Da, acțiunea a fost respinsă în prima etapa a judecarii. Motivul a fost că nu am răspuns la formularul B, in care de fapt instanța mi-a cerut să confirm "valoarea cererii"
Mulțumesc mult pentru mesaj. Ce fel de aplicatie trebuie sa fac. Merci mult
CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:
Procedura era sa fi apelat de la început la un av pt a evita astfel de situații neplăcute.Daca acțiunea v a fost anulata în procedura prealabila,v a fost respinsa și cererea de reexaminare (nu este f clar din postarea dvs)atunci nu este un capăt de tara, puteți introduce acțiunea din nou.
Sunt destul de dezamăgita să vă spun că mi-am pierdut dosarul din cauza unei neînțelegeri cu privire la cererea instanței. Am plătit taxa de timbru la timp, dar instanța mi-a cerut să confirm valoarea cererii. Am crezut că am furnizat deja aceste informații în formularul meu de cerere și nu mi-am dat seama că trebuie să completez Formularul B; Am crezut că este suficient să plătesc taxa judiciară. Din păcate, instanța nu a avut ocazia să-mi examineze cazul. La apelul din 26 noiembrie am pierdut din nou. Cazul meu implică un accident de mașină în care eu sunt victima, dar instanța nu a audiat situația mea. Compania de asigurări nu m-a mai contactat cu privire la despăgubiri. Care sunt opțiunile mele acum? Cum pot recupera pierderile suferite în urma accidentului? Mașina mea încă nu este reparată și nu mai primesc niciun răspuns de la compania de asigurări.
Mai pot să fac apel la justiție? și, dacă da, care este procedura pentru asta?
Vă mulțumesc mult pentru ajutor.
Am primit recent următoarea citatie de la Tribunal. Pana acum cazul era in Apel. Eu fiind apelant.
C I T A Ţ I E
Stimată doamnă/Stimate domn,
Sunteţi chemat în această instanţă, în data de Noiembrie 2024, ora.. în calitate de apelant, în proces cu ... în calitate de intimat.
În caz de neprezentare a părţilor, se va putea trimite un înscris, judecata urmând a se face în lipsă.
Prin înmânarea citaţiei, sub semnătură de primire, personal ori prin reprezentant legal sau convenţional ori
prin funcţionarul sau persoana însarcinată cu primirea corespondenţei pentru un termen de judecată, cel citat
este prezumat că are în cunoştinţă şi termenele de judecată ulterioare aceluia pentru care citaţia i-a fost
înmânată.
L.S. PRESEDINTE
Nu pot sa ma prezint in aceasta data, va rog sa ma informați în ce consta acest " inscris" pentru ca judecata sa se faca in lipsa, exista un sablon, pentru neprezentare?
Puteți sa-mi puneți de asemenea, în mod normal, care sunt termenele de judecată ulterioare ulterioare aceluia pentru care citaţia mi-a fost înmânată? In general cum se desfășoară.
De-asemenea au fost atașate la citatie niște înștiințări ( le trimit mai jos) puteți sa-mi spuneti va rog ce trebuie sa fac cu ele? Și de ce le-am primit?
citatie
în conformitate cu art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă, vă înştiinţăm că la data de ……………………,
ora ……….. am procedat la afişarea prezentei, nefiind îndeplinite condiţiile de înmânare a următoarelor acte de
procedură: citaţie, în legătură cu dosarul cu nr. , aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a
CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .
Vă comunicăm că sunteţi în drept să vă prezentaţi după o zi de la afişarea prezentei, dar nu mai mult de 7 zile, pentru
înmânarea actelor de procedură la sediul Primăriei . De asemenea, menţionăm că, în cazul în care, fără motive temeinice, nu
vă prezentaţi pentru comunicarea actelor în termenul de 7 zile, actele de procedură se vor considera comunicate la împlinirea
acestui termen.
Agent însărcinat cu înmânarea: ………………………………..………….……………………………………….
(nume, prenume, funcţia)
Semnătura: .………………………………………….
