avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 642 soluții astăzi
Forum Activitate Adevar1

Activitate Adevar1

Multumesc mult pentru raspuns,

Dar nu prea inteleg, de ce curtea a mentionat ca cererile cu valoare redusa sunt aplicabile pana la un prag al creantei de 10.000 lei, articolul 2 aliniatul 1 din regulamentul 861/2007 ne informeaza ca cererile cu valoare redusa sunt aplicabile indiferent de natura instanței, atunci când valoarea cererii, fără să se ia în
considerare dobânzile, cheltuielile și alte costuri, nu depășește 5 000 EUR .

Deci pana la ce valoare sunt aplicabile cererile cu valoare redusa, pana la 10.000 lei sau pana la 5000 de euro?

Articolul 2
Domeniul de aplicare
(1) Prezentul regulament se aplică în cauzele transfrontaliere, astfel
cum sunt definite la articolul 3, în materie civilă și comercială, indi
ferent de natura instanței, atunci când valoarea cererii, fără să se ia în
considerare dobânzile, cheltuielile și alte costuri, nu depășește 5 000
EUR în momentul primirii formularului de cerere de către instanța
competentă. Prezentul regulament nu se aplică în special în materie
fiscală, vamală sau administrativă și nici în ceea ce privește răspunderea
statului pentru acte și omisiuni în cadrul exercitării autorității publice
(acta iure imperii).
Buna ziua, care este diferenta intre cererea in pretentii si cererile cu valori redusa.

As dori o procedura in care sa fiu sigura ca nu exista riscuri sa pierd procesul.

Care are șanse mai mari de câștig? Multumesc mult
Buna ziua, multumesc pentru raspuns. Am achitat taxa de timbru.

Nu inteleg ce vreti sa spuneti cu '' trebuie sa va transformati cererea ''
Curtea mi-a comunicat formularul B : "următoarele sectiuni ale formularului de cerere trebuie completate si/sau rectificate după cum urmeaza:

VA PUNEM IN VEDERE CA PANA LA TERMENUL DE JUDECATA ACORDAT, SA PRECIZATI CEREREA CU PRIVIRE LA VALOARE, AVAND IN VEDERE CA SUMA SOLICITATA PRIN CEREREA DE VALOARE REDUSA FORMULATA DE DVS., DEPASESTE SUMA DE 2000 DE EURO, PREVAZUTA DE ART. 2 ALINIATUL 1 DIN REGULAMENTUL 861/2007 SI SA ACHITATI TAXA JUDICIARA DE TIMBRU DE 200 DE LEI, AVETI POSIBILITATEA SA ACHITATI TAXA DE TIMBRU PE SITE.

Am plătit taxa de timbru, dar nu inteleg ce trebuie sa fac in legatura cu celalalta intrebare a curții ( SA PRECIZATI CEREREA CU PRIVIRE LA VALOARE) ?

Va rog sa ma ajutați ce a vrut curtea sa spuna prin aceasta ? Ce trebuie sa fac sa pot sa ii răspund

MULȚUMESC MULT

Multumesc pentru raspuns.

Care este diferenta intre cererea in pretentii si procedura la care am aplicat eu anterior (adica procedura europeana privind cererile cu valori reduse).

As dori o procedura in care sa fiu sigura ca nu exista riscuri sa pierd procesul.

Care are șanse mai mari de câștig?

CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:

Apelând la un avocat pt a va maximiza șansele de câștig sau măcar la o consultație pt a va spune dacă aveți sau nu șanse în demersul dvs ținând cont de situația de fapt,probele pe care le puteți produce etcetc.

Cum pot sa fac o acțiune în pretenții?

CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:

Mai introduceți actiunea odata încercând sa faceți precizările solicitate de instanta..Succes!

Da, acțiunea a fost respinsă în prima etapa a judecarii. Motivul a fost că nu am răspuns la formularul B, in care de fapt instanța mi-a cerut să confirm "valoarea cererii"
Mulțumesc mult pentru mesaj. Ce fel de aplicatie trebuie sa fac. Merci mult

CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:

Procedura era sa fi apelat de la început la un av pt a evita astfel de situații neplăcute.Daca acțiunea v a fost anulata în procedura prealabila,v a fost respinsa și cererea de reexaminare (nu este f clar din postarea dvs)atunci nu este un capăt de tara, puteți introduce acțiunea din nou.

