Buna ziua.
Detin o firma de vanzare plante online. In particular, am o colectie impresionanta de plante rare din care, anual, imi rezulta dubluri. Nu imi vine sa arunc aceste plante, dat fiind ca la achizitia originalelor am platit foarte multi bani. Doresc sa stiu daca pot, ca administrator si asociat unic, sa pun gratuit la dispozitia firmei spre vanzare plantele care imi sunt in plus sau plantele din colectia personala la care doresc sa renunt. Daca se poate, care ar fi procedura?
Multumesc.
Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: o angajata care nu are medic de familie mi-a adus certificat de concediu medical (bineinteles, neluat in evidenta la medicul familie) eliberat retroactiv, dansa avand o interventie chirurgicala de urgenta. Certificatul este semnat si stampilat la rubrica "unitatea emitenta", "medic/semnatura/ parafa" si la "medic sef sectie/semnatura/parafa". De asemenea este semnat si stampilat de medicul de medicina muncii care are contract cu firma noastra.
Intrebarea mea este: pot primi acest certificat daca nu este luat in evidenta la un medic de familie? Si daca-l primesc, firma isi poate recupera banii de la Casa de Sanatate?
Multumesc anticipat.
Buna ziua. Am urmatoarele intrebari:
1. Sucursala unei firme italiene in Romania poate sa-si faca, ulterior infiintarii, act constitutiv? Pana acum am folosit actul constitutiv al societatii mama, dar acesta trebuie tradus, legalizat si apostilat, ceea ce dureaza.
2. Daca se poate face acest act, sucursala poate avea mai multe coduri CAEN decat firma mama?
Firma a contractat mai multe lucrari in Romania. Societatea mama a trimis o statie de beton, un cantar si accesorii pentru statia de beton pentru desfasurarea activitatii de aici. Factura este emisa de societatea mama catre sucursala. Factura are numar, data, greutatea neta si bruta, paking list si scrie codul operatorului intracomunitar (care este valid). Pe factura se mentioneaza "operatiune intre operatori intracomunitari" si "estimare de pret in scop statistic pentru vama".
Buna ziua.
O firma din Italia trimite catre sucursala sa din Romania doua utilaje. Firma mama factureaza catre sucursala utilajele si transportul aferent.
Am doua intrebari:
1. Utilajele le inregistrez pe contul 2131 si incep sa le amortizez? Sau cum fac inregistrarea? Stiu ca sucursalele nu au patrimoniu propriu si de aceea am indoieli ca inregistrarea pe 2131 ar fi corecta.
2. Factura primita de la firma mama se inregistreaza in declaratia 390?
Va multumesc si sper ca cineva sa aiba raspuns si pentru intrebarile mele.
Buna ziua.
Am o nelamurire in ceea ce priveste inregistrarile aferente unui contract de asociere in participatiune fara personalitate juridica.
Situatia este urmatoarea: A si B doua firme incheie contract de asociere in participatiune pentru construirea unei cladiri. A este lider de asociere. A cumpara materialele necesare, B vine cu forta de munca si utilajele. Procent 50%-50%. Stiu ca A face un decont de cheltuieli catre B cu partea de cheltuieli si venituri ce-i revin lui B. Dar cum face A sa inregistreze cheltuiala cu salariile si amortizarea utilajelor care sunt la B? B face decont catre A?
Daca aveti cumva idee despre cum ar trebui sa procedez va rog sa ma ajutati.
Va multumesc.