avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Infiintare srl in apartament proprietate personala
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Infiintare srl in apartament proprietate personala

Buna ziua,

In urma cu mai bine de un an am ramas somer. M-am gandit sa fac o schimbare in cariera si de atunci am dobandit cunostinte in IT, iar in ultimele luni mi-am facut o baza de clienti din strainatate, pentru care prestez diverse servicii (programare, administrare server etc.). As vrea sa-mi infiintez o SRL pentru desfasurarea acestor activitati si desi m-am informat si sunt destul de lamurit in privinta pasilor de urmat, am totusi cateva intrebari la care sper sa-mi raspundeti.

1. Vreau ca sediul social sa fie in apartamentul proprietate personala pe care l-am achizitionat prin programul "prima casa" in urma cu doi ani (unic proprietar) si tot acolo sa-mi desfasor activitatea. Aici am unele nelamuriri:
a. inteleg ca trebuie incheiat un contract de comodat intre "societatea in curs de infiintare" si proprietarul spatiului, adica eu; este corect sau am inteles gresit?
b. avand in vedere ca apartamentul este cumparat cu credit, este necesar acordul bancii sau al altei entitati pentru infiintarea societatii?
c. presupunand ca voi incheia contractul de comodat pe o singura camera, se pot inregistra la viitoarea societate comerciala diverse cheltuieli, in special cele cu energia electrica si internet-ul, si cum se face practic acest lucru (in ce cuantum, sunt necesare contracte)?

2. Voi fi asociat unic si administrator, dar in acelasi timp tot eu voi desfasura intreaga activitate; in acest caz trebuie sa fiu (si) angajat al firmei si daca da, imi trebuie studii in domeniu (eu am invatat totul singur)?

3. In cazul in care sunt asociat unic si administrator, voi beneficia de o indemnizatie. Exista limitari la stabilirea acesteia si ce contributii se platesc pentru administrator?

Va multumesc!

Cel mai recent răspuns: luciantiseanu , utilizator 14:36, 2 Octombrie 2014
Ca sa va raspund la intrebare, am tras concluzia ca imi trebuie un angajat cu diploma in domeniu interpretand paragrafele urmatoare: "Daca dumneavoastra veti si lucra pentru societate, atunci este recomandabila incheierea unui contract de munca, cu incadrarea corespunzatoare activitatii desfasurate." + "Nu va veti putea angaja pe functia de inginer constructor, de exemplu, chiar daca societatea e a dumneavoastra, daca nu aveti o diploma corespunzatoare..."

Nu incerc sa evit plata contributiilor, dimpotriva, e unul dintre motivele pentru care vreau sa infiintez firma, pentru ca m-am saturat de statutul de somer.

Am inteles acum ca ar fi ok sa fiu administrator + (sa zicem) angajat cu CIM part time 6 ore, in felul asta fiind mai mult decat plauzibil ca pot imi pot indeplini ambele sarcini, chiar nu vreau sa am niciun fel de probleme. Intrebarea e: pe ce pozitie ma angajez, dc nu am diploma in domeniul din care firma face venituri?

Buna seara,

Am intuit corect ca plecati de la o ipoteza gresita. Ce am vrut sa spun prin incadrarea corespunzatoare conform activitatii desfasurate, a fost alegerea incadrarii corespunzatoare, conform Clasificarii Ocupatiilor in Romania.

Nu este vorba de a fi plauzibil (referitor la cele 6 ore/zi), pentru ca nu va sta nimeni sa cuantifice sau sa va ceara explicatii cum activitatea de 2h/zi aduce +valoare in echivalentul unei activitati zilnice de 12h... Este vorba doar de contributiile de platit la stat, pe care fie ca aveti incasari, fie ca nu, tot va trebui sa le scoateti in fiecare 25 a lunii din buzunar...

Toate cele bune!
Astazi am fost la RC sa-mi ridic certificatul de inregistrare. Stiu, m-am miscat greu, dar chiar nu am avut timp pana spre sfarsitul lunii trecute sa ma ocup.

As vrea sa dau cateva detalii, in speranta ca ii voi ajuta pe altii care se afla intr-o situatie similara.

In primul rand despre aspectul care ma framanta pe mine, sediu social in apartament cumparat cu credit \"Prima Casa\": vreau sa va spun ca nu a fost absolut nicio problema la Registrul Comertului, nu mi s-a solicitat nimic in plus fata de contractul de comodat si contractul de vanzare cumparare, pe scurt nu a fost nevoie de acordul bancii sau al altei entitati. In contractul de vanzare-cumparare s-a verificat la RC daca fostul proprietar si-a pastrat cumva dreptul de uzufruct (nu e cazul) si s-a verificat adresa imobilului, care trebuie sa corespunda cu cea din contractul de comodat si cu sediul social declarat. La mine in contractul de vanzare cumparare este trecuta numai strada si blocul, nu si numarul (desi numarul apare in cartea mea de identitate precum si pe toate facturile), astfel ca a trebuit sa refac documentale in care trecusem si numarul. Inainte de a ajunge la RC, am intrebat totusi la banca si dupa niste insistente mi s-a dat un raspuns evaziv si nimic in scris (mi s-a spus ca daca Ministerul de Finante - care de asemenea are drept the ipoteca 50% - ca si banca - imi da acordul, mi-l vor da si ei). Cu alte cuvinte m-au expediat fara ceva concret. Am citit totusi cu atentie contractul de creditare si nu am gasit nicio interdictie legata de infiintarea unui sediu social (singura interdictie este cea a instrainarii imobilului pe o perioada de 5 ani de la cumparare), astfel ca am mers cu incredere la RC si totul a mers bine.

Rezervarea denumirii am facut-o online (mi-am luat certificat digital calificat) si a mers relativ bine, in sensul ca desi achitasem taxa (72 de lei + 8 lei pentru trimiterea prin posta), initial mi-a aparut ca nu am atasat dovada platii. Am incercat din nou si mi-a aparut o nota de calcul, apoi a mai fost nevoie de un e-mail in care ii intrebam de starea cererii si ulterior am primit dovada rezervarii atat pe email cat si prin posta cu confirmare de primire.

As fi vrut sa depun si restul dosarului online insa una dintre cereri trebuie timbrata cu 4 lei si nu m-am lamurit cum pot face asta online. Am intrebat si la RC dar nu am primit niciun raspuns concludent.

Un alt aspect pe care vreau sa-l mentionez este ca am folosit
[ link extern ]
care este de ajutor intr-o oarecare masura, in sensul ca te ajuta sa te organizezi putin, insa are si unele scapari, printre care mentionez:
- Se pare ca in actul constitutiv nu trebuie folosita sintagma "societate comerciala" ci numai "societate". Inutil sa spun ca cei de la Oficiu m-am pus sa refac documentul respectiv, din pacate la a doua vizita la ei, ceea ce a insemnat mai multa alergatura.
- Tot de la RC mi s-a _recomandat_ sa fac un Statut (avand in vedere ca sunt asociat unic) si nu un "Act constitutiv". Acest lucru nu este mentionat niciunde pe site-ul respectiv, insa pe
[ link extern ]
sunt date modele atat pentru asociat unic, cat si pentru mai multi asociati. Pana la urma am folosit modelul de pe
[ link extern ] ,
care e si mai putin stufos.
- Cei de la RC vor, in afara de codul CAEN al activitatii principale (ex. 6201 Activitati de realizare a soft-ului...), sa fie specificat in statut si domeniul principal de activitate (ex. 620 Activitati in tehnologia informatiei).
- smartapp.ro propune in cuprinsul actului constitutiv o perioada limitata a mandatului administratorului - de la RC mi s-a recomandat perioada nelimitata, pentru a evita alergatura si cheltuielile (potentiale) cu prelungirea mandatului.

Vreau sa multumesc inca o data pe aceasta cale consilierului care mi-a raspuns aici. Si vreau sa urez succes celor care - ca si mine - incearca marea cu degetul si isi infiinteaza societati.

Ultima modificare: Joi, 2 Octombrie 2014
luciantiseanu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de comodat adno adno buna ziua !pentru a infiinta o firma - domeniul salon de coafura-frizerie ,nu detin spatiul ,urmeaza sa inchiriez un spatiu: pot incheia un contract de ... (vezi toată discuția)
Infiintare srl simona201268 simona201268 Doresc sa infiintez un SRL cu doi asociati, sot si sotie, cu sediul social in apartamentul personal si punct de lucru in spatiul unei asociatii de proprietari. ... (vezi toată discuția)
Sediu social sorincapitanescu sorincapitanescu Buna ziua, Vreau sa schimb sediul social al societatii (firma infiintata in 1998). Noul sediu social al societatii vreau sa-l mut la apartamentul pe care il ... (vezi toată discuția)