Dosar nr....., litigii cu profesionistii- Apel Complet:
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
DOVADA DE ÎNMÂNARE
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul
(nume, prenume,
funcţia).............................................................................................., având de înmânat următoarele acte de procedură: citaţie, în
legătură cu dosarul cu nr. ...
aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA , m-am deplasat in ,....unde ( )actele au fost înmânate destinatarului la locaţia desemnată de instanţă, iar acesta a semnat dovada / ( )actele
au fost înmânate numitului/ei
(nume, prenume) …………………………………..……………………..…………… şi acesta/aceasta a semnat
dovada / ( )actele au fost înmânate destinatarului, care a semnat dovada, în locaţia………………………………………………..
Primitor
Calitatea primitorului: ( )destinatar / (
)administrator sau portar/înlocuitor portar al
clădirii / ( )funcţionar sau persoană însărcinată cu
primirea corespondenţei / ( )persoană majoră din
familie sau care locuieşte cu destinatarul / ( )altă
calitate ……………………………………………………...
Act de identitate: (tipul, seria şi/sau numărul): ……………………..
Semnătura: …………….. ………………………………………………
Declarant (persoană care a făcut înmânarea)
Calitatea declarantului: ( )agent însărcinat cu înmânarea / (
) funcţionar desemnat pentru primirea corespondenţei de către
unitatea militară, căpitănia portului, administraţia
penitenciarului, administraţia aşezământului de asistenţă
medicală sau socială ………………………… / ( )funcţionar
desemnat pentru înmânarea actelor procedurale la sediul
Primăriei
Semnătura: ……………..………………………………………………
CONFIRMARE DE PREDARE A ACTELOR DE PROCEDURĂ
în cazurile prevăzute la art. 162 şi art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul ………………………………………………….., agent însărcinat cu înmânarea
actelor de procedura aferente dosarului cu nr. numitului/ei la adresa , dosar aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .2, ARAD,
ROMÂNIA, am predat actele de procedură numitului/ei ……………..………………………………………………, în calitate de funcţionar
desemnat pentru ( ) primirea corespondenţei la unitatea militară/căpitănia portului/administraţia închisorii/administraţia
aşezământului de asistenţă medicală/socială ……………………………………..……………………….….. / ( ) funcţionar desemnat pentru
înmânarea actelor procedurale la sediul Primăriei
Predă : ………….........................................................................................,
agent însărcinat cu înmânarea actelor de procedură
Semnătura:..………………………………….. ………………………………….....
Primeşte: ………….........................................................................................,
funcţionar desemnat
Semnătura:..………………………………….. …………………
Dosar nr. , Litigii cu profesioniştii - Apel Complet:
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
PROCES-VERBAL DE ÎNMÂNARE
În data de ……………………, la ora………, subsemnatul
(nume, prenume,
funcţia).............................................................................................., având de înmânat următoarele acte de procedură: citaţie,
în legătură cu dosarul cu nr. aflat pe rolul instanţei TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA cu sediul în V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA, m-am deplasat în .... ultimul domiciliu al numitului/ei, unde unde am întocmit prezentul proces-verbal din următoarele motive:
( )Actele de procedură au fost predate administratorului clădirii/portarului/agentului de pază, numitul/a* ………………………………………………..…………, C.I.** seria…, nr………………, Semnătura………………… / ( )destinatarul sau
persoana majoră din familie sau care locuieşte cu destinatarul/administratorul clădirii/portarul/agentul de pază,
numitul*…………………………………………………………… [ ] a primit actele, dar a refuzat semnarea dovezii de înmânare [ ] a
primit actele, dar nu a putut semna dovada de înmânare deoarece ………………..………………………….…..…. / ( )destinatarul sau
persoana majoră din familie care locuieşte cu destinatarul/administratorul clădirii/portarul/agentul de pază [ ] sunt absenţi [ ]
refuză primirea actelor, iar actele [ ] au fost depuse la cutia poştală [ ] în lipsa cutiei poştale, a fost afişată înştiinţarea, iar
actele sunt/vor fi depuse la sediul Primăriei / ( )actele au fost depuse la căsuţa poştală închiriată / ( )m-am aflat în
imposibilitatea comunicării actelor de procedură şi returnez la instanţa emitentă actele, deoarece: [ ] imobilul a fost demolat
[ ] imobilul este nelocuibil sau de neîntrebuinţat [ ] destinatarul nu mai locuieşte la acea adresă [ ] alte motive ………………………………………………………………….
