penalitati nu poate depasi debitul principal.
In ceea ce priveste coaborarea cu firma de calcul, aceasta nu o stabileste administratorul sau presedintele ci, la solicitarea locatarilor, se hotaraste in cadrul adunarii generale si printr-o notificare de denuntare/reziliere inceteaza colaborarea cu acesta. Daca acel contract este in fiinta, administratorul este in drept sa va calculeze sume reprezentand cheltuieli pentru firma respectiva.
Recomandare:
!. Pentru intretinere
Puteti cere administratorului sau presedintelui, in scris, sa va puna la dispozitie statutul asociatiei, listele de intretinere anterioare si modalitatea de calcul a acestor penalitati.
In urma analizarii acestora, fie va adresati tot acestora in vederea recalcularii (daca se vor constata incalcari ale drepturilor dvs.), fie va adresati instantei de judecata pentru reglementarea situatiei.
2. Pentru firma de calcul.
Proprietarii vor inainta catre presedinte si administrator o solicitare de a fi convocata Adunarea Generala in cadrul careia se va vota rezilierea/denuntarea/incetarea contractului cu firma de calcul (va trebui sa fie observate prevereile contractuale in acest sens).
Refuzul de a convoca Adunarea Generala sau de a trece pe ordinea de zi chestiunea solicitata se poate ataca in instanta.
Toate cele bune!