Sunt destul de dezamăgita să vă spun că mi-am pierdut dosarul din cauza unei neînțelegeri cu privire la cererea instanței. Am plătit taxa de timbru la timp, dar instanța mi-a cerut să confirm valoarea cererii. Am crezut că am furnizat deja aceste informații în formularul meu de cerere și nu mi-am dat seama că trebuie să completez Formularul B; Am crezut că este suficient să plătesc taxa judiciară. Din păcate, instanța nu a avut ocazia să-mi examineze cazul. La apelul din 26 noiembrie am pierdut din nou. Cazul meu implică un accident de mașină în care eu sunt victima, dar instanța nu a audiat situația mea. Compania de asigurări nu m-a mai contactat cu privire la despăgubiri. Care sunt opțiunile mele acum? Cum pot recupera pierderile suferite în urma accidentului? Mașina mea încă nu este reparată și nu mai primesc niciun răspuns de la compania de asigurări.
Mai pot să fac apel la justiție? și, dacă da, care este procedura pentru asta?
Vă mulțumesc mult pentru ajutor.
Buna ziua,

Am primit recent următoarea citatie de la Tribunal. Pana acum cazul era in Apel. Eu fiind apelant.

C I T A Ţ I E

Stimată doamnă/Stimate domn,
Sunteţi chemat în această instanţă, în data de Noiembrie 2024, ora.. în calitate de apelant, în proces cu ... în calitate de intimat.
În caz de neprezentare a părţilor, se va putea trimite un înscris, judecata urmând a se face în lipsă.
Prin înmânarea citaţiei, sub semnătură de primire, personal ori prin reprezentant legal sau convenţional ori
prin funcţionarul sau persoana însarcinată cu primirea corespondenţei pentru un termen de judecată, cel citat
este prezumat că are în cunoştinţă şi termenele de judecată ulterioare aceluia pentru care citaţia i-a fost
înmânată.
L.S. PRESEDINTE

Nu pot sa ma prezint in aceasta data, va rog sa ma informați în ce consta acest " inscris" pentru ca judecata sa se faca in lipsa, exista un sablon, pentru neprezentare?

Puteți sa-mi puneți de asemenea, în mod normal, care sunt termenele de judecată ulterioare ulterioare aceluia pentru care citaţia mi-a fost înmânată? In general cum se desfășoară.

De-asemenea au fost atașate la citatie niște înștiințări ( le trimit mai jos) puteți sa-mi spuneti va rog ce trebuie sa fac cu ele? Și de ce le-am primit?

citatie
în conformitate cu art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă, vă înştiinţăm că la data de ……………………,
ora ……….. am procedat la afişarea prezentei, nefiind îndeplinite condiţiile de înmânare a următoarelor acte de
procedură: citaţie, în legătură cu dosarul cu nr. , aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a
CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .
Vă comunicăm că sunteţi în drept să vă prezentaţi după o zi de la afişarea prezentei, dar nu mai mult de 7 zile, pentru
înmânarea actelor de procedură la sediul Primăriei . De asemenea, menţionăm că, în cazul în care, fără motive temeinice, nu
vă prezentaţi pentru comunicarea actelor în termenul de 7 zile, actele de procedură se vor considera comunicate la împlinirea
acestui termen.
Agent însărcinat cu înmânarea: ………………………………..………….……………………………………….
(nume, prenume, funcţia)
Semnătura: .………………………………………….
Dosar nr....., litigii cu profesionistii- Apel Complet:
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
DOVADA DE ÎNMÂNARE
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul
(nume, prenume,
funcţia).............................................................................................., având de înmânat următoarele acte de procedură: citaţie, în
legătură cu dosarul cu nr. ...

aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA , m-am deplasat in ,....unde ( )actele au fost înmânate destinatarului la locaţia desemnată de instanţă, iar acesta a semnat dovada / ( )actele
au fost înmânate numitului/ei
(nume, prenume) …………………………………..……………………..…………… şi acesta/aceasta a semnat
dovada / ( )actele au fost înmânate destinatarului, care a semnat dovada, în locaţia………………………………………………..
Primitor
Calitatea primitorului: ( )destinatar / (
)administrator sau portar/înlocuitor portar al
clădirii / ( )funcţionar sau persoană însărcinată cu
primirea corespondenţei / ( )persoană majoră din
familie sau care locuieşte cu destinatarul / ( )altă
calitate ……………………………………………………...
Act de identitate: (tipul, seria şi/sau numărul): ……………………..
Semnătura: …………….. ………………………………………………
Declarant (persoană care a făcut înmânarea)
Calitatea declarantului: ( )agent însărcinat cu înmânarea / (
) funcţionar desemnat pentru primirea corespondenţei de către
unitatea militară, căpitănia portului, administraţia
penitenciarului, administraţia aşezământului de asistenţă
medicală sau socială ………………………… / ( )funcţionar
desemnat pentru înmânarea actelor procedurale la sediul
Primăriei
Semnătura: ……………..………………………………………………