Declarant (agent însărcinat cu înmânarea actelor)(nume, prenume, funcţia)………….………………………………………, Semnătura:
……..………………
( )Subsemnatul*………………..……….…………………..…………………………, funcţionar desemnat al Primăriei pentru înmânarea
actelor procedurale specifice instanţelor de judecată, la data de……….…………., ora…………, declar că ( )destinatarul a primit
actele, dar a refuzat semnarea dovezii de înmânare / ( )destinatarul a primit actele, dar nu a putut semna dovada de înmânare
deoarece ………………..………………………….…..…., ( )returnez instanţei emitente actele de procedură, deoarece termenul legal
pentru comunicarea actelor s-a împlinit, iar destinatarul sau reprezentantul acestuia nu s-a prezentat pentru înmânare.
*) numele, prenumele, calitatea sau funcţia - după caz;
**) se completează în situaţia în care înmânarea citaţiei se face potrivit dispoziţiilor art.162 CPC
Semnătura:…………………………………………………….
Data prezentării
DOVADA / PROCES VERBAL DE ÎNMÂNARE
Către
TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA Oficiul poştal:…….……..…………..
V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA Recomandata nr.: …………............
Data înapoierii Data sosirii
Dosar nr. , Litigii cu profesioniştii - Apel Complet: Data prezentării
Termen de judecată: Noiembrie 2024 Sala:
CONFIRMARE DE PREDARE A ACTELOR DE PROCEDURĂ
în cazurile prevăzute la art. 162 şi art. 163 din Legea 134/2010 privind Codul de procedură civilă
Către
TRIBUNALUL ARAD, SECTIA a II-a CIVILA Oficiul poştal:…….……..…………..
V. MILEA NR .2, ARAD, ROMÂNIA Recomandata nr.: …………............
Data înapoierii Data sosirii
Am înaintat o cauză la Curtea de Justiție Arad împotriva unei companii de asigurări (pârâta) cu mine reclamantă. Dosarul nu a început încă pentru că compania de asigurări a primit abia acum scrisoarea de la instanța de judecată și prima citație va fi emisă până pe 21. Nici măcar taxa de timbru nu am plătit încă.
Compania de asigurări m-a contactat și mi-a cerut să închid cazul la curtea de justiție, pentru că îmi va plăti o sumă de bani - pe care neavand incotro poate o voi accepta
Dar în schimbul banilor ei mi-au cerut confirmare de la curtea din Arad ca am închis cazul. Ei vor sa semneze cu mine un contract în care sa spună asta.
Întrebarea este cum pot sa închid cazul și primi o confirmare de la curtea de justiție?
Vă mulțumesc foarte mult pentru răspuns.
De asemenea, cred că este o eroare deoarece citația este datată 10.11.2023, iar pe site-ul instanței reiese că:
Data inregistrarii 09.11.2023
Data ultimei modificari: 10.11.2023
Sectie: Sectie unica
Materie: Civil
Obiect: cerere de valoare redusă
Stadiu procesual: Fond
As putea oare sa sun la judecatorie sa intreb daca trebuie sa fac ceva in legatura cu aceasta citatie?
Multumesc mult.
As dori sa menționez ca am aplicat prin Cererea cu valoare redusa, iar pe site e-justice.europa.eu, se menționează ca :
Articolul 25 alineatul (1) litera (d) - mijloacele de comunicare sau notificare pe cale electronică de exprimare a consimțământului
Art. 205 alin. (2) lit. a) CPC
Întâmpinarea va cuprinde numele și prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau reședința pârâtului ori, pentru persoanele ......etc
. 194 lit. (a) CPC
Cererea de chemare în judecată va cuprinde:
a) numele și prenumele, domiciliul sau reședința părților ori, pentru persoane juridice, denumirea și sediul lor. De asemenea, cererea va cuprinde și codul numeric personal sau, după caz, codul unic de înregistrare ori codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare în registrul comerțului sau....etc
Deci considerați acum ca este în regula sa primesc solicitarea de a completa intampinarea?
