avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 766 soluții astăzi
Forum Activitate szmjanos

Activitate szmjanos

Mulțumesc răspunsul,

Mai sunt niște întârzieri cu plata chiriei din partea chiriașului, și există si o altă clauză referitoare la obiectivul contractului.
Proprietarul închiriază, iar Chiriașul ia în chirie imobilul situat la adresa XY compu din... în suprafață de X mp folosită pentru Magazin mixt, în suprafață de X mp Magazie

Chiriașul nu folosește deloc imobilul, cel puțin conform obiectuvului contractului, și nici după 18 luni nu are înregistrat punct de lucru acolo.
Chiar dacă nedeclarat, chiriașul "ocupă" clădirea numai cu scopul ca un alt comerciant să nu dechidă magazin mixt acolo, pentru că într-un alt imobil chiriașul are deja un Magazin mixt.
Imobilul se deteriorează continuu, iar proprietarul nu are resurse financiare pentru renovare. Mai există un alt agent economic, care ar fi interesat să ia în chirie imobilul și să efectueze și reparațiile necesare investind sume semnificative, dar chiriașul din prezent nu dorește desfacerea contractului și atfel înseamnă o piedică pentru proprietar.
Bună ziua,
Dacă există un contract de închiriere cu multe deficiențe, incheiat între două persoane juridice pe o durată de 10 ani, din care a trecut 1,5 ani, proprietarul poate să-și desfacă contractul? Luând în considerare și articolul din contract referitor la reziliere, care arată astfel:
Rezilierea contractului se face prin acordul ambelor părți înainte de termen sau cu un preaviz de 30 zile calendaristice. În situația în care oricare din părți nu respectă aceste condiții va plăti celeilalte părți despăgubiri în valoare de ..... lei/valută.

Chiar și valoarea despăgubirii este lăsată gol în contract doar cu puncte-puncte.

Mulțumesc
Societatea a avut 28 membri, din care 8 au decedat. Adunarea generală a avut loc pe 23 octombrie, au fost prezenți 9 membri, iar încă 7 prin împuterniciri în scris. A fost aprobat și înscrierea a 8 membri noi, firesc, nu în locul celor decedați, e doar o coincidență numărul 8. Capitalul astfel va fi majorat cu 8 părți sociale.
La ORC trebuie la actualizarea actului constitutiv și lista membrilor cu semnături -membrii vechi minus membrii decedați plus membrii noi. Aici n-ar fi nici o problemă pentru că -sper- ar fi posibil dovedirea deceseselor prin certificate de deces.
Dar statutul detaliază și părțile sociale deținute. Și aicia se dorește, din partea soției fostului președinte ca după membrii decedați nu contravaloarea capitalului să fie plătit în valoare de cățiva 10 de lei (și legea 1/2005 detaliază ca drept numai această variantă), ci să fie moștenit, pentru că valorează mult mai mult. DAR încă nu este posibil, din alte motive personale precesul succesoral în cazul soției. Iar, cum am aflat, ORC-ul nu acceptă să figureze în statut nici la lista părților sociale persoane decedate ca posesor, ci numai succesorul, și de aceea ar fi necesar certificatul de moștenire, ce este imposibil de obținut momentan.
Totuși, sunt de acord cu dvs, ca membrii decedați n-ar trebui împiedica înregistrarea noului consiliu administrativ. Și cred că există și o modalitate ca părțile sociale ale membrilor decedați să fie clarificat într-un moment viitor.
Bună ziua,

Am a problemă destul de complexă.
Există o sociatate cooperativă de consum, mai mulți membri au decedat, iar cu un an în urmă a decedat și președintele. Personalul, respectiv contabilii sunt pensionari, o firmă face contabilitatea societății, singura activitate în prezent este închirierea imobilelor. A fost ales de către adunarea generală un nou consiliu administrativ, dar fără formalitățile legale, fără depunerea specimenului la ORC, etc. După ce a urmat o perioadă de câteva luni, când a fost imposibil și convocarea adunării generale, în lipsa cvorumului de prezență. Din cauza unor deficite din trecut, societatea are multe datorii, iar venitul chiriilor ar fi posibil in cca 2 ani acoperirea pierderilor.

Săptămâna trecută a fost posibil convocarea unei adunări generale valabile. A fost aprobat înscrierea a câteva noi membri, a fost ales noul consiliu administrativ, și eu am fost ales ca președinte. Dar eu devin președinte doar dacă ar fi posibil actualizarea actului constitutiv și depunerea specimenului la ORC.