CONFIRMARE DE PREDARE A ACTELOR DE PROCEDURĂ
în cazurile prevăzute la art. 162 şi art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul ………………………………………………….., agent însărcinat cu înmânarea
actelor de procedura aferente dosarului cu nr. numitului/ei la adresa , dosar aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .2, ARAD,
ROMÂNIA, am predat actele de procedură numitului/ei ……………..………………………………………………, în calitate de funcţionar
desemnat pentru ( ) primirea corespondenţei la unitatea militară/căpitănia portului/administraţia închisorii/administraţia
aşezământului de asistenţă medicală/socială ……………………………………..……………………….….. / ( ) funcţionar desemnat pentru
înmânarea actelor procedurale la sediul Primăriei
Predă : ………….........................................................................................,
agent însărcinat cu înmânarea actelor de procedură
Semnătura:..………………………………….. ………………………………….....
Primeşte: ………….........................................................................................,
funcţionar desemnat
Semnătura:..………………………………….. …………………

Dosar nr. , Litigii cu profesioniştii - Apel Complet:
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
PROCES-VERBAL DE ÎNMÂNARE
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul
(nume, prenume,
funcţia).............................................................................................., având de înmânat următoarele acte de procedură: citaţie,
în legătură cu dosarul cu nr. aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA, m-am deplasat în .... ultimul domiciliu al numitului/ei, unde unde am întocmit prezentul proces-verbal din următoarele motive:
( )Actele de procedură au fost predate administratorului clădirii/portarului/agentului de pază, numitul/a* ………………………………………………..…………, C.I.** seria…, nr………………, Semnătura………………… / ( )destinatarul sau
persoana majoră din familie sau care locuieşte cu destinatarul/administratorul clădirii/portarul/agentul de pază,
numitul*…………………………………………………………… [ ] a primit actele, dar a refuzat semnarea dovezii de înmânare [ ] a
primit actele, dar nu a putut semna dovada de înmânare deoarece ………………..………………………….…..…. / ( )destinatarul sau
persoana majoră din familie care locuieşte cu destinatarul/administratorul clădirii/portarul/agentul de pază [ ] sunt absenţi [ ]
refuză primirea actelor, iar actele [ ] au fost depuse la cutia poştală [ ] în lipsa cutiei poştale, a fost afişată înştiinţarea, iar
actele sunt/vor fi depuse la sediul Primăriei / ( )actele au fost depuse la căsuţa poştală închiriată / ( )m-am aflat în
imposibilitatea comunicării actelor de procedură şi returnez la instanţa emitentă actele, deoarece: [ ] imobilul a fost demolat
[ ] imobilul este nelocuibil sau de neîntrebuinţat [ ] destinatarul nu mai locuieşte la acea adresă [ ] alte motive ………………………………………………………………….
Declarant (agent însărcinat cu înmânarea actelor)(nume, prenume, funcţia)………….………………………………………, Semnătura:
……..………………
( )Subsemnatul*………………..……….…………………..…………………………, funcţionar desemnat al Primăriei pentru înmânarea
actelor procedurale specifice instanţelor de judecată, la data de……….…………., ora…………, declar că ( )destinatarul a primit
actele, dar a refuzat semnarea dovezii de înmânare / ( )destinatarul a primit actele, dar nu a putut semna dovada de înmânare
deoarece ………………..………………………….…..…., ( )returnez instanţei emitente actele de procedură, deoarece termenul legal
pentru comunicarea actelor s-a împlinit, iar destinatarul sau reprezentantul acestuia nu s-a prezentat pentru înmânare.
*) numele, prenumele, calitatea sau funcţia - după caz;
**) se completează în situaţia în care înmânarea citaţiei se face potrivit dispoziţiilor art.162 CPC
Semnătura:…………………………………………………….
Data prezentării
DOVADA / PROCES VERBAL DE ÎNMÂNARE
Către
TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA Oficiul poştal:…….……..…………..
V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA Recomandata nr.: …………............
Data înapoierii Data sosirii
Dosar nr. , Litigii cu profesioniştii - Apel Complet: Data prezentării
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
CONFIRMARE DE PREDARE A ACTELOR DE PROCEDURĂ
în cazurile prevăzute la art. 162 şi art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă
Către
TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA Oficiul poştal:…….……..…………..
V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA Recomandata nr.: …………............
Data înapoierii Data sosirii

Va mulțumesc foarte mult
Mel