Buna ziua.
O firma din Italia trimite catre sucursala sa din Romania doua utilaje. Firma mama factureaza catre sucursala utilajele si transportul aferent.
Am doua intrebari:
1. Utilajele le inregistrez pe contul 2131 si incep sa le amortizez? Sau cum fac inregistrarea? Stiu ca sucursalele nu au patrimoniu propriu si de aceea am indoieli ca inregistrarea pe 2131 ar fi corecta.
2. Factura primita de la firma mama se inregistreaza in declaratia 390?
Va multumesc si sper ca cineva sa aiba raspuns si pentru intrebarile mele.
Firma a contractat mai multe lucrari in Romania. Societatea mama a trimis o statie de beton, un cantar si accesorii pentru statia de beton pentru desfasurarea activitatii de aici. Factura este emisa de societatea mama catre sucursala. Factura are numar, data, greutatea neta si bruta, paking list si scrie codul operatorului intracomunitar (care este valid). Pe factura se mentioneaza "operatiune intre operatori intracomunitari" si "estimare de pret in scop statistic pentru vama".
Declaratia 390
rodicel
Help!
Va rog sa ma ajutati cu parerile dvs avizate ( poate s-a confruntat cineva cu aceasta) in urmatoarea situatie:
- in 2005 firma la care lucrez ( ... (vezi toată discuția)