Problemele sunt următoarele:
La ORC nu se acceptă actualizarea actului constitutiv fără radierea membrilor decedați dovedite prin certificat de deces, dar și lista părților sociale trebuie pus la puct.
Referitor la părțile sociale Legea 1/2005 prevede doar următoarele (și nici actul constitutiv nu detaliază mai mult):
Art. 29 In caz de deces, calitatea de membru cooperator inceteaza in ziua decesului, iar drepturile patrimoniale ale succesorului se stabilesc pe baza situatiei financiare anuale incheiate la sfarsitul exercitiului financiar al anului in care a avut loc decesul.
Art. 30 (1) La incetarea calitatii de membru cooperator, acesta sau, dupa caz, succesorii sai au dreptul la plata contravalorii partilor sociale si a dividendelor cuvenite conform situatiei financiare anuale incheiate la sfarsitul exercitiului financiar al anului in care a intervenit cazul de incetare.
(2) Actul constitutiv trebuie sa prevada termenul in care societatea cooperativa este obligata la plata, termen care nu poate fi mai mare de 2 ani de la data nasterii dreptului.
În această societate fostul președinte, soția lui (ca membru și contabil), contabilul șef dețin cele mai mari părți sociale într-un procent de cca 10%, iar alți membri cam de 2%. Dat fiind faptul că ei au investit cei mai mulți bani și muncă în societate, la care aparțin mai multe imobile, este normal, ca soția fostui președinte dorește să moștenească părțile sociale ale soțului decedat, care valorează semnificativ mai mult decât plata contravalorii de câțiva 10 de lei, sau dividendul de 0 lei. Problema este că din motive personale există obstacole în procedura succesorală în cazul soției, și eu personal nici nu cunosc situația celorlaltor membrii decedați. DAR, la ORC nu se acceptă actualizarea actului constitutiv fără clarificarea fiecărei membru și parte socială, și sunt necesare nu doar certificatele de deces pt fiecare membru decedat, dar și certificatele de moștenire pt fiecare parte socială. Iar obținerea certificatelor de moștenire sau derularea procedurii succesorale după fiecare membru decedat e practic imposibil, sau ar dura o eternitate.

Deci, ce ar fi soluția?
Cum pot fi legalizat conducerea aleasă -fără certificate de moștenire, fiindcă la unii dintre decedați nici nu a fost derulat procedura succesorală? Iar în lipsa conducerii este imposibil gestiunea încasărilor și datoriilor, ce este esențial în această situație dificilă a societății.
Și cum pot fi "salvate" părțile sociale a membrilor decedați, în special în situația în care doar în viitor va avea loc procedura succesorală?

Mulțumesc anticipat!
Răspuns la discuția Subinchiriere imobil
Multumesc, dar langa clauza "nu se va subînchiria imobilul" mai este si o clauza ce spune "Chiriașul nu își va putea ceda drepturile rezultând din prezentul contract si nici sa prodeze la o subînchiriere, totala sau partiala, si nici sa le folosească in cadrul unui contract de participațiune, fără consimțământul expres si scris al Proprietarului." Cred ca si contractul de comodat ar fi interpretat ca un fel de cedare a drepturilor.
Dar daca ar fi posibil modificarea contractului cu acordul membrilor cooperative in cadrul adunării generale, cu bune șanse as avea succes.
Buna ziua,

Am o problema destul de complexa cu aspecte juridice, dar si cu aspecte personale. Încerc sa descriu problema cât mai simplu, si va rog sa-mi ajutati.
As dori sa deschid un bar intr-un sat. Singurul imobil ce se afla in centru si ar fi ideal pentru o astfel de afacere se afla in proprietatea societății consumcoop locale. Este si o firma, care are un magazin mixt intr-o alta cladire inchiriata tot de la consumcoop, dar inchiriaza si acest imobil (care ar fi ideal pentru mine) pana la anul 2023 fără sa-l folosească, pentru a împiedica deschiderea unei afaceri concurente.
Eu am vorbit cu patronii firmei, si dansii ar fi de acord sa fie posibil sa ne subînchirieze imobilul, dar contractul de închiriere are o clauza, "nu se va subînchiria imobilul" si unul, care face necesar consimțământul expres si scris al proprietarului in cazul unei subînchirieri.
Eu am predat o cerere către consumcoop in care solicit modificarea contractului si acordul Consumcoop de a fi posibil subînchirierea, in care am detaliat ca peste chiria convenita eu as asigura renovarea imobilului.

Societatea consumcoop din vorba momentan nu desfosoara nici un fel de activitate propriu-zisa numai închiriază imobilele ce au la dispoziție. Cine si cum ar putea sa ia o decizie favorabilă pentru mine (din partea consumcoop)?
Membrii cooperatori in cadrul adunării generale pot sa decida despre o atfel de chestiune, sau numai consiliul de administrare poate lua o astfel de decizie? (Pentru ca membrii cooperatori ar decide favorabil cu mai multă șansa decât consiliul de administrare.)

Multumesc