Astazi am fost la RC sa-mi ridic certificatul de inregistrare. Stiu, m-am miscat greu, dar chiar nu am avut timp pana spre sfarsitul lunii trecute sa ma ocup.
As vrea sa dau cateva detalii, in speranta ca ii voi ajuta pe altii care se afla intr-o situatie similara.
In primul rand despre aspectul care ma framanta pe mine, sediu social in apartament cumparat cu credit \"Prima Casa\": vreau sa va spun ca nu a fost absolut nicio problema la Registrul Comertului, nu mi s-a solicitat nimic in plus fata de contractul de comodat si contractul de vanzare cumparare, pe scurt nu a fost nevoie de acordul bancii sau al altei entitati. In contractul de vanzare-cumparare s-a verificat la RC daca fostul proprietar si-a pastrat cumva dreptul de uzufruct (nu e cazul) si s-a verificat adresa imobilului, care trebuie sa corespunda cu cea din contractul de comodat si cu sediul social declarat. La mine in contractul de vanzare cumparare este trecuta numai strada si blocul, nu si numarul (desi numarul apare in cartea mea de identitate precum si pe toate facturile), astfel ca a trebuit sa refac documentale in care trecusem si numarul. Inainte de a ajunge la RC, am intrebat totusi la banca si dupa niste insistente mi s-a dat un raspuns evaziv si nimic in scris (mi s-a spus ca daca Ministerul de Finante - care de asemenea are drept the ipoteca 50% - ca si banca - imi da acordul, mi-l vor da si ei). Cu alte cuvinte m-au expediat fara ceva concret. Am citit totusi cu atentie contractul de creditare si nu am gasit nicio interdictie legata de infiintarea unui sediu social (singura interdictie este cea a instrainarii imobilului pe o perioada de 5 ani de la cumparare), astfel ca am mers cu incredere la RC si totul a mers bine.
Rezervarea denumirii am facut-o online (mi-am luat certificat digital calificat) si a mers relativ bine, in sensul ca desi achitasem taxa (72 de lei + 8 lei pentru trimiterea prin posta), initial mi-a aparut ca nu am atasat dovada platii. Am incercat din nou si mi-a aparut o nota de calcul, apoi a mai fost nevoie de un e-mail in care ii intrebam de starea cererii si ulterior am primit dovada rezervarii atat pe email cat si prin posta cu confirmare de primire.
As fi vrut sa depun si restul dosarului online insa una dintre cereri trebuie timbrata cu 4 lei si nu m-am lamurit cum pot face asta online. Am intrebat si la RC dar nu am primit niciun raspuns concludent.
Un alt aspect pe care vreau sa-l mentionez este ca am folosit
[ link extern ]
care este de ajutor intr-o oarecare masura, in sensul ca te ajuta sa te organizezi putin, insa are si unele scapari, printre care mentionez:
- Se pare ca in actul constitutiv nu trebuie folosita sintagma "societate comerciala" ci numai "societate". Inutil sa spun ca cei de la Oficiu m-am pus sa refac documentul respectiv, din pacate la a doua vizita la ei, ceea ce a insemnat mai multa alergatura.
- Tot de la RC mi s-a _recomandat_ sa fac un Statut (avand in vedere ca sunt asociat unic) si nu un "Act constitutiv". Acest lucru nu este mentionat niciunde pe site-ul respectiv, insa pe
[ link extern ]
sunt date modele atat pentru asociat unic, cat si pentru mai multi asociati. Pana la urma am folosit modelul de pe
[ link extern ] ,
care e si mai putin stufos.
- Cei de la RC vor, in afara de codul CAEN al activitatii principale (ex. 6201 Activitati de realizare a soft-ului...), sa fie specificat in statut si domeniul principal de activitate (ex. 620 Activitati in tehnologia informatiei).
- smartapp.ro propune in cuprinsul actului constitutiv o perioada limitata a mandatului administratorului - de la RC mi s-a recomandat perioada nelimitata, pentru a evita alergatura si cheltuielile (potentiale) cu prelungirea mandatului.
Vreau sa multumesc inca o data pe aceasta cale consilierului care mi-a raspuns aici. Si vreau sa urez succes celor care - ca si mine - incearca marea cu degetul si isi infiinteaza societati.