avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Activitate ContentWriter

Activitate ContentWriter

Buna seara,

Reprezint un SRL. In luna august, societatea a fost amendata de Politia Romana pentru nerespectarea prevederilor legii 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor. Amenda maxima mentionata in procesul-verbal este de 5000 lei, cu posibilitatea achitarii in 48 ore a jumatate din minimul prevazut, respectiv 1000 lei (1000 din 5000 lei).
Suma de 1000 lei a fost achitata in cele 48 de ore la o unitate CEC Bank, banii fiind virati de catre operator in contul Directiei Impozite si Taxe Locale sector 5.
Acum, in luna noiembrie, am observat ca pe fisa de la ANAF apare amenda de 5000 lei.
Cei de la Taxe Locale sustin ca nu au ce face, nu pot redistribui banii catre ANAF. Pot cel mult sa ii restituie firmei intr-un termen nedefinit. ANAF zice la randul sau ca e ca si cum amenda nu ar fi fost achitata, deci sa o achit integral, CEC sustine ca avea optiunea de a vira suma SI catre Taxe Locale, deci nu e problema lor ca banii trebuiau sa ajunga la ANAF.

Intrebarea este: ce pot face pentru a solutiona problema, altfel decat prin achitarea amenzii totale? Exista posibilitatea contestarii in instanta? Catre cine sa ma indrept? Catre CEC, catre ANAF?
Buna ziua,

Am o intrebare legata de instalarea unui sistem de supraveghere video la doua blocuri, cu asociatii de proprietari diferite. Pentru a imparti costurile instalarii unui sistem de supraveghere video a parcarii exterioare, dorim sa facem o singura lucrare de care sa beneficieze ambele asociatii de proprietari. Mentionez ca nu se poate imparti lucrarea, deoarece instalatia presupune cate trei camere pe fiecare bloc si un singur Digital Video Recorder, care va fi montat intr-unul din blocuri.

Intreb si din perspectiva facturarii, daca firma care instaleaza poate emite cate o factura, cu valoare egala, pentru fiecare asociatie pentru a putea justifica cheltuiala?

Multumesc anticipat pentru raspăuns
Buna ziua,

Parintii mei sunt intr-o situatie complicata. Locuiesc in Italia, unde tata isi va depune actele pentru cetatenia italiana. In acest sens, a trimis in Romania, printr-o persoana de incredere, cartea de identitate, certificatul de nastere si certificatul de casatorie, impreuna cu o imputernicire, pentru ca certificatele sa fie traduse sau legalizate, exact exact nu stiu.

Ideea este ca persoana care avea actele, le-a pierdut pe toate.

Cum pentru eliberarea unei C.I noi iti trebuie certificatul de nastere, iar la eliberarea unui certificat de nastere nou iti trebuie buletinul, intrebarea mea este ce rezolvam prima data si unde?

Daca ne puteti indruma si ajuta cu sfaturi, sa va dea Doamne Doamne sanatate!
Va multumesc foarte mult pentru raspuns si va doresc un weekend relaxant.
Buna ziua,

De curand am decis sa devin content writer independent, dupa ce ani de zile am scris articole si continut pentru o companie de publishing. Vreau sa imi fac un PFA, pentru a le putea oferi factura clientilor care vor continut pentru siteurile lor, dar am cateva intrebari care nu-mi dau pace:

- ce cod/coduri CAEN trebuie sa aleg?
- cu ce acte pot dovedi ca am aptitudinile necesare pentru a scrie articole pentru diverse siteuri? (nu am terminat o facultate de jurnalism, ci una de Relatii Internationale si Studii Europene. Am lucrat ca redactor, iar acest lucru apare pe cartea mea de munca, dar nu stiu daca este suficient pentru a deveni PFA).

Daca aveti timp sa-mi raspundeti, v-as multumi din suflet.

P.S. v-am pus aceste intrebari pentru ca as vrea sa merg la Registrul Comertului cu "lectiile facute", ca sa nu pierd timp pretios cu documentatia. Trebuie sa obtin autorizatia cat pot de repede, intrucat am deja un client important care imi solicita factura, iar eu vreau sa fiu in legalitate cu veniturile obtinute.