Madalina Mihaela I. Moceanu a scris:
Bună seara!
Daca dvs.sunteti reclamanta, nu înțeleg de ce ați primit comunicare să depuneți întâmpinare( întâmpinarea trebuind depusă de pârât?!).
Va recomand să apelați la serviciile unui avocat din zona dvs., daca nu aveți deja unul.
Bună seara. Va rog mult ma puteti ajuta cu urmatoarele.
În urmă cu ceva timp, eu și fiica mea (în vârstă de 8 ani la momentul accidentului) am fost victimele unui accident de circulație, soldat cu răni și pagube materiale. Am fost rănită la coloană și a trebuit să fiu în concediu medical, iar fiica mea a avut dureri la mișcarea gâtului și dupa accident am suferit amandoua de anxietate, ea neputând să-și facă temele și plangand si facand isterie multe saptamani dupa accident cand trebuie să calatorească cu mașina. Societatea de asigurări care se ocupă de caz nu dorește să ne plătească nici jumătate din sumele pierdute în urma acestui accident (pt. tratamentul medial, salariul pierdut și durerea și suferința). Iar pentru reparația mașinii nu oferă detalii și nu vor să plătească cât ar trebui, deși accidentul este 100% din vina lor, ceea ce nu neagă. Cazul a ajuns în judecatorie- materie: civila, eu fiind reclamanta.
Recent am primit o Comunicare adresa de la judecatorie pe numele fiicei mele - eu ca reprezentant. Aceasta comunicare e astfel:
''In legdturi cu dosarul avand datele de identificare de mai sus, in calitate de RECLAMANT, va comunicem
cd ln termen de 30 zile de la primirea prezentei comuniceri, sub sanctiunea decederii din dreptul de a
mai depune probe 9i de invoca exceptiil, aveti obligatia de a depune intempinarea. Depuneli
documentele solicitate gi inscrisurile doveditoare intr-un exemplar pentru instante 9i cate un exemplar
pentru fiecare parte, cf. art. 150 NCPC
Conform art. 205 alin. (2) din Legea 13412010 privind Codul de procedura civile, intampinarea trebuie se
cuprinde:
a) numele gi prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau regedinta paratului ori, pentru persoanele
juridice, denumirea gi sediul, precum gi, dupe caz, codul unic de inregistrare sau codul de identificare
fisca15, numdrul de inmatriculare in registrul come(ului ori de inscriere in registrul persoanelor juridice 9i
contul bancar, dace reclamantul nu le-a mentionat in cererea de chemare in judecata. Dispozitiile art. 148
alin. (1) teza a ll-a sunt aplicabile in mod corespunzitor. Daci paretul locuie$te in streinetate, va areta 9i
domiciliul ales in Romania, unde urmeazi sA i se faci toate comunicdrile privind procesul;
b) excepliile procesuale pe care paratule invoce fate de cererea reclamantului;
c) raspunsul la toate pretentiile gi motivele de fapt 9i de drept ale cererii;
d) dovezile cu care se apari impotriva fiecerui capet din cerere, dispozitiile art. 194 lit. e) fiind aplicabile in
mod corespunzator;
e) semnitura.
1) in afara celor de ordine publice, daci legea nu prevede altfe
As fi foarte recunoascatoare daca ma puteti ajuta , ce trebuie sa fac acum,
Nu stiu. Precizez, de asemenea ca, sora cu handicap are capacitate mintală redusă, așa că nu știu cum au reușit să realizeze succesiunea, si sa imparta noua casă excluzandu-le pe surori, pentru că nu a primit asistență juridică sau vreo altă asistență care să o ajute să ia o decizie în deplină cunoștință de cauză.
Totodata, la cererea bunicii, mama a imprumutat mai multe sume de la Casa de Ajutor Reciproc pentru plata diferentei la noua casa; bani care pe o perioada de mai multi ani, i-a returnat ulterior la CAR din propriul ei salar, si pe care nu i-a primit niciodata innapoi de la bunica sau fratele care au devenit ulteriori proprietarii casei.
Acest imprumut pe care l-a realizat mama a avut loc acum aprox. 35-40 de ani. Poate sa ceara drept de creanta?