Multumesc pentru raspunsuri! Sincer, tot nu sunt lamurit!
Am inteles CA NU EXISTA NICAIERI REGLEMENTATA MODALITATEA DE CALCUL A ZILELOR DE CONCEDIU - STUPEFIANT!!!
Voi fi mai explicit decat am fost prima data:
In perioada 03 august - 30 decembrie 2015 am lucrat exact 96 de zile. Angajatorul imparte cele 96 zile lucrate la 365 zile/an si inmulteste cu 20 de zile CO/luna. Rezulta astfel 5,26 zile de CO; angajatorul doreste sa plateasca.5zile
Daca se aplica regula uzuala vom obtine : 5 luni lucrate / 12luni x 20zile CO = 8,33 zile de CO, adica 8zile de CO
Rezulta o diferenta de 3 zile, care este in detrimentul angajatului, ceea ce (din cate stiu eu) nu prea e in uzante... sau nu ar trebui sa fie.
Ca idee doar, in cazul in care se aplica prima formula (cea cu raportare zilelor lucratoare dintr-un an la numarul total de zile ale anului) ar rezulta ca pentru 12 luni lucrate zilele de CO ce vor fi acordate va fi mai mic decat numarul de zile de CO trecute in CIM. CORECT???
V-as ruga sa-mi recomandati care ar fi pasii de urmat pentru a obtine plata si pentru diferenta de zile.
As mentiona ca angajatorul este o institutie publia, iar proiectul a fost/este din fonduri europene.
PS Cer scuze @freeelis pentru eroarea cu data de 39 decembrie; am vrut sa scriu 30
Am postat perioada... 03 agust - 39 decembrie!
Formula a doua (cea in care folositi numar de zile nu mi se pare corecta! Practica este sa se lucreze in luni!
Buna ziua,
In cursul anului 2015 am fost detasat din data de 03 augsut, pana pe 30 decembrie de la angajatorul de baza (daca pot sa-i spun astfel) la un alt angajator. In toata aceasta perioada nu am beneficiat de concediu de odihna.
Am solicitat plata acestuia, dar cand s-au calculat zilele de concediu, ce sa vezi, surpriza: formula de calcul a fost, (zile lucrate/365) x nr zile anuale din CIM, valoarea astfel rezultata fiind mai mica decat daca s-ar fi aplicat formula pe care o stiu eu: (nr luni lucrate/12luni) x nr zile din CIM.
As dori sa stiu urmatoarele lucruri:
1. care este formula de calcul a zilelor de concediu de odihna, pentru o fractiune de an?
2. unde este specificata in legislatia romaneasca aceasta formula de calcul (lege, articol, aliniat)
As mentiona suplimentar, ca, la data la care s-a efectuat detasarea s-a trecut de la un salariu lunar, trecut in CIM, la un salariu orar, trecut intr-un document semnat cu noul angajator.
T.P.
Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua,
Am urmatoarea problema, pe care am rugamintea sa ma ajutati s-o rezolv.
Pe adresa firmei unde lucrez, s-a primit, din partea unui alt angajator (autoritate publica), in data de 15 ianuarie, o solicitare pentru detasarea mea.
Mi-am dat acordul pentru acest lucru, firma a raspuns pozitiv acestei solicitari si a emis, pe numele subsemnatului o Decizia de detasare, incepand cu data de 20 ianuarie..
Solicitantul nu a avut nici o reactie vis-a-vis de cele de mai sus, lucrurile ramand in suspans.
Firma unde lucrez nu a efectuat modificari in REVISAL si nici nu poate sa-mi spuna ce se intampla.
As dori sa stiu, DIN PUNCT DE VEDERE LEGAL/RESURSE UMANE, ce ar trebui sa faca firma, respectiv eu in aceasta situatie?
Se incalca prin aceasta atitudine ceva reglementari/legi in vigoare?
Multumesc pentru raspuns.
1. Pe durata detasarii nu este pastrata functia!
2. Angajatorul la care am fost detasat, a acordat acele zile de concediu de odihna, dar... in pontaj nu s-a consemnat acest lucru, iar ca argumentatie la neplata acelor zile s-a adus faptul ca in acel proiect european nu au fost prinsi bani de concedii, respectiv incheindu-se actele pe remuneratie orara, eu nu am "prestat" in acele zile. E corect asa?
Subsemnatul, angajat intr-un SRL cu jumatate de norma, cu CIM pe durata nedeterminata; mi se solicita detasarea la un bugetar pe o perioada de sase luni, plata drepturilor salariale facandu-se la un salariu orar (x lei/ora), in cadrul unui proiect european.
Intrebare : in aceste conditii, am dreptul la zile de concediu de odihna? Daca DA, cine plateste aceste zile : angajatorul unde sunt detasat sau angajatorul de unde am fost detasat?
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Buna ziua,
Sunt perioada de preaviz de la locul de munca actual. Doresc sa depun acte pentru somaj. Am urmatoarea situatie :
1. PFA - infiintat in 2011, FARA VENIT INREGISTRAT IN ACEASTA PERIOADA
2. ASOCIAT UNIC si ADMINISTRATOR AL UNUI SRL, infiintat tot in 2011
- bilant negativ
- nu am CIM in cadrul firmei
- firma detine autorizari pe care le-as pierde in situatia in care as suspenda activitatea
3. ANGAJAT cu 40lei (net) pe luna. (2ore/saptamana) intr-un SRL
Intrebarea mea este urmatoarea :
POT BENEFICIA DE SOMAJ, IN ACESTE CONDITII?
Stiu ca la AJOFM mi se cere :
- o declaratie pe proprie raspundere cu privire la venituri, respectiv
- o declaratie notariala prin care sa din care sa rezulte ca in prezent nu realizez venituri de loc sau ca veniturile realizate din activitati autorizate potrivit legii (activitati economice desfasurate de PFA, II, si/sau familiale conform legii sau exercitarea profesiilor loberale patrivit dispozitiilor legale speciale) - (in cazul in care acestea nu au fost lichidate) sunt mai mici de 500lei/luna
In legislatia romana nu este foarte clar daca poti fi somer si patron de firma in acelasi timp.
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cu stima
Buna ziua,
Astept preavizul pentru desfacerea CIM pentru motive ce nu tin de persoana salariatului. Ma intereseaza daca patronul are obligatia achitarii de salarii compensatorii.
Firma are cod CAEN in domeniul constructiilor si :
- la nivelul firmei nu exista CCM
- in Regulamentul Intern scrie ca se va respecta legislatia in vigoare, din punct de vedere al acordarii salariilor compensatorii.
Stiu ca exista Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii – ARACO care are incheiat cu parterei sociali un "Acord sectorial privind negocierea si contractarea colectiva in sectorul de constructii", dar firma unde lucrez nu este afiliata ARACO deci nu a semnat acest acord. In aceste conditii cum se procedeaza?
In acest acord sectorial, la Art. 24, se vorbeste de "pina la 6 salarii minime negociate pe unitate", ceea ce nu exista la noi, iar in Codul Muncii, la Art. 67 se vorbeste de faptul ca "Salariaţii concediaţi pentru motive care nu ţin de persoana lor beneficiază de măsuri active de combatere a şomajului şi pot beneficia de compensaţii în condiţiile prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil".(este exact fraza din Reg. Intern). Ce legislatie este aplicabila?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.