In vederea emiterii autorizatiei pentru PFA, la primaria competenta se va inainta un dosar care trebuie sa cuprinda:
1. cerere-tip; in cazul asociatiei familiale trebuie sa contina semnaturile tuturor membrilor asociatiei;
2. rezervarea denumirii la oficiul registrului comertului;
3. certificatul de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecarui membru al asociatiei familiale, in original;
4. copii de pe actele de identitate;
5. certificatul medical pentru persoana fizica, respectiv pentru fiecare membru al asociatiei familiale, prin care se atesta ca starea sanatatii le permite desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia, eliberat de medicul de familie sau de o unitate sanitara;
6. declaratia-tip pe propria raspundere ca indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului, protectiei muncii si apararii impotriva incendiilor, precum si reglementarile specifice protectiei consumatorului pentru activitatea desfasurata si normele de calitate a produselor si serviciilor puse pe piata;
Atentie insa la dezavantaje care rezulta din inregistrarea ca PFA:
Nu ai personalitate juridica.
Raspunderea ta este nelimitata (raspunzi cu averea personala).
Nu vei putea utiliza un nume de firma. Pe documentele emise de P.F.A. va fi trecut numele tau.
De asemenea, citeste si in continuare si o selectie dintr-un articol pe care l-am gasit pe internet:
“Inregistrarea ca persoana fizica autorizata (PFA) nu presupune alergatura multa sau costuri mari, spre deosebire de infiintarea unei societati cu raspundere limitata (SRL). Aceasta din urma prezinta insa o mai mare credibilitate in fata potentialilor parteneri de afaceri.
Asadar, cum este mai bine: PFA sau SRL? Specialisti din cadrul Directiei de Administrare a Contribuabililor Mijlocii- DGFP a Municipiului Bucuresti au explicat pentru Adevarul care sunt avantajele si dezavantajele.
In primul rand, persoana fizica autorizata conduce evidenta contabila in partida simpla, acest lucru insemnand ca nu trebuie sa angajeze contabil. Totodata, potrivit Legii 300/2004, PFA nu poate angaja personal, deci nu are nici obligatia de a depune la stat declaratii privind impozitele si contributiile aferente salariilor. In functie de activitatea pe care o desfasoara, PFA poate opta pentru o impozitare pe baza de norma de venit sau in sistem real. Formalitatile de inregistrare sunt mult mai simple, intrucat persoana respectiva nu trebuie sa mearga la Registrul Comertului, ci doar la primaria de care apartine. Pentru inregistrarea ca si PFA nu este nevoie de un capital social si nici nu presupune alte taxe de inscriere, in afara celei pe care o plateste la primarie. In acelasi timp, PFA nu are obligatia de a emite facturi, dar acest fapt poate sa nu convina partenerilor de afaceri.
Inregistrarea ca PFA este avantajoasa atunci cand este vorba despre venituri realizate mici.
Daca afacerea este de mari dimensiuni, persoana respectiva ar trebuie sa infiinteze o societate cu raspundere delimitata (SRL), sunt de parere specialistii din cadrul DGFP a Municipiului Bucuresti.
Aceasta trebuie inregistrata la Registrul Comertului, operatiune ce presupune formalitati complexe. Contabilitatea societatii se va tine in partida dubla, fiind necesara si angajarea unui contabil. Totodata, reprezentantul firmei are obligatia de a intocmi situatii financiare semestriale si anuale si de a depune decont si declaratii de TVA.
Daca este platitor de impozit pe profit, societatea are obligatia de a conduce Registrul fiscal de evidenta a impozitului pe profit, si, in functie de volumul activitatii, sa angajeze un contabil autorizat si chiar un auditor, care sa-i auditeze situatiile financiare. SRL-ul trebuie sa aiba un capital social minim de 200 lei si sa achite la Registrul Comertului mai multe taxe de inscriere.
Insa, avantajul unui SRL este acela ca prezinta o mai mare credibilitate potentialilor parteneri de afaceri, in comparatie cu PFA.”
- hotarare agea a pj straine cu imputernicirea unei persoane care sa semneze hotararea agea a societatii ale carei situatii financiare se depun;
- hotrarare agea a societatii semnata de imputernicitul pj straine si de cele 4 persoane fizice;
- alte doc necesare pt intocmirea dosarului, gasesti lista pe site-ul ReCom.
La ReCom depui traducerea legalizata a hotararii pj straine si hotararea agea a SA-ului; in cazul in care ti se solicita de la ReCom, depui si copie a hotararii in limba engleza (nu incerca sa o legalizezi pentru ca notarii din Romania nu legalizeaza copii dupa documente in alte limbi). Este posibil ca sa ti se ceara si hotararea in original, mie mi s-a intamplat.
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: societatea la care lucrez doreste sa acorde un ajutor unei fetite de 16 ani ai carei parinti au murit intr-un accident de masina.
Doresc sa stiu care este modalitatea de acordare a acestui ajutor financiar.
Din textul legii ref. la sponsorizare inteleg ca "Mecenatul este un act de liberalitate prin care o persoană fizică sau juridică, numită mecena, transferă, fără obligaţie de contrapartidă directă sau indirectă, dreptul său de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare către o persoană fizică, ca activitate filantropică cu caracter umanitar, pentru desfăşurarea unor activităţi în domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau ştiinţific - cercetare fundamentală şi aplicata".
Credeti ca ar fi o solutie incheierea unui contract de mecenat cu bunicii acesteia, care au calitatea de tutori? Si care ar fi temeiul legal? Suma de bani alocata pentru ca sprijin medico-sanitar - avand in vedere faptul ca a suferit un soc in urma accidentului?
Sau efectuarea unei donatii?
Ideea este ca se doreste ca prin acordarea acestui ajutor sa fie promovata imaginea firmei.....
Si ar mai fi de precizat faptul ca o solutie ar fi - presupun - acordarea unei burse, prin programul bursier derulat printr-o fundatie infiintata de societate....