Buna ziua
Va multumesc mult pentru raspunsul oferit. O zi frumoasa.
Cornel Vasile a scris:
1. Inainte de 19 octombrie 2018, va trebui sa va faceti angajarea la PFA-ul sotiei.
2. Sunt mai multi pasi de efectuat pentru angajare :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.
2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.
Salariatul va merge sa efectueze controlul medical pentru angajare.
3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).
Inspecţia Muncii pune la dispoziţia angajatorilor o versiune actualizată a aplicației Revisal pentru transmiterea registrului de evidenţă a salariaţilor în format electronic conform prevederilor HG nr. 905/2017 [ link extern ]
4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul. Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.
5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Buna ziua
Pe 19 decembrie copilul face 2 anisori.
Sotia are Pfa din 2015.
Eu sunt in CCC si vreau sa ma angajez / sa lucrez cu ea, pe Pfa, nu la vechiul angajator de la care am plecat cu demisie inainte de nasterea copilului.
1. Se poate sa beneficiez de stimulent de insertie? Ce acte am nevoie?
2. Si, cum trebuie sa procedam ca sa ma angajeze pe Pfa-ul ei?
Inca o intrebare mai am
- le vand catre noul Srl sau catre mine, dar cu un pret de achizitie sau pretul second hand? Ca sunt uzate aparatele, nu sunt noi.
Am inteles.
Va multumesc frumos pentru raspuns.
O zi buna va doresc.
george-neagu a scris:
Toate bunurile de natura obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe existente pe pfa si trecute in registrul inventar va trebui ori sa vi le vindeti dumneavoastra sau sa le vindeti cate srl-ul pe are il veti deschide. Si numai dupa aceea sa radiati pfa-ul. Oricum, chiar daca faceti treaba asta acum, ori ca suspendati pfa-ul, odata si odata tot acolo veti ajunge sa platiti impozit pe valoarea incasata de pe urma vanzarii acelor bunuri caci nu este alta cale. Si nici sa va taraiti cu acel pfa daca oricum nu veti mai lucra pe el, nu este deloc recomandat. Acum impozitu pe venit este 10%.
Buna ziua
Am un pfa din 2015 si doresc sa il inchid pentru a deschide un Srl micro.
Am gasit aici pe site un articol din 2016 in care se explica pasii de radiere, va multumesc de info.
Intrebarea este:
Daca am cumparate diverse aparate (imprimanta, ghilotina, pc) si radiez pfa-ul, voi fi nevoita sa achit 16% impozit pe ele? Asa imi spunea cineva, si ca mai bine ar fi sa suspend activitatea decat sa o radiez.
Va multumesc pentru timpul acordat, astept un raspuns daca se poate.
Buna ziua,
Am un PFA din 2015. Ce declaratii trebuie sa depun pentru a-mi merge vechimea pe cartea de munca? Trebuie sa fac un contract individual de munca? Sau ajunge sa platesc toate taxele, inclusiv Declaratia 600?
De asemenea, daca vreau sa il angajez pe sotul meu la PFA, ce hartii imi trebuie si unde sa le depun?
Un 2018 plin de realizari va doresc.
Cu stima, Adelina.
Buna ziua,
Am un PFA (activitati design), cu sediul social intr-o camera (din doua), la o casa. Am incheiat contract de comodat cu proprietarul, care este mama mea. Pfa-ul este din 2015 activ, dar nu imi desfasor activitatea la sediul social si nu am nici punct de lucru, lucrez online.
Am citit pe site ca trebuie sa depun o declaratie in legatura cu sediul social.
"Pe scurt, indiferent dacă există sau nu activitate, trebuie să depuneţi declaraţia pentru clădirea unde este înregistrat un sediu social ori un punct de lucru!"
Care anume? Unde o pot gasi si unde trebuie sa o depun? Pana la 31 mai am citit?
Buna ziua,
Am un PFA si realizez venituri in Romania din activitati de design.
As dori sa stiu de ce trebuie sa platesc 80 lei pe luna la Finante, pentru asigurari medicale. Sau mai bine formulata intrebarea, cum as putea sa platesc aceste taxe ca PFA, nu ca persoana fizica.
Am observat ca si la PFA platesc CAS si CASS. Care este diferenta?