avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 263 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Folosire laptopuri personale la firma
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Folosire laptopuri personale la firma

Buna ziua,

Nu stiu daca am ales categoria potrivita, imi cer scuze in avans si rog un moderator sa mute intrebarea, daca se poate.

Am infiintat de curand o firma de IT. As vrea sa stiu cum pot folosi in activitatea societatii niste echipamente personale (laptop, imprimanta), achizitionate anterior infiintarii firmei? La infiintare am depus si varsat numai capitalul social in numerar, nu am adus aport in natura sau altceva. Daca le folosesc pur si simplu ma poate intreba cineva ceva la vreun control? Altfel cum s-ar putea proceda, fac un contract de comodat sau cum?

Va multumesc!

Cel mai recent răspuns: luciantiseanu , utilizator 09:54, 11 Noiembrie 2014
Buna ziua,

din textul intrebarii dvs. rezulta ca v-ati consultat pe acest subiect si vi s-a dat o solutie.

Da, puteti intocmi contract de comodat pentru acele bunuri.
Multumesc pentru raspuns! Nu m-am consultat cu nimeni, am mai citit cate ceva si m-am gandit singur :)

Bunurile comodate se inregistreaza in contabilitatea firmei? In afara bilantului sau cum?
Aceste bunuri nu se inregistreaza in contabilitatea firmei. Potrivit pct.18-19 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii...,aprobate prin OMFP nr.2861/2009,bunurile de acest fel se inventariaza si se inscriu in liste de inventariere separate,care vor contine si informatii referitoare la nr.si data contractului(contractelor) de comodat.
Multumesc mult pentru raspunsuri. Revin cu o intrebare: este posibil sa-mi vand unele bunuri (eu ca persoana fizica sa le vand firmei mele) in loc sa le comodez? Bunurile sunt cumparate cu putin timp inainte de infiintarea firmei, am facturile de achizitie si vor fi folosite numai in activitatea firmei. Motivul ar fi urmatorul: simplificand si presupunund ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va fi de 10.000 de lei, as plati impozit pe venitul microintreprinderilor 3%, adica 300 de lei, apoi sa zicem ca mi-as acorda dividende in suma de 5.000 de lei, platind inca 16% impozit = 800 de lei (parca asa era). In schimb, daca mi-as recupera banii pe bunurile respective, sa zicem 4.000 de lei, mi-as acorda dividende in suma de 1.000 de lei, platind 160 de lei impozit. Bat campii cu gratie sau are sens?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventariere cmi mi_ta mi_ta Buna seara, va rog ,cum se inventariaza obiectele de inventar primite prin contract de comodat? (vezi toată discuția)
Completare registru inventar earlysunset earlysunset Buna ziua! Am un PFA neplatitor TVA, sistem real, CAEN 6201 (Activitati de realizare a soft-ului la comanda). Am achizitionat pe PFA: - RJIP, RI si RUC; - ... (vezi toată discuția)
Utilizarea reg inventar 14-1-2/a si reg inventar 14-1-2,pt pfa?in ce fel? ismi3ismi ismi3ismi 1)Daca bunurile nu sunt ale PFA,atunci nu se inregistreaza in registru inventar, dar se inventariaza anual? Deci,daca am masini de cusut trecute pe Intr Indiv ... (vezi toată discuția)