avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Activitate corbul60

Activitate corbul60

Buna ziua,

Am o nelamurire: cum poate o persoana fizica, in mod legal, sa intermedieze vanzarea unui imobil?

Situatie concreta: vanzatorul detine un imobil pe care doreste sa`l vand cu suma X, PF(intermediarul) cunoaste un tert(cumparator) care doreste sa cumpere acel imobil pentru suma Y(care e mai mare ca suma X).

Intrebare: Va rog sa`mi oferiti o solutie legala prin care Intermediarul(persoana fizica) poate sa incaseze diferenta dintre suma X si suma Y, avand in vedere ca vanzatorul e dispus sa vanda cu suma X si cumparatorul e dispus ca cumpere cu suma Y, diferenta de pret fiind considerata comisionul intermediarului.

Mi sa spus ca ar exista un contract numit: Contract de curtaj prin care s`ar putea incasa legal suma reprezentant comsionul intermediarului. Se doreste semnarea unui contract intre intermediar si vanzator prin care vanzatorul sa fie obligat sa`i inmaneze diferenta dintre suma X si suma Y intermediarului imediat dupa semnarea contractului de vanzare cumparare si incasarea sumei Y.

Orice sfat util este pe deplin apreciat.

Multumesc anticipat.
Salut,

Spuneti-mi va rog cum pot legal sa-l oblig pe cel care reprezinta asociatia de proprietari(cred ca e presedinte am gresit eu cand am zis administrator) sa imi semneze aprobarea pt constituire sediu social. Faza e ca vecini pe plan orizontal si vertical mi-au dat acordul in scris, dar nebunu de la asociatie o amana la nesfarsit.

Administrator ... presedinte ... cred ca e acelasi tip ... in orice caz ... nu vrea sa imi dea acordul ... se face ca nu intelege ce vreau si ma tot amana pe diferite motive: odata vrea contractul de comodat autentificat la notar, altadata imi cere formular tip de la RC unde sa scrie ce vreau eu de la el, si tot felul de nebunii.

Dati-mi te rog o solutie practica, o plangere pe undeva, o cerere oficiala catre asociatie, etc ....
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati intr-o problema URGENTA:

Doresc sa constitui o societate comerciala si am depus in acest sens dosarul cu toate actele necesare la Registrul Comertului. Dupa cateva zile am fost sa ridic certificatul de inregistrare si aflu de la un angajat al Registrului ca imi trebuie si ... acordul administratorului asociatiei de proprietari pentru a stabili sediul social in aparatamentul cu care eu(persoana juridica nou infiintata) am facut contract de comodat pentru sediu social.
Mentionez ca am in prealabil am obtinut acordul vecinilor direct afectati, cei de langa ap., de sub si de deasupra ap. pt a-mi constitui sediu social, iar contractul de comodat este semnat de mine(in numele societatii) si de catre proprietarii ap.

Am fost la administratorul asociatiei de proprietari de care apartine acel ap. si surpriza: refuza sa-si dea acordul pe diferite motive: contractul de comodat ba trebuie autentificat la notar(in mod cert legea nu cere) ba vrea ca Registrul Comertului sa faca cerere catre el(administrator) si sa-i ceara sa-si dea acordul si alte motive aberante. Intr-un cuvant? NU VREA sa-si dea acordul ... si cu asta basta.

Acum ... cum pot legal sa-l fac sa-si dea acordul silit, pentru ca Registrul Comertului nu-mi inreg firma pe acel sediu social fara acordul administratorului asociatiei de proprietari .... SAU va rog sa-mi dati sfaturi despre cum pot obtine altfel acest acord, ma refer la o cerere ceva, ori alte idei.

Va rog sa-mi raspundeti cat mai repede pentru ca dosarul de inmatriculare a firmei a fost deja la judecatorul delegat si acum sta undeva suspendat intre refuz si completare .... si depind de o stampila a unui administrator uitat de Dzeu pe pamant ....
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati intr-o problema URGENTA:

Doresc sa constitui o societate comerciala si am depus in acest sens dosarul cu toate actele necesare la Registrul Comertului. Dupa cateva zile am fost sa ridic certificatul de inregistrare si aflu de la un angajat al Registrului ca imi trebuie si ... acordul administratorului asociatiei de proprietari pentru a stabili sediul social in aparatamentul cu care eu(persoana juridica nou infiintata) am facut contract de comodat pentru sediu social.
Mentionez ca am in prealabil am obtinut acordul vecinilor direct afectati, cei de langa ap., de sub si de deasupra ap. pt a-mi constitui sediu social, iar contractul de comodat este semnat de mine(in numele societatii) si de catre proprietarii ap.

Am fost la administratorul asociatiei de proprietari de care apartine acel ap. si surpriza: refuza sa-si dea acordul pe diferite motive: contractul de comodat ba trebuie autentificat la notar(in mod cert legea nu cere) ba vrea ca Registrul Comertului sa faca cerere catre el(administrator) si sa-i ceara sa-si dea acordul si alte motive aberante. Intr-un cuvant? NU VREA sa-si dea acordul ... si cu asta basta.

Acum ... cum pot legal sa-l fac sa-si dea acordul silit, pentru ca Registrul Comertului nu-mi inreg firma pe acel sediu social fara acordul administratorului asociatiei de proprietari .... SAU va rog sa-mi dati sfaturi despre cum pot obtine altfel acest acord, ma refer la o cerere ceva, ori alte idei.

Va rog sa-mi raspundeti cat mai repede pentru ca dosarul de inmatriculare a firmei a fost deja la judecatorul delegat si acum sta undeva suspendat intre refuz si completare .... si depind de o stampila a unui administrator uitat de Dzeu pe pamant ....
Mersi Romy si AVLIL , meritati cate un 10+ pentru sfaturi & rabdare =D>
Ok, ambii administratori au puteri egale, administreaza SC in mod egal si separat(nefiind obligati sa ia deciziile doar impreuna) dar ca sa nu mai fie specificat pentru fiecare administrator in parte drepturile si obligatiile sale, cum s-ar putea proceda?

Va rog sa-mi oferiti un exemplu concret de prevedere care ar trebui introdusa in actul constitutiv ... sper ca nu devin prea pisalog :">
Multumesc AVLIL, sunt la inceput in domeniu si nu vreau sa fac nici o greseala, de aceea prefer sa apelez la sfaturile unor oameni mai experimentati ca mine :">

Partea din actul constitutiv care ma intereseaza arata asa:

Art.10 CONDUCEREA, ADMINISTRAREA SI REPREZENTAREA SOCIETATII
(1) Conducerea, administrarea si reprezentarea societatii se va realiza de catre:
a) asociatul unic dl. xxxxxxx, cetatean roman, nascut la data de xx.xx.xxxx in xxxx, judetul xxx, si domiciliat in xxxx, Str. xxxx, Nr. xx, Bl. xx, Sc. xx, Ap. xx, judetul xxxxx, identificat cu BI seria xx nr. xxxxx, eliberat de Politia xxx, la data de xx.xx.xxx, CNP xxxxxxxxxxxxx, cu puteri nelimitate.
b) dl. xxxx, cetatean roman, nascut la data de xx.xx.xxxx in xxxx, judetul xxxxx, si domiciliat in xxx, Str. xxxxx, Nr. xxx, Bl. xx, Sc. xx, Ap. xx, judetul xxxxxx, identificat cu CI seria xx nr. xxxxxx, eliberata de Politia xxx, la data de xx.xx.xxxxx, CNP xxxxxxx, cu puteri nelimitate, numit pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit, daca nu intervine revocarea expresa din partea asociatului unic.


Ar mai trebui specificat ceva in acest articol? Este absolut necesar sa specific in actul constitutiv drepturile si obligatiile administratorului neasociat?

Va multumesc pentru sfaturi.
Se poate!
Si fiul meu are o speta asemanatoare: un detinut isi poate continua studiile universitare din penitenciar la forma FF sau ID. Studiile liceale se pot continua, dar numai in anumite penitenciare, cel putin asa am inteles de la fiul meu. Pentru cea mai competenta clarificare intra la : www.anp-just.ro institutia publica care raspunde de penitenciare.
Multumesc pentru sfaturi!

Mai am cateva nelamuriri la care va rog sa-mi oferiti sfaturi:

Actul constitutiv al unui SRL in care sunt trecuti 2 administratori: asociat unic(cu puteri depline) si administrator neasociat(cu mandat de x ani si puteri depline) e corect?

In lege spune ca, in cazul unui srl cu 2 administratori, trebuie mentionat dacă ei urmează să-si exercite împreună sau separat puterile conferite in actul constitutiv. Dar daca ambilor administratori li s-au conferit puteri depline mai trebuie mentionat cum anume urmeaza sa-si exercite aceste puteri .. depline, impreuna sau separat?

Acest act trebuie sa fie semnat si de administratorul neasociat, sau numai de asociatul unic?

Astept recomandari cu privire la acest tip de contract, cum e bine sa-l faci, ce clauze sunt cele mai importante, etc!
Multumesc.
Buna,

Ma intereseaza sa aflu in ce masura o campanie de publicitiate directa, prin brosuri lipite direct de usa oamenilor este legala!
Acest tip de campanie publicitara necesita aprobari speciale, de la institutii publice sau de la asociatia de proprietari sau se poate realiza fara nici o aprobare prealabila.

Va rog sa ma indrumati spre legislatia in materie care reglementeaza astfel de situatii.

Va multumesc anticipat.