Nu stiu daca am ales categoria potrivita, imi cer scuze in avans si rog un moderator sa mute intrebarea, daca se poate.
Am infiintat de curand o firma de IT. As vrea sa stiu cum pot folosi in activitatea societatii niste echipamente personale (laptop, imprimanta), achizitionate anterior infiintarii firmei? La infiintare am depus si varsat numai capitalul social in numerar, nu am adus aport in natura sau altceva. Daca le folosesc pur si simplu ma poate intreba cineva ceva la vreun control? Altfel cum s-ar putea proceda, fac un contract de comodat sau cum?
Aceste bunuri nu se inregistreaza in contabilitatea firmei. Potrivit pct.18-19 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii...,aprobate prin OMFP nr.2861/2009,bunurile de acest fel se inventariaza si se inscriu in liste de inventariere separate,care vor contine si informatii referitoare la nr.si data contractului(contractelor) de comodat.
Multumesc mult pentru raspunsuri. Revin cu o intrebare: este posibil sa-mi vand unele bunuri (eu ca persoana fizica sa le vand firmei mele) in loc sa le comodez? Bunurile sunt cumparate cu putin timp inainte de infiintarea firmei, am facturile de achizitie si vor fi folosite numai in activitatea firmei. Motivul ar fi urmatorul: simplificand si presupunund ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va fi de 10.000 de lei, as plati impozit pe venitul microintreprinderilor 3%, adica 300 de lei, apoi sa zicem ca mi-as acorda dividende in suma de 5.000 de lei, platind inca 16% impozit = 800 de lei (parca asa era). In schimb, daca mi-as recupera banii pe bunurile respective, sa zicem 4.000 de lei, mi-as acorda dividende in suma de 1.000 de lei, platind 160 de lei impozit. Bat campii cu gratie sau are sens?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.