avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Infiintare srl in apartament proprietate personala
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Infiintare srl in apartament proprietate personala

Buna ziua,

In urma cu mai bine de un an am ramas somer. M-am gandit sa fac o schimbare in cariera si de atunci am dobandit cunostinte in IT, iar in ultimele luni mi-am facut o baza de clienti din strainatate, pentru care prestez diverse servicii (programare, administrare server etc.). As vrea sa-mi infiintez o SRL pentru desfasurarea acestor activitati si desi m-am informat si sunt destul de lamurit in privinta pasilor de urmat, am totusi cateva intrebari la care sper sa-mi raspundeti.

1. Vreau ca sediul social sa fie in apartamentul proprietate personala pe care l-am achizitionat prin programul "prima casa" in urma cu doi ani (unic proprietar) si tot acolo sa-mi desfasor activitatea. Aici am unele nelamuriri:
a. inteleg ca trebuie incheiat un contract de comodat intre "societatea in curs de infiintare" si proprietarul spatiului, adica eu; este corect sau am inteles gresit?
b. avand in vedere ca apartamentul este cumparat cu credit, este necesar acordul bancii sau al altei entitati pentru infiintarea societatii?
c. presupunand ca voi incheia contractul de comodat pe o singura camera, se pot inregistra la viitoarea societate comerciala diverse cheltuieli, in special cele cu energia electrica si internet-ul, si cum se face practic acest lucru (in ce cuantum, sunt necesare contracte)?

2. Voi fi asociat unic si administrator, dar in acelasi timp tot eu voi desfasura intreaga activitate; in acest caz trebuie sa fiu (si) angajat al firmei si daca da, imi trebuie studii in domeniu (eu am invatat totul singur)?

3. In cazul in care sunt asociat unic si administrator, voi beneficia de o indemnizatie. Exista limitari la stabilirea acesteia si ce contributii se platesc pentru administrator?

Va multumesc!

Cel mai recent răspuns: luciantiseanu , utilizator 14:36, 2 Octombrie 2014
Nu stie nimeni?
Buna ziua!

In mod obisnuit, ipoteca se inscrie in Cartea Funciara cu interdictia proprietarului de a ceda proprietatea / folosinta fara acordul expres al bancii. Nu sunteti obligat sa incheiati neaparat un comodat, puteti incheia si un contract de locatiune. ATENTIE! In afara de acordul bancii pentru stabilirea sediului, veti mai avea nevoie si de acordul vecinilor directi si al asociatiei de proprietari, pentru schimbarea destinatiei apartamentului, din locuinta in sediu social.

Daca vreti sa achitati cheltuielile curente aferente intretinerii locuintei prin societate puteti introduce o clauza in contractul de comodat / inchireire, in functie de ce alegeti, prin care sa obligati societatea la plata cheltuielilor de intretinere, fie proportional cu spatiul cedat societatii, fie integral. Verificati cu un contabil cum se introduc aceste cheltuieli in contabilitatea societatii, acestea fiind si cheltuieli deductibile pentru societate.

Succes!
Daca dumneavoastra veti si lucra pentru societate, atunci este recomandabila incheierea unui contract de munca, cu incadrarea corespunzatoare activitatii desfasurate. Ati furnizat prea putine informatii pentru a va putea raspunde concret (cu ce se va ocupa societatea, unde se va desfasura activitatea etc.).

Nu va veti putea angaja pe functia de inginer constructor, de exemplu, chiar daca societatea e a dumneavoastra, daca nu aveti o diploma corespunzatoare...

Puteti sa primiti o remuneratie si in calitate de administrator, insa nu sunt acoperite riscurile la care va expuneti prestand munca fara forme legale...
In primul rand va multumesc din suflet pentru raspuns. "Good things come to those who wait", cum ar spune englezii.

Stiu ca este necesar acordul vecinilor si am discutat in principiu la asociatie. O nelamurire legata acordul vecinilor: am inteles ca este necesar acordul vecinilor directi, este adevarat? Adica nu al tuturor locatarilor de pe scara. Daca e asa, ce inseamna vecini directi - vecinii de palier, vecinii cu care am pereti comuni etc.? Apartamentul este la etajul 1, la parter este o farmacie, este nevoie si de acordul lor?

Ca si activitate desfasurata, societatea va presta servicii in IT, in special administrare de servere (la distanta), intretinere site-uri web sau dezvoltarea acestora, dezvoltare de aplicatii, momentan pentru clienti din afara Romaniei (cu care am stabilit niste contacte). Nu am pregatire formala in domeniu, am invatat singur si ... am trecut testul acestor clienti. Am un master in securitate informatica, singura pregatire care are ceva in comun cu domeniul, dar presupun ca nu se poate echivala cu o diploma de licenta.

Se pare ca lucrurile sunt mult mai complicate decat ma asteptam. In cazul in care rezolv situatia spatiului, se pare ca sunt nevoit sa am un angajat, si mai mult acesta sa detina o diploma in domeniu, iar eu nu voi putea presta personal aceste servicii, acesta fiind in fapt scopul infiintarii societatii. Am inteles si sunt de acord ca nu pot fi inginer constructor la societatea mea, neavand pregatirea necesara, insa nu vad de ce nu as putea presta o activitate care nu pune in pericol viata nimanui, in cadrul unui contract comercial, prin care ma oblig sa asigur un anumit grad de calitate a serviciilor mele, cu tot ce decurge din asumarea acestor clauze.

Trecand peste aceste aspecte, este totusi posibil sa fiu asociat unic, administrator, dar si angajat cu CIM al societatii mele? Stiu ca s-a mai discutat dar nu am reusit sa inteleg...

Inca o data, va multumesc pentru raspunsuri!
Ultima modificare: Marți, 2 Septembrie 2014
luciantiseanu, utilizator
luciantiseanu a scris:

In primul rand va multumesc din suflet pentru raspuns. "Good things come to those who wait", cum ar spune englezii.

Stiu ca este necesar acordul vecinilor si am discutat in principiu la asociatie. O nelamurire legata acordul vecinilor: am inteles ca este necesar acordul vecinilor directi, este adevarat? Adica nu al tuturor locatarilor de pe scara. Daca e asa, ce inseamna vecini directi - vecinii de palier, vecinii cu care am pereti comuni etc.? Apartamentul este la etajul 1, la parter este o farmacie, este nevoie si de acordul lor?

Ca si activitate desfasurata, societatea va presta servicii in IT, in special administrare de servere (la distanta), intretinere site-uri web sau dezvoltarea acestora, dezvoltare de aplicatii, momentan pentru clienti din afara Romaniei (cu care am stabilit niste contacte). Nu am pregatire formala in domeniu, am invatat singur si ... am trecut testul acestor clienti. Am un master in securitate informatica, singura pregatire care are ceva in comun cu domeniul, dar presupun ca nu se poate echivala cu o diploma de licenta.

Se pare ca lucrurile sunt mult mai complicate decat ma asteptam. In cazul in care rezolv situatia spatiului, se pare ca sunt nevoit sa am un angajat, si mai mult acesta sa detina o diploma in domeniu, iar eu nu voi putea presta personal aceste servicii, acesta fiind in fapt scopul infiintarii societatii. Am inteles si sunt de acord ca nu pot fi inginer constructor la societatea mea, neavand pregatirea necesara, insa nu vad de ce nu as putea presta o activitate care nu pune in pericol viata nimanui, in cadrul unui contract comercial, prin care ma oblig sa asigur un anumit grad de calitate a serviciilor mele, cu tot ce decurge din asumarea acestor clauze.

Trecand peste aceste aspecte, este totusi posibil sa fiu asociat unic, administrator, dar si angajat cu CIM al societatii mele? Stiu ca s-a mai discutat dar nu am reusit sa inteleg...

Inca o data, va multumesc pentru raspunsuri!


Ma bucur ca gasiti utile informatiile furnizate de mine mai sus!

Da, cum v-am spus, e necesar acordul vecinilor. Invecinati direct inseamna cei ai caror pereti sunt comuni cu ai dumneavoastra. Chiar daca la parter, sub apartamentul dvs deja s-a schimbat destinatia, riguros ar fi sa cereti acordul proprietarului (in absenta acestuia chiriasului) si pentru schimbarea destinatiei locuintei dumneavoastra. Completati formularul-tip pe care sa obtine acordul [ link extern ] .

De unde reiese ca sunteti nevoit sa aveti un angajat cu diploma? (incerc doar sa identific care este ratiunea in baza careia ati ajuns la aceasta concluzie, pentru ca este posibil sa fi plecat de la o ipoteza gresita).

Da, este posibil sa aveti toate cele trei calitati in cadrul aceleiasi societati. Stiu...hartii multe semnate de aceeasi persoana in dubla calitate...suna bizar.

Sa va explic: asociatul are anumite drepturi si obligatii in baza actului constitutiv si al legii societatilor - numeste / revoca administrator, schimba sediul, modifica obiectul de activitate, majoreaza capitalul social, aproba situatii financiare, acorda descarcarea de gestiune si incaseaza dividendele la sfarsitul exercitiului financiar. Administratorul reprezinta societatea in fata tertilor - depune documentatie la autoritati, tine legatura cu banca, semneaza contractele cu contabili etc., cu alte cuvinte gestioneaza societatea, cu sau fara remuneratie, in timp ce salariatul presteaza munca efectiva, intr-un program de lucru, in baza unui contract de munca, are atributiuni specifice postului si primeste salariul.

Riguros este sa aveti contract de munca, la inceput chiar si pe part time pana ce veniturile va vor permite sa va platiti un salariu pentru 8 ore, precum si cotizatiile, care admit ca nu sunt de neglijat! Pentru a nu fi sanctionata societatea, in cazul unui control pentru munca fara forme legale ("la negru"), pentru a putea "scoate" bani din societate periodic, sub forma salariului (altfel stiti ca nu puteti folosi incasarile firmei pana la incheierea exercitiului financiar, si asta daca va aflati pe profit), pentru a avea si cotizatiile platite la zi etc. Sunt foarte multe argumente in favoarea montajului pe care vi l-am propus, insa va reamintesc ca aceasta este o discutie pe un forum.

Mult succes!

Alte discuții în legătură

Contract de comodat adno adno buna ziua !pentru a infiinta o firma - domeniul salon de coafura-frizerie ,nu detin spatiul ,urmeaza sa inchiriez un spatiu: pot incheia un contract de ... (vezi toată discuția)
Infiintare srl simona201268 simona201268 Doresc sa infiintez un SRL cu doi asociati, sot si sotie, cu sediul social in apartamentul personal si punct de lucru in spatiul unei asociatii de proprietari. ... (vezi toată discuția)
Sediu social sorincapitanescu sorincapitanescu Buna ziua, Vreau sa schimb sediul social al societatii (firma infiintata in 1998). Noul sediu social al societatii vreau sa-l mut la apartamentul pe care il ... (vezi toată discuția)