avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 340 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme administratie

Buna ziua.
1.In august, anul trecut, ne-au fost furate contoarele de caldura aflate in subsolul scarii noastre. Cand a inceput sa se furnizeze caldura ne-a fost calculata factura de la radet estimativ, prin comparatie, cu lunile si anii precedenti. Cand ne-am dat seama ca intr-un fel suntem pacaliti, am luat decizia de a nu mai trimite citirile la firma care ne-a montat repartitoarele si 8 din 10 proprietari am semnat ca vrem sa se calculeze caldura la pausal. Si asa a fost, numai ca respectivele calcule au fost facute de aceeasi firma si noi am fost obligati sa achitam 100 in plus la factura pentru acest calcul. Am vorbit cu administratorul si l-am intrebat de ce nu a facut el calculul, deoarece pentru noi, acei 100 de lei in plus la factura sunt nejustificabili. Raspunsul a fost " asa se face, chiar daca renuntati la citirea repartitoarelor.". E corect ca noi sa nu ne mai dorim colaborarea cu acea firma dar in acelasi timp sa platim catre ei calculul?
2. O alta problema este cea legata de calculul penalitatilor. Sa va explic. La noi, intretinerea se afiseaza intre data de 4 si 8 a unei luni. Ultima zi de plata este fixata la 10 zile de la afisare. Incepand cu ultima zi de plata, administratorul incepe sa calculeze penalitatile(0,2%). Citind pe acest forum, am inteles ca penalitatile incep sa se calculeze dupa aproximativ 45 de zile de la afisare. Din cauza unor probleme financiare, eu am avut dificultati in plata intretinerii pana in toamna, anul trecut. Cand am descoperit felul in care calculeaza administratorul penalitatilor, am cerut copii ale ultimilor 2 ani pentru a revedea si eu acele sume, care la momentul respectiv au fost enorme. Le-am platit, dar acum vreau sa vad daca au fost calculate corect. Ce pot face daca gasesc aceeasi modalitate de calcul pe care am observat-o acum la un vecin? Precizez ca numai din plata pe care am facut-o eu, si au mai fost si alti locatari in situatia mea, administratia a incasat 2000 penalizari, la noi nu exista fondul de penalitati, nu exista cenzor de 3 ani, iar ultima Adunare Generala a avut loc acum 5 ani.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 22:45, 26 Aprilie 2014
Renuntarea la colaborarea cu firma de calcul se face prin denuntarea contractului. Daca asociatia nu a intreprins nimic, atunci vi s-a calculat in continuare. Cu cine ati vorbit sa nu mai dati citirile la firma?
Administratorul a procedat cu calculul caldurii ca si pana acum deoarece probabil nu are nicio instiintare ca acel contract a incetat.

Penalizarile incep sa se calculeze dupa 30 zile de la data scadenta inscrisa pe lista. dar calculul se face incepand cu prima zi dupa scadenta daca intretinerea nu s-a achitat in perioada celor 30 zile de gratie.

Deci ragazul de 30 zile il aveti numai pentru a face rost de bani si a achita o cota care a depasit scadenta fara a vi se calcula penalizari. Dar daca nu ati achitat in acel rastimp, atunci penalizarile se calculeaza incepand cu a doua zi dupa scadenta, asa cum v-am spus.
Asa procedeaza si furnizorii de utilitati.

1. Am discutat despre renuntarea la colaborare cu administratorul si presedintele asociatiei.

2.Art.49
(1)Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cutitlu de restantă,afisată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2%pentru fiecarezi de întârziere si se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăseste termenulstabilit pentru plată,fără ca suma penalizărilor să poată depăsi suma la care s-au aplicat.

Interpretam legea? Unde scrie ca daca nu se efectueaza plata in acele 30 de zile se vor calcula penalitatile retroactiv?

Am in fata o factura RADET. Pe ea apar urmatoarele informatii.
-Data emiterii: 15.01.2014
-Data scadenta: 30.01.2014
- Data pana la care factura poate fi achitata fara penalitati:03.03.2014(inclusiv).

Mergand pe rationamentul dumneavostra, administratorul afiseaza intretinerea , sa zicem, pe data de 6, fixeaza data scadenta pe 16, dupa care daca eu nu achit in urmatoarele 30 de zile este liber sa calculeze penalitati incepand cu data de 16. Tinand cont de faptul ca RADET ul incepe sa incaseze penalitatile dupa data de 03.03., unde merg banii pe care administratorul ii incaseaza din penalitati?
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
elga50, moderator
In alta ordine de idei, si va rog sa ma scuzati daca par prea chitibusara, la Asociatia noastra ultima factura ajunge pe data de 20. Legal, administratorul trebuie sa afiseze listele de plata in maxim 5 zile de la sosirea ultimei facturi, asta insemnand in jurul zilei de 25(+/-3 zile). Dupa cum am mai spus, la noi afisarea se face intre 4 si 8, ale urmatoarei luni. Este corect?
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
katy76, utilizator
Nu ne-ati precizat totusi daca discutam despre o asociatie de proprietari sau o asociatie de locatari pentru a distinge ce lege va este aplicabila.
In alta ordine de idei, daca dicutam despre o asociatie de proprietari, legimul de plata a intretinerii si penalitatile, se stabilesc prin statut, in limitele legii.
Astfel, termenul de 45 de zile la care faceati referire este dupa cum urmeaza: in ternen de 15 zile de la data afisarii listei de intretinere trebuie sa achitati cheltuielile de intretinere.
Dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la data implinirii termenului scadent pentru plata intretinerii (cele 15 zile) vor curge penalitati care nu pot fi mai mari de 0,2 %/zi.
Nu se calculeaza retroactiv ci incepand cu a 46 zi la suma restanta. Suma ce reprezinta penalitati nu poate depasi debitul principal.

In ceea ce priveste coaborarea cu firma de calcul, aceasta nu o stabileste administratorul sau presedintele ci, la solicitarea locatarilor, se hotaraste in cadrul adunarii generale si printr-o notificare de denuntare/reziliere inceteaza colaborarea cu acesta. Daca acel contract este in fiinta, administratorul este in drept sa va calculeze sume reprezentand cheltuieli pentru firma respectiva.

Recomandare:
!. Pentru intretinere

Puteti cere administratorului sau presedintelui, in scris, sa va puna la dispozitie statutul asociatiei, listele de intretinere anterioare si modalitatea de calcul a acestor penalitati.
In urma analizarii acestora, fie va adresati tot acestora in vederea recalcularii (daca se vor constata incalcari ale drepturilor dvs.), fie va adresati instantei de judecata pentru reglementarea situatiei.

2. Pentru firma de calcul.

Proprietarii vor inainta catre presedinte si administrator o solicitare de a fi convocata Adunarea Generala in cadrul careia se va vota rezilierea/denuntarea/incetarea contractului cu firma de calcul (va trebui sa fie observate prevereile contractuale in acest sens).
Refuzul de a convoca Adunarea Generala sau de a trece pe ordinea de zi chestiunea solicitata se poate ataca in instanta.

Toate cele bune!
la noi afisarea se face intre 4 si 8, ale urmatoarei luni.


Pentru clarificarea intarzierii,solicitati relatii direct la presedintele de asociatie
Exista asociatii de proprietari unde se afisaza listele si pentru 2 luni in urma
Posibil ca diferenta de timp sa fie necesara completarii listelor si semnarii acestora
daca eu nu achit in urmatoarele 30 de zile este liber sa calculeze penalitati



Penalitatile nu se aplica dupa decaderea celor 30 de zile ,ci
numai după o perioadă de 30 de zile care depăseste termenulstabilit pentru plată,

De regula termenul stabilit pentru plata cotelor individuale de intretinere este de 20 de zile sau dupa cum dispune AG sau comitetul executiv Teoretic lista de plata trebuie sa contina informatia afisat la data x,scadent la data y


Alte discuții în legătură

Penalizari asociatie ContSters122354 ContSters122354 unde sunt distribuite penalizarile ?catre asociatia de proprietari sau catre furnizori ? de cine sunt calculate acestea? (vezi toată discuția)
Calcul penalitati intretinere stelut stelut Buna ziua! Sunt proprietar intr-un ap. al unei Asociatii de proprietari. Data scadenta pt. plata intretinerii aferente lunii ianuarie a fost 29 februarie. ... (vezi toată discuția)
Penalitati asociatie nicuplacinta nicuplacinta buna ziua direct la subiect .lista cheltuieli intretinere pe luna a 10 ,2013 ,a de plata total general 1186,28 .am platit pe data 6 01 2014 .500,00 lei pe data ... (vezi toată